Är Jabra Elite 85h värda 2300kr

Permalänk
Medlem

Är Jabra Elite 85h värda 2300kr

Tjena jag har tänkt att införskaffa mig ett par noise canceling headphones. Har kollat på några såsom Sony wh-h900, JBL live 650 och platronics backbeat pro2 då jag hade en budget på max 2000kr. Men sen så märkte jag att man kunde köpa Jabra Elite 85h för 2300kr på Webhallen, är det värt att lägga 300kr för dem? Eller borde man köra på någon av de andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxym:

Tjena jag har tänkt att införskaffa mig ett par noise canceling headphones. Har kollat på några såsom Sony wh-h900, JBL live 650 och platronics backbeat pro2 då jag hade en budget på max 2000kr. Men sen så märkte jag att man kunde köpa Jabra Elite 85h för 2300kr på Webhallen, är det värt att lägga 300kr för dem? Eller borde man köra på någon av de andra?

Har inte prövat dom själv, men kan tänka mig att de har en del erfarenheten av just brus reduceringen. Detta då de är rätt vanligt att se jabra lurar i callcenters och liknande miljöer.
Tycker själv att valet av lurar är rätt så person till person, och bara för att någon tycker en sak så betyder inte det att du tycker samma.
Vad är du ute efter i ett par lurar, är de att brus reduceringen ska vara den bästa eller att de ska låta bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AleMal:

Har inte prövat dom själv, men kan tänka mig att de har en del erfarenheten av just brus reduceringen. Detta då de är rätt vanligt att se jabra lurar i callcenters och liknande miljöer.
Tycker själv att valet av lurar är rätt så person till person, och bara för att någon tycker en sak så betyder inte det att du tycker samma.
Vad är du ute efter i ett par lurar, är de att brus reduceringen ska vara den bästa eller att de ska låta bra?

Det viktiga för mig är väl inte ha den bästa brus reduceringen utan att ljudet ska vara bra. Känner inte riktigt för att lägga 3000kr på ett par om det är bara brus reduceringen som blir markant bättre. Men om det bara gäller några hundringar som nu så kan jag tänka mig att lägga det om det är värt så att säga.

Permalänk

Jag har ett par Bose QC 35 och för mig har dom varit värda varenda krona. Använder dom i princip konstant. För mig är deras komfort det viktigaste.

Men hade nog inte köpt så dyra hörlurar om jag inte hade _pengar_ till det. 2000 för ett par hörlurar är mycket pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag skippar nog jabra för dem har gått upp i pris. Vilken skulle ni rekommendera av jbl live 650 och sony wh-h900n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxym:

Jag skippar nog jabra för dem har gått upp i pris. Vilken skulle ni rekommendera av jbl live 650 och sony wh-h900n?

Jag hade kört på Bose!
https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/horlurar/QC352BK/...

Permalänk
Medlem

Hade gärna gått för bose men de ligger lite utanför min budget.

Permalänk
Medlem

Jabra Elite 85h wireless går att använda i regn vilket är ett stort plus från min sida. Använt Sony Mx2 som löparlurar men går sönder i lätt regn. Nu när de är trasiga för andra gången så blir det nog ett par Jabra Elite 85h wireless men problemet är ju att man är bortskämd med ljudet från Sony. Vet inte hur Jabra låter.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxym:

Tjena jag har tänkt att införskaffa mig ett par noise canceling headphones. Har kollat på några såsom Sony wh-h900, JBL live 650 och platronics backbeat pro2 då jag hade en budget på max 2000kr. Men sen så märkte jag att man kunde köpa Jabra Elite 85h för 2300kr på Webhallen, är det värt att lägga 300kr för dem? Eller borde man köra på någon av de andra?

Nu har jag haft Jabra en dag. Sony Mx fullständigt krossar Jabra när det gäller mullrig bas. Men endast om man har NC på. Och det är det luriga om man jämför med Jabra. Jabra bjuder på tyngre bas utan NC. Kör man för mycket EQ för att få mer bas på Jabra så skralar det. Snärten i basen är tydligare på Jabra. Så bara välja, snärt eller muller Tyvärr gillar jag muller mer.

Gigantiskt fördel Jabra (och också med Bose C35 II) är fysiska knappar. Ingen vind eller luva som ställer till det med touchen. Och nu behöver man inte längre vara orolig för om det plötsligt regnar.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]