Fått felaktig leverans, butiken visar inget intresse för att ta tillbaka grejerna, när kan jag anses ha rätten att förfoga över dessa?
Tja forumet!
För cirka 3 veckor sedan la jag en beställning hos en svensk ÅF, det jag la beställning på kostar ~150 kronor.
Efter cirka en vecka hämtar jag min leverans och har då fått ett cirka 5 ggr tyngre paket med ett uppskattat värde på 1000-1500 kronor. Jag påtalar samma kväll detta för stor svensk ÅF som behagar svara drygt en vecka senare. Dom skickar då inte mitt rätta paket utan mailar mig en returfraktsedel. Jag svarar med vändande post att jag inte har en skrivare, samt att jag vill att de levererar det jag har beställt. Ytterligare en vecka går utan svar, då ringer jag ÅF och ber dom återigen att skicka returfraktsedel med post, samt leverera det jag har beställt till mig.
Nu har ytterligare en vecka gått, jag har nu fått det jag beställt, men jag har fortfarande inte sett röken av en returfraktsedel. Detta retar mig, jag tycker jag lagt tid nog (90 minuter telefonkö) på att försöka skicka tillbaka det ÅF har skickat till mig. Jag anser inte att det ska vara min skyldighet att leta upp en bekant som kan skriva ut returfraktsedeln åt mig. Jag har egentligen inget intresse av de saker som skickats till mig, men min fråga är hur lång tid jag bör vänta med att själv förfoga över det som ligger i det felaktigt utskickade paketet, för att inte riskera någon form av rättslig represalie.
Jag är inte ett dugg intresserad av åsikter i frågan.