Ny framtidssäker gamingburk, 25-30kkr
Hej,
Jag hade tänkt att uppgradera burken nu när alla nya produkter lanseras (amd,nvidia osv).
Det jag främst gör är att lira fps spel och vill komma åt så hög fps som möjligt på 1080p. dvs så nära 240hz som möjligt. Det som går varmt just nu är Call of duty Warzone och black ops cold war. (och även framtidssäkra tillräckligt för att klara av nya spel när det kommer något intressant i framtiden.) kanske kan man få någon av delarna på blackfriday?
min befintliga burk :
CPU: 8086k @ 4.9ghz
MOBO: strix z370-h
CPU kylare : Noctua NH-U14S
GPU :1080 TI
RAM :Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) CL16 / 3200 MHz / DDR4 SDRAM
PSU : Corsair RM850 850W
Chassi : Fractal Design Define R4 - Pearl Black (Ej PSU)
med detta så har jag allt från 100-180 fps i warzone och vill gärna pressa högre (och stabilare)
Har försökt att göra lite research och kommit fram till följande :
Ny
CPU : Ryzen 5900x
MOBO: gigabyte x570 aorus ultra atx
CPU Kylare : arctic liquid freezer II 360mm
GPU :Har en preorder på 3080 tuf oc, men kommer nog göra ett försöka på antingen 6800xt eller 6900xt
Chassi :phanteks p400a (tydligen bra temperaturer?) bryr mig inte så mycket om det är glas/RGB eller ej. vill helst att den skall vara diskret och stå på skrivbordet med bra luftflöde.
och sen flytta över mitt PSU och RAM.
frågor :
1. Vill man ha B550 eller X570, tycker de är ganska lika i pris så därav valt x570, det enda jag egentligen är ute efter är att den har lite fan headers, och bra VRM. kör trådat internet.
2. Kommer mina ram fungera bra med nya riggen, eller är det värt att köpa nya? vad ska man isådanafall gå på, cl14 3600Mhz?
3. Chassi får ni gärna komma med förslag, har kikat lite på meshify 2 också.