Samsung uppges lägga ned Galaxy Note

Permalänk
Melding Plague

Samsung uppges lägga ned Galaxy Note

I samband med att vikbara telefonen Galaxy Z Fold 3 får stöd för pekpenna uppges Samsung pensionera Galaxy Note-familjen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det har ju ryktats en del om det den senaste tiden får man ändå lov att säga, så det kommer väl egentligen inte som någon överraskning om det skulle visa sig stämma. Tycker det är synd oavsett, hade Note 2 tror jag det var? svart plastbakstycke, och nästan kubisk i formen till skillnad från dagens mer kvadratiska om ni förstår. Men ja, serien sammanfogas ju sakteliga med vanliga S-lineupen känns det som. Läste nåt rykte nånstans att den billigare varianten av kommande Note, dvs nästa Note Lite, inte skulle ha stöd för S-Pen. Ingen aning om det stämmer, är ju bara rykten. Men det låter riktigt knasigt i så fall kan man tycka.
Tycker dom ska fokusera på att få ner storlekarna i vanliga Galaxy serien, och sedan ha kvar Note serien med större displayer och skärmstöd.
Men aja, vi får väl se vart det slutar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nooooooooooooooote
Lite kul erkänn?

För stor för mig men tråkigt för de som gillade den.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Vanliga galaxy är ju nästan lika stor så inte så konstigt.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Samsung Sverige

Jag använder en Galaxy Note 20 Ultra nu. Klart trevlig telefon, men vi får se hur väl ryktet stämmer när det närmar sig presentation av nästa uppsättning produkter. Galaxy Z Fold 2 är ju väldigt spännande, och där vill i alla fall jag gärna se fortsatt utveckling.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Inaktiv

Känns som ett tomt rykte. Note måste vara deras bäst säljande mobil och med bland de bästa marginalerna. Varför i helskotta skulle de sluta tillverka den?

Ändring: var ju just det, bara någon som spekulerar.

Permalänk
Medlem

Fold blir intressant för mig den dagen då det är "riktigt" glas som används. Och stöd för S/pen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon56869:

Känns som ett tomt rykte. Note måste vara deras bäst säljande mobil och med bland de bästa marginalerna. Varför i helskotta skulle de sluta tillverka den?

Ändring: var ju just det, bara någon som spekulerar.

Att note skulle sälja mer än S-serien har jag väldigt väldigt svårt att tro.

Permalänk
Medlem

Precis när man har hittat kärlek till pennan!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av anon56869:

Känns som ett tomt rykte. Note måste vara deras bäst säljande mobil och med bland de bästa marginalerna. Varför i helskotta skulle de sluta tillverka den?

Ändring: var ju just det, bara någon som spekulerar.

Just Note 20 ska inte ha sålt lika bra som bolaget väntat sig. Det i kombination med att Galaxy S-serien inkräktar allt mer på Note-egenskaperna och att Z Fold 3 uppges få S Pen-stöd är det Ajunews lutar sig mot i spekulationen om att Note-serien stryker på foten. Om Fold 3 får stöd för S Pen låter det ändå som ett rimligt antagande att göra, men det återstår att se.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig en Galaxy Note, men fold är jag ointresserad av..
Men note och vanliga s20 ligger ju så nära varann så många väljer nog en s20 ultra istället.

Sen priserna på alla dessa telefoner, nja väljer nog nått annat..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Skulle kunna tänka mig en Galaxy Note, men fold är jag ointresserad av..
Men note och vanliga s20 ligger ju så nära varann så många väljer nog en s20 ultra istället.

Sen priserna på alla dessa telefoner, nja väljer nog nått annat..

Mitt fall väljer jag en Note istället, då priset är väldigt lika och man får ofta en förfinad "S20 Ultra" med många barnsjukdomar fixade och vissa bättre egenskaper + s-pen.
Samt att jag gillar den kantiga designen mer än den runda som S-serien har

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Det har ju ryktats en del om det den senaste tiden får man ändå lov att säga, så det kommer väl egentligen inte som någon överraskning om det skulle visa sig stämma. Tycker det är synd oavsett, hade Note 2 tror jag det var? svart plastbakstycke, och nästan kubisk i formen till skillnad från dagens mer kvadratiska om ni förstår. Men ja, serien sammanfogas ju sakteliga med vanliga S-lineupen känns det som. Läste nåt rykte nånstans att den billigare varianten av kommande Note, dvs nästa Note Lite, inte skulle ha stöd för S-Pen. Ingen aning om det stämmer, är ju bara rykten. Men det låter riktigt knasigt i så fall kan man tycka.
Tycker dom ska fokusera på att få ner storlekarna i vanliga Galaxy serien, och sedan ha kvar Note serien med större displayer och skärmstöd.
Men aja, vi får väl se vart det slutar.

Hade en Note gen1 och nog för att den var ganska tjock men långt ifrån en kub. Jag tror du menar att de var mer kvadratiska mot dagens mer rektangulära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Hade en Note gen1 och nog för att den var ganska tjock men långt ifrån en kub. Jag tror du menar att de var mer kvadratiska mot dagens mer rektangulära.

