Bästa Gaming Headset 2020?

Permalänk
Medlem

Bästa Gaming Headset 2020?

Söker efter ett par headset och undrar vad ni har för erfarenheter av olika headseten?

De jag har på min lista är följande:

Logitech G733 Lightspeed Headset
HyperX Cloud Flight S
Logitech PRO X Wireless Lightspeed
Steelseries Arctis 7 2019 Edition

Finns det fler som ni tycker är värda att nämna?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Jag tycker sennheiser gsp 370/670 verkar trevliga.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte försöka få hem ett par Arctis Pro Wireless från Elgiganten, brukar säljas där för runt 1700 på Black Friday.

Permalänk
Medlem

Många klagar på micen på Logitech. Men jag tycker den låter OK om man inte använder BlueVoice skräpet.
Bäst ljud av dom där har nog Logitech PRO X.
Kan vara värt att kika på Razer Blackshark V2 Pro också. De verkar trevliga.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av hax1:

Jag tänkte försöka få hem ett par Arctis Pro Wireless från Elgiganten, brukar säljas där för runt 1700 på Black Friday.

Jag har aldrig haft Steelseries produkter och därmed aldrig haft någon erfarenheter men funderar på att börja på deras Actis 7 och skapa mig preferenser. Men tror du att det är mer värt att lägga några hundralappar på en pro istället?

Skrivet av ronz:

Många klagar på micen på Logitech. Men jag tycker den låter OK om man inte använder BlueVoice skräpet.
Bäst ljud av dom där har nog Logitech PRO X.
Kan vara värt att kika på Razer Blackshark V2 Pro också. De verkar trevliga.

Jaha? Jag har idag en G933 som håller på att falla sönder och än har inga av mina vänner klagat på att micen är dålig eller så.
Jag tänkte mest på G733 för att den verkade så lätt på huvudet, verkar gilla iden med bandet som finns på g733 och Arctis 7.

Vad kör ni för hörlurar idag?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Jag har aldrig haft Steelseries produkter och därmed aldrig haft någon erfarenheter men funderar på att börja på deras Actis 7 och skapa mig preferenser. Men tror du att det är mer värt att lägga några hundralappar på en pro istället?

Jaha? Jag har idag en G933 som håller på att falla sönder och än har inga av mina vänner klagat på att micen är dålig eller så.
Jag tänkte mest på G733 för att den verkade så lätt på huvudet, verkar gilla iden med bandet som finns på g733 och Arctis 7.

Vad kör ni för hörlurar idag?

Jag körde på en Pro X, hade en G935 innan som väger samma som G933. Pro X är mycket lättare på huvudet och jag är suveränt nöjd. Ingen på Discord har klagat på micen. Tycker jag hör väl (spelar mest Warzone). Inte så bra headset för musik, men det förväntade jag mig inte heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Jag har aldrig haft Steelseries produkter och därmed aldrig haft någon erfarenheter men funderar på att börja på deras Actis 7 och skapa mig preferenser. Men tror du att det är mer värt att lägga några hundralappar på en pro istället?

Jaha? Jag har idag en G933 som håller på att falla sönder och än har inga av mina vänner klagat på att micen är dålig eller så.
Jag tänkte mest på G733 för att den verkade så lätt på huvudet, verkar gilla iden med bandet som finns på g733 och Arctis 7.

Vad kör ni för hörlurar idag?

Just dom nya Logitech G933 och X PRO som fått kritik för micen. Annars verkar båda trevliga där såklart X PRO har bättre ljud.

Frugan har Arctis Pro (den som kostar 3200:- men finns på rea för 1700kr ibland) och dom är väldigt sköna. Micen duger väl. Ljudet är bra men inte lika bra som trådat. Hur dom står sig mot X PRO vet jag inte.

