Permalänk
Medlem

Youtube/Youtube Kids

Hej, har ett problem med att få till inställningarna till dotterns youtube konto. (på hennes telefon) Hon är 10 år och vill t.ex se lets play filmer och liknande. Men, som jag förstår det så har google satt en 13 års gräns på nästan allt content? Youtube hänvisar hela tiden till youtube kids, där nästan inga filmer för en 10 åring finns. Har installerat family link, försökte ändra åldern på barnet men det gick inte.

Egentligen undrar jag bara om det finns något sätt att ge en 10åring tillgång till "vanliga" youtube utan att radera kontot, eller ta bort family link?

Enda workaround jag har är att starta ett anonymt fönster i Firefox och besöka youtube via firefox....

Nån som har haft liknande problem?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Inaktiv

Ärligt talat skulle jag inte låta en 10-åring härja på youtube på egen hand. Youtube kids innehåller tillräckligt mycket skit som det är tydligen.

Annars, om man loggar ut ur googles tjänster, hur skulle de hålla rätt på hur gammal man är...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Ärligt talat skulle jag inte låta en 10-åring härja på youtube på egen hand. Youtube kids innehåller tillräckligt mycket skit som det är tydligen.

Annars, om man loggar ut ur googles tjänster, hur skulle de hålla rätt på hur gammal man är...?

Gott om ''infomentärer'' om vad för unket clickbait som pågår där.