Så kan det ha varit ja
J***A besserwisser

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Hade första Galaxy Note. Var väldigt nöjd med den vill jag minnas

Permalänk
Medlem

Har haft Note1 och 2.Note 3 ligger hemma som reserv nalle med open android 9 i sig.
Den fungerar hyfsat än lite seg i bland och lite sämre skärm.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Lego Master

Kanske lite fadäsen med batterierna i Note 7 som fortfarande hemsöker serien?
Folk har längre minne än man ibland tror, och har man fått en dålig känsla för ett märke eller produktserie kan det vara svårt att skaka loss den, även om anledningen till det är borta sen länge.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Detta har man ju hört innan , så tar nog det med en rätt stor nypa SALT,

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Fold blir intressant för mig den dagen då det är "riktigt" glas som används. Och stöd för S/pen

Nån måste uppfinna böjbart glas vilket kanske redan finns men lär kosta en rejäl slant skulle jag tro?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Särskilt tråkigt för oss i Europa som inte fått någon vettig Snapdragon-modell.

Den började dock förlora sin charm när man tog bort features som hörlursjack. Hela grejen var ju att det var modellen som hade allt, fet skärm, grymma specs, stort batteri osv.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Nån måste uppfinna böjbart glas vilket kanske redan finns men lär kosta en rejäl slant skulle jag tro?

Ingen aning om det finns eller ej, tycker inte dagens lösning (ja jag har känt på första, inte fold 2) duger.
Men troligtvis skulle det kosta en aning.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag har haft Note4 och nu en Note8.
Note4 var kul. hade en massa finesser som UV mätare, IR sändare, utbytbart batteri, stöd för VR mm.
Note8 blev av med alla kul finesser utom VR men introducerade den irriterande infinity skärmen som gör att man inte kan hålla i telefonen utan att aktivera alla sidofunktionerna.

Note efter detta har även blivit av med VR då Samsung avslutat samarbetet med Oculus, vilket är synd för den funkar väldigt bra som VR enhet. Det enda som är kvar är pennan och den irriterande infinityskärmen (Som man kan välja bort nu men får då en massa mindre kamera mm) så jag förstår att fansen tröttnar på Note serien då den numera bara är en helt vanlig telefon fast dyrare.

Min nästa telefon blir inte en Note, då det helt enkelt inte finns nått kul kvar i dem. Trist.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Hade Note 2 i 3 år, enda anledning till bytet var bristen på uppdateringar. Annars har ingen av uppföljarna "wow:at" mig alls. Finns väl ingen poäng till det hela längre. Eller någon poäng med ett nytt smart phone alls

Permalänk
Medlem

Jag har haft Note 2 och Note 3 och har för närvarande Note 8.
Jag tänker inte gå med på en nedläggning av den modellen
Note-serien är mig veterligen den enda serie mobiltelefoner som har inbyggd penna. Med hyfsad tryckkänslighet dessutom. Försvinner Noten så kommer jag nog känna mig jävligt cripplad... :/

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Jag har haft Note 2 och Note 3 och har för närvarande Note 8.
Jag tänker inte gå med på en nedläggning av den modellen
Note-serien är mig veterligen den enda serie mobiltelefoner som har inbyggd penna. Med hyfsad tryckkänslighet dessutom. Försvinner Noten så kommer jag nog känna mig jävligt cripplad... :/

Det ryktas att kommande Z Fold 3 kan komma med en inbyggd tillhörande S/Pen, likt det till dagens Note serie.
https://swedroid.se/rykte-galaxy-z-fold-3-slapps-i-juni-har-k...
Så på sikt kanske Note serien emigrerar in i Z Fold? Vem vet....fast då talar vi (i dagsläget iaf) om en helt annan prisbild tyvärr.
Fast en hybrid variant av dessa 2 serier skulle definitivt få mig intressad.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ingen aning om det finns eller ej, tycker inte dagens lösning (ja jag har känt på första, inte fold 2) duger.
Men troligtvis skulle det kosta en aning.

Blir lite som de gamla toutch telefonerna med plast glas som sög hårt och länge. Fyfan vilket skräp det var.
Alernativet är väll tunt glas på de raka delarna med något substitut i mitten?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Blir lite som de gamla toutch telefonerna med plast glas som sög hårt och länge. Fyfan vilket skräp det var.
Alernativet är väll tunt glas på de raka delarna med något substitut i mitten?

Onekligen ja, skräp är rätta ordet.
Osäker på vad du menar med sista meningen, tänker du en design som Surface Duo där skärmarna är separerade från varandra?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Nån måste uppfinna böjbart glas vilket kanske redan finns men lär kosta en rejäl slant skulle jag tro?

Fiberkabel är ju glas, gör man det tunt nog så går det att böja. Problemet är väl att det blir begränsat skydd om det är så tunt bara...

Jag skulle hellre se fler som satsar på två skärmar och minimal kant mellan dom. Tänk surface duo men bättre (mindre) kant mellan dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Fiberkabel är ju glas, gör man det tunt nog så går det att böja. Problemet är väl att det blir begränsat skydd om det är så tunt bara...

Jag skulle hellre se fler som satsar på två skärmar och minimal kant mellan dom. Tänk surface duo men bättre (mindre) kant mellan dem

Nu har jag inte känt på Surface Duo, så kan inte uttala mig om den i helhet. Men i mina ögon är det en mer lyckad design, åtminstone i dagsläget och några år till framåt...tills dess att dom kommer fram med nåt riktigt glasliknande material som tål att böjas.
Overall så gillar jag designen mer på Surface Duo onekligen, skulle som du säger dock vilja se följande ändringar;

1: Mindre ramar och bättre frontkamera, eller kamerauppsättning öht på baksidan.
2: Aluminium chassi istället för plast.

Är dom jag kommer på på rak arm.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

super glad att z fold får penna. men folden är inte en note. så väldigt konstigt val. och kurvan som är i mitten kommer vara super irriterande med penna. den kan kännas konstig ibland när man bara spelar uta något behov av precision.