Själv kör jag med Asus ROG Delta men jag väntar på ett vettigt trådlöst headset. Logitech X PRO och Razer Blackshark V2 Pro börjar närma sig det jag önskar. Men är inte riktigt där ännu gällande ljudkvalitén.
Corsair Virtuoso var också ganska trevliga men passade inte på mitt huvud för fem öre.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devik:

Jag körde på en Pro X, hade en G935 innan som väger samma som G933. Pro X är mycket lättare på huvudet och jag är suveränt nöjd. Ingen på Discord har klagat på micen. Tycker jag hör väl (spelar mest Warzone). Inte så bra headset för musik, men det förväntade jag mig inte heller

Ah! Det som jag stör mig idag är att de gnisslar fruktansvärt och jag har försökt att smörja in de men det hjälper inte :/
Annars är jag väldigt nöjd när det kommer till ljudet! Hör verkligen riktigt bra i Warzone och i spel. Är annars inte så kräsen, utöver att de inte ska vara så "closed". Vill gärna kunna höra att det plingar på dörren. Lyssnar inte så värst mycket musik med de hörlurarna.

Skrivet av ronz:

Just dom nya Logitech G933 och X PRO som fått kritik för micen. Annars verkar båda trevliga där såklart X PRO har bättre ljud.

Frugan har Arctis Pro (den som kostar 3200:- men finns på rea för 1700kr ibland) och dom är väldigt sköna. Micen duger väl. Ljudet är bra men inte lika bra som trådat. Hur dom står sig mot X PRO vet jag inte.

Själv kör jag med Asus ROG Delta men jag väntar på ett vettigt trådlöst headset. Logitech X PRO och Razer Blackshark V2 Pro börjar närma sig det jag önskar. Men är inte riktigt där ännu gällande ljudkvalitén.
Corsair Virtuoso var också ganska trevliga men passade inte på mitt huvud för fem öre.

Jaha du menar så!
Då ska jag fundera ytterligare, kanske att G733 har "motsvarande" mic.

Tycker att det är svårt att veta vilken som passar då alla huvud är olika utan man får liksom beställa olika och testa sig fram.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Arctis pro wireless jag köpte för 3200kr (för något år sen).

Är dom värda 3200kr enligt mig? svar nej.
1700kr? Förmodligen.

Köper du på elgiganten har du ju 30 dagar på dig att prova dem hemma så länge du inte slänger kartongen.

Rekommenderar att du gör det då jag har läst många klagomål på att ljudet i spel inte lirar med deras preferenser!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Actually_Jonas:

Jag har ett par Arctis pro wireless jag köpte för 3200kr (för något år sen).

Är dom värda 3200kr enligt mig? svar nej.
1700kr? Förmodligen.

Köper du på elgiganten har du ju 30 dagar på dig att prova dem hemma så länge du inte slänger kartongen.

Rekommenderar att du gör det då jag har läst många klagomål på att ljudet i spel inte lirar med deras preferenser!

Uff ja 3200 är mycket pengar och jag har nog max 1700 i budget. Har en kille som säljer sin Arctis 7 för 500 och det låter ändå vettigt tänker jag mig, är jag inte nöjd så kan jag bara sälja vidare och leta vidare

Tack så länge!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Någon som har testat ROG Theta 7.1?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - MSI GeForce GTX 580 - Corsair HX650

Permalänk
Medlem

Kan återkoppla, de Arctis 7 2019 edt var sjukt najs

Mycket bättre ljud än mina G933 tyckte jag!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Beror på vad du menar med bästa gamingheadset. Bäst ljud, sitter skönas, bäst mick, håller/sitter bra flera år, allt tillsammans?

När det kommer till ljud och mikrofron framförallt på de bättre modellerna så slår ingen EPOS/Sennheiser (EPOS är Sennheisers gamingmärke). Det jag upplevt med vissa varumärken som Logitech/Steelseries är att de efter kanske ett år börjar sitta sämre och blir lösare. Jag hade aldrig köpt Razer i alla fall.

Jag tror absolut du blir nöjd med Arctis, men ska du ha det bästa ljudet ska du kanske överväga Sennheiser. Såg att Sweclockersmedlemmar har ett specialpris just nu på GPS 670 på Inet som de finns 11st kvar av.

Visa signatur

Main: AMD 5900X | Gigabyte Aorus ultra X570 | MSI RTX 3080 10GB Suprim X | Corsair RM 1000x | Corsair 32 gb 3600MHz | Samsung 980 PRO 1 TB | Fractal Design Meshify S2.

Extra: 8086K @ 5.1GHz | ASUS ROG Z390F | EVGA GTX 1080FTW | Corsair RM750x | Corsair 32GB 2666MHz | Samsung M.2 960 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av brunk:

Beror på vad du menar med bästa gamingheadset. Bäst ljud, sitter skönas, bäst mick, håller/sitter bra flera år, allt tillsammans?

När det kommer till ljud och mikrofron framförallt på de bättre modellerna så slår ingen EPOS/Sennheiser (EPOS är Sennheisers gamingmärke). Det jag upplevt med vissa varumärken som Logitech/Steelseries är att de efter kanske ett år börjar sitta sämre och blir lösare. Jag hade aldrig köpt Razer i alla fall.

Jag tror absolut du blir nöjd med Arctis, men ska du ha det bästa ljudet ska du kanske överväga Sennheiser. Såg att Sweclockersmedlemmar har ett specialpris just nu på GPS 670 på Inet som de finns 11st kvar av.

Har du provat Razer Blackshark V2 Pro?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Har du provat Razer Blackshark V2 Pro?

Det har jag visserligen inte! Bara de klassiska modellerna.

Visa signatur

Main: AMD 5900X | Gigabyte Aorus ultra X570 | MSI RTX 3080 10GB Suprim X | Corsair RM 1000x | Corsair 32 gb 3600MHz | Samsung 980 PRO 1 TB | Fractal Design Meshify S2.

Extra: 8086K @ 5.1GHz | ASUS ROG Z390F | EVGA GTX 1080FTW | Corsair RM750x | Corsair 32GB 2666MHz | Samsung M.2 960 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av brunk:

Det har jag visserligen inte! Bara de klassiska modellerna.

De klassiska/äldre headseten från Razer är inte mycket att hänga i granen. Men denna nya är nog bra och likvärdig allt annat i 2000kr klassen.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

De klassiska/äldre headseten från Razer är inte mycket att hänga i granen. Men denna nya är nog bra och likvärdig allt annat i 2000kr klassen.

Får testa lyssna när man får tillfällighet, var toppen med DreamHack då alla varumärken var där och man kunde prova men lär dröja med det.

Visa signatur

Main: AMD 5900X | Gigabyte Aorus ultra X570 | MSI RTX 3080 10GB Suprim X | Corsair RM 1000x | Corsair 32 gb 3600MHz | Samsung 980 PRO 1 TB | Fractal Design Meshify S2.

Extra: 8086K @ 5.1GHz | ASUS ROG Z390F | EVGA GTX 1080FTW | Corsair RM750x | Corsair 32GB 2666MHz | Samsung M.2 960 1TB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har kört Arctis 7 2019 (mkt bra) och nu Arctis 9X (ännu bättre och funkar överallt). Kan rek båda dessa, tycker även de sitter bättre än det mest annat jag testat. Mic går enkelt att positionera. Dessa kör jag till xbox. Till PCn - släpp det här med headset och kör DAC/hörlursförstärkare, öppen studiolur och standalone mic. Det blir nått HELT annat.

Visa signatur

FD Meshify S2 | ROG Strix 1000W | Asus ROG Z690 Maximus Hero | G.Skill 32GB DDR5 5600Mhz CL36 | Intel i9 12900K | Corsair H150i Elite LCD | MSI 4090 Gaming Trio | 4x Corsair LL140 RGB | Samsung G9 Neo | Corsair K95 | Logitech Pro X | Asus Xonar Essence III | Beyerdynamic DT990 250ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ma6b:

Har kört Arctis 7 2019 (mkt bra) och nu Arctis 9X (ännu bättre och funkar överallt). Kan rek båda dessa, tycker även de sitter bättre än det mest annat jag testat. Mic går enkelt att positionera. Dessa kör jag till xbox. Till PCn - släpp det här med headset och kör DAC/hörlursförstärkare, öppen studiolur och standalone mic. Det blir nått HELT annat.

Det blir såklart bättre. Men det är också otroligt skönt att slippa alla kablar. Speciellt också när man har katter

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av brunk:

Beror på vad du menar med bästa gamingheadset. Bäst ljud, sitter skönas, bäst mick, håller/sitter bra flera år, allt tillsammans?

När det kommer till ljud och mikrofron framförallt på de bättre modellerna så slår ingen EPOS/Sennheiser (EPOS är Sennheisers gamingmärke). Det jag upplevt med vissa varumärken som Logitech/Steelseries är att de efter kanske ett år börjar sitta sämre och blir lösare. Jag hade aldrig köpt Razer i alla fall.

Jag tror absolut du blir nöjd med Arctis, men ska du ha det bästa ljudet ska du kanske överväga Sennheiser. Såg att Sweclockersmedlemmar har ett specialpris just nu på GPS 670 på Inet som de finns 11st kvar av.

Jag håller med helt och hållet, var nog väldigt otydlig med bästa. Tror att jag tänkte på vad som var mest prisvärt idag.

Ah det kan nog stämma, framförallt när man har haft de ett bra tag.
Tror att man måste pilla lite i EQ för att få det riktigt bra, just nu låter de väldigt brusig men är annars väldigt nöjd med komforten. Börjar nog gilla iden med fjädrande huvudband.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ma6b:

Har kört Arctis 7 2019 (mkt bra) och nu Arctis 9X (ännu bättre och funkar överallt). Kan rek båda dessa, tycker även de sitter bättre än det mest annat jag testat. Mic går enkelt att positionera. Dessa kör jag till xbox. Till PCn - släpp det här med headset och kör DAC/hörlursförstärkare, öppen studiolur och standalone mic. Det blir nått HELT annat.

Vad tycker du är skillnaden mellan 7an och 9X?

Kommer nog enbart att köra till PC och helst vill jag ha trådlöst och därmed valde jag enbart trådlösa headset

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Vad tycker du är skillnaden mellan 7an och 9X?

Kommer nog enbart att köra till PC och helst vill jag ha trådlöst och därmed valde jag enbart trådlösa headset

Dels har man uppdaterat mic, upplever även att batteriet håller riktigt länge. Man slipper även den där dongeln som kommer 7:an, 9x pratar både xbox wireless (du behöver en xbox wireless adapter till PC) och BT. Gissar att du klarar dig bra på 7:an, en dongle kan man ju gömma bakom chassit.

Visa signatur

FD Meshify S2 | ROG Strix 1000W | Asus ROG Z690 Maximus Hero | G.Skill 32GB DDR5 5600Mhz CL36 | Intel i9 12900K | Corsair H150i Elite LCD | MSI 4090 Gaming Trio | 4x Corsair LL140 RGB | Samsung G9 Neo | Corsair K95 | Logitech Pro X | Asus Xonar Essence III | Beyerdynamic DT990 250ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ma6b:

Dels har man uppdaterat mic, upplever även att batteriet håller riktigt länge. Man slipper även den där dongeln som kommer 7:an, 9x pratar både xbox wireless (du behöver en xbox wireless adapter till PC) och BT. Gissar att du klarar dig bra på 7:an, en dongle kan man ju gömma bakom chassit.

Jaha, då behöver jag nog inte uppgradera det utan är så nöjd så. Donglen kunde ha varit kortare hahah då jag har ett itx så är det svårare att gömma den bakom datorn

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Det blir såklart bättre. Men det är också otroligt skönt att slippa alla kablar. Speciellt också när man har katter

Behövs inte ens en katt.. Räcker med att man använder en stol vid datorn. Skiten trasslar ju in sig exakt hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Jaha, då behöver jag nog inte uppgradera det utan är så nöjd så. Donglen kunde ha varit kortare hahah då jag har ett itx så är det svårare att gömma den bakom datorn

Om du inte har beställt headset än så kan jag ge dig lite omdömen senare idag. Jag har nämligen beställt 2st för att prova. Som referens använder jag Asus ROG Delta (ej trådlösa) som referens.

Steelseries Arctis 7 - Jag har dessa sedan tidigare till Playstation 4. Funkar OK till PC men ljudet känns burkigt och smalt jämfört med Asus ROG Delta. Micen är också sämre enligt kompisar. Min flickvän har Arctis 7 Pro och dessa har nog samma mic som vanliga 7an. Men med lite bättre ljud. Dock fortfarande lite ”burkigt”. Bra lurar om du hittar dom på rea för cirka 1790kr.

Logitech G Pro X Wireless - Leverans ikväll

Razer BlackShark V2 Pro - Leverans ikväll

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Om du inte har beställt headset än så kan jag ge dig lite omdömen senare idag. Jag har nämligen beställt 2st för att prova. Som referens använder jag Asus ROG Delta (ej trådlösa) som referens.

Steelseries Arctis 7 - Jag har dessa sedan tidigare till Playstation 4. Funkar OK till PC men ljudet känns burkigt och smalt jämfört med Asus ROG Delta. Micen är också sämre enligt kompisar. Min flickvän har Arctis 7 Pro och dessa har nog samma mic som vanliga 7an. Men med lite bättre ljud. Dock fortfarande lite ”burkigt”. Bra lurar om du hittar dom på rea för cirka 1790kr.

Logitech G Pro X Wireless - Leverans ikväll

Razer BlackShark V2 Pro - Leverans ikväll

Jag köpte redan tyvärr, fick tag på en i nyskick för 500kr. Tyckte att det var ett bra pris
Ja, den kändes lite burkigt men jag fick styra om den lite i EQ och nu är den alldeles lagom tycker jag.

Men jag tar gärna emot dina omdömen!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Jag köpte redan tyvärr, fick tag på en i nyskick för 500kr. Tyckte att det var ett bra pris
Ja, den kändes lite burkigt men jag fick styra om den lite i EQ och nu är den alldeles lagom tycker jag.

Men jag tar gärna emot dina omdömen!

Ok jag tycker Logitech G Pro X Lightspeed faktiskt är helt OK för att vara trådlöst gamingheadset. Ljudet är bättre än Arctic 7. Mer fylligare, öppnare, klart.
Men lite sämre än Corsair Virtuoso.
Kanske lite för mycket bas men ändå acceptabelt.
Dock inte alls lika bra som mina Asus ROG Delta.
Dom klämmer lite hårt, men inte för mycket. Blir nog bättre med tiden.
Kompisar i Discord tyckte micen var helt OK så där behöver jag inte bry mig mer.

Kanske att jag behåller. Ska prova över helgen

Jag fick inte Razer headsetet idag. Imorgon hoppas jag på. Ser fram emot dom mer faktiskt. Vi får se!

Vill även nämna att jag innan Asus ROG Delta körde med Philips Fidelio X2 med DAC/AMP. Så jag sitter väl egentligen på ett betydligt sämre ljud nu. Men ändå så att jag kan leva med det. Skönt att slippa alla kablar och grejer

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ma6b:

Har kört Arctis 7 2019 (mkt bra) och nu Arctis 9X (ännu bättre och funkar överallt). Kan rek båda dessa, tycker även de sitter bättre än det mest annat jag testat. Mic går enkelt att positionera. Dessa kör jag till xbox. Till PCn - släpp det här med headset och kör DAC/hörlursförstärkare, öppen studiolur och standalone mic. Det blir nått HELT annat.

Har du några tips på studiolur och dac som har bra pris under BF? Har redan micen, lyckades få tag på en Elgato Wave 3: under Inets rea för sweclockers medlemmar

Läcker inte ljudet från de öppna hörlurarna in i micen förresten?

Edit: Kom förresten på att öppna lurar ryker då det brukar påta hemskt mycket hos mig. Tips på stängda?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz