Minnesläcka i Google Chrome?

Permalänk
Inaktiv

Minnesläcka i Google Chrome?

Har råkat ut för felmeddelanden i Chrome att minnet tagit slut två gånger nu det senaste dygnet.

Efter att det hände första gången startade jag aktivitetshanteraren och flippade upp minnesförbrukningsgrafen, den föreföll inte visa något intressant efter en snabbkoll, så jag glömde bort den. Spelade en del, surfade på nätet osv och fixade sedan lite käk och åt upp det. När jag kom tillbaks hade det hänt igen. Grafen i aktivitetshanteraren reflekterade antingen inte verkligheten, eller så triggades kanske chrome att släppa minnet den roffat åt sig när felet inträffade, för grafen var nere på normala nivåer igen.

När jag klickade bort felmeddelandet stängdes hela browsern, och påstod att den avslutats inkorrekt nästa gång jag startade den... Nu har jag hållit bättre koll på minnesgrafen, och den har sakta krupit uppåt en eller ett par procent sedan sist jag startade chrome. För en stund sedan använde chrome mellan cirka 1140 och 1150MB RAM; det pendlar ganska kraftigt upp och ned hela tiden. Dock går mängden upp konstant, nu är den uppe i nästan 1230MB utan att jag öppnat några fler flikar eller något sånt. Jag har bara surfat på sweclockers forum och observerat minnesåtgången.

Senaste chrome förresten, 87.0.4280.66; senaste windows10 OS.