Vulkan - Uppföljare på OpenGL

Permalänk
Medlem

Stöd för Vulkan API har patchas in i Doom idag. Alla verkar rapportera fina prestandavinster mot OpenGL som det var tidigare. En del har testat oich skrivit i tråden på Neogaf.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1245006

AMD har lagt upp en sida om det också
http://radeon.com/doom-vulkan/

Permalänk
Medlem

Ett bloginlägg på Khronos som tar upp Multi-GPU support

Citat:

The good news is that the Vulkan multi-GPU specification is very definitely NOT tied to Windows 10. It is possible to implement the Vulkan multi-GPU extension on any desktop OS including Windows 7, 8.X and 10 and Linux.

https://www.khronos.org/blog/vulkan-multi-gpu-support-not-jus...

Permalänk
Medlem

Såg på Wccftech att Ghost Recon Breakpoint hade fått en uppdatering och supportar nu Vulkan API. De testade och jämförde med DX11 och Vulkan har gett spelet ett visst prestandalyft.
https://wccftech.com/ghost-recon-breakpoint-vulkan-update-per...

Officiell info från Ubisoft
https://ghost-recon.ubisoft.com/game/en-gb/news-updates/4g0ub...

Permalänk
Medlem