Permalänk
Medlem

Byt grafikkort?

Hej!

Jag har ett Rx 570 Sapphire OC 4GB kort. Hade ni köpt ett nytt grafikkort eller väntat? Till vilket kort då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av neman82:

Jag har ett Rx 570 Sapphire OC 4GB kort. Hade ni köpt ett nytt grafikkort eller väntat? Till vilket kort då?

Beror mycket på resten av datorn. Speciellt vad du har för nätaggregat, då det kan begränsa dina uppgraderingsmöjligheter på grund av att det är för klent för snabbare kort.
Sedan vad du tänker dig för budget och annat är ju också relevant information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av neman82:

Hej!

Jag har ett Rx 570 Sapphire OC 4GB kort. Hade ni köpt ett nytt grafikkort eller väntat? Till vilket kort då?

Vi behöver mer information från dig, budget, vilken upplösning/ fps strävar du efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av neman82:

Hej!

Jag har ett Rx 570 Sapphire OC 4GB kort. Hade ni köpt ett nytt grafikkort eller väntat? Till vilket kort då?

Vänta till början av nästa år. Vi ligger just nu mellan generationer. Nvidia och AMD har släppts (även om de inte finns tillgängliga) nya toppkort, men i mellan och lägre segmenten så finns bara förra generationens kort.

Om du vill ha ett nytt grafikkort så är vårvintern antagligen en bra tid för en uppgradering. Då lär vi ha nya kort i t.ex. 3000 kronorsklassen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Med tanke påden begränsade information du som ts gett oss så svarar jag utifrån egen situation då jag inte vet typ något om din. Själv sitter jag kvar på en 2500k och ett gtx 680. Spelar i princip enbart dota 2 och då processorn är min flaskhals så även med ett rtx 3090 hade fått 0 fps mer så jag sitter still i båten.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

För övrigt verkar just nu vara en ovanligt dålig tid att köpa grafikkort då tillgången är låg och efterfrågan hög, priserna blir därefter. Kan dock göras fynd på begagnatmarknaden.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Sorry totalt hjärnsläpp om info hehe. Har ett asus prime b350+ moderkort. 16gb ram 3200mhz ddr4, fractal design 750w 80plus bronze nätt, Aoc 144hz freesync för AMD, 3700x Ryzen7 processor.

Budget runt 3000kr!

Spelar mycket RDR2, Vikings of Valhalla, typ grafik spel, BF4....

Permalänk
Medlem
Skrivet av neman82:

Sorry totalt hjärnsläpp om info hehe. Har ett asus prime b350+ moderkort. 16gb ram 3200mhz ddr4, fractal design 750w 80plus bronze nätt, Aoc 144hz freesync för AMD, 3700x Ryzen7 processor.

Budget runt 3000kr!

Spelar mycket RDR2, Vikings of Valhalla, typ grafik spel, BF4....

Vänta och köp typ RX 6600 XT eller RTX 3050 Ti, eller vad som nu hamnar i den prisklassen. De borde alla släppas nån gång i första kvartalet nästa år.

Alternativt kan du försöka hitta t.ex. begagnade RX 5700 (XT) eller RTX 2060.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum