Hur skulle du förbättra Samsungs mobiltelefoner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det skulle vara lite intressant att höra hur många som föredrar en "naken" telefon kontra en med skal/fodral. Jag har nog haft åtminstone skal på samtliga mina sedan iPhone 4.

Har aldrig haft skal på någon privat telefon och kommer aldrig ha det heller, jobbtelefonen tvingas jag ha ett fult skal på men den tar jag i princip aldrig med mig heller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samsung:

Det skulle vara lite intressant att höra hur många som föredrar en "naken" telefon kontra en med skal/fodral. Jag har nog haft åtminstone skal på samtliga mina sedan iPhone 4.

Jag började bara använda skal när greppvänligheten försvann. Nuvarande mobil sitter i silikonskal. Har inget skärmskydd eftersom jag alltid bara lägger den i tomma fickor där inget kan skada skärmens yta.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Har en samsung s20fe.
I inställningar för sidoknappen varför kan jag inte välja google assistant som alternativ?
Tryck ner och håll ned erbjuder bara "bixby" och "stäng av", hade vart supersmidigt med google också.

Varför är inte https://play.google.com/store/apps/details?id=com.samsung.and... standardfunktioner? Så smidiga!

Hade också önskat att telefonen var mindre men med samma prestanda

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Hedersmedlem

Har kört utan skal på alla mina mobiler. De ska tåla att användas och kunna hanteras utan skal, annars är mobilen felkonstruerad.

3,5mm uttaget är helt klart användbart för min del. Bra trådlösa headset kostar ganska många tusenlappar och livslängden på batterierna gör mig tveksam till om jag vill lägga ett par tusenlappar på ett par lurar som används några gånger per månad. Ett par bra trådade lurar har i princip obegränsad livslängd.

Att ansluta hörlurar via usb-c känns som en nödlösning.
Kontakten är ganska känslig och glappar oftare så att slita på den i onödan är inte önskvärt. Dessutom, funkar de lurarna med usb-c jag köper idag om 10 år?

Att 3,5mm kontakten fylls med damm och annat har jag inte råkat ut för. USB-C får man däremot rensa någon gång i halvåret...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Har kört utan skal på alla mina mobiler. De ska tåla att användas och kunna hanteras utan skal, annars är mobilen felkonstruerad.

Problemet där är ju att i princip samtliga (smarta) mobiltelefoner som tillverkats det senaste årtiondet är felkonstruerade. Stora glasskärmar utan en rejäl upphöjd gummikant - ja då kommer skärmen förr eller senare att spräckas av enkla minifall eller av att toucha ett vasst föremål.

Nej, det enda vettiga är att acceptera att de som konstruerar mobiler är idioter, och använda ett heltäckande skal.

Flip-case (där skärmskyddet fälls neråt, inte i sidled alltså!) i mitt fall, som är det enda som går att hantera utan att handikappa användandet.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Fixa android

Problemet med samsungs mobiler och alla andra androidlurar är faktiskt android i sig. Det är så många buggar och och det saknar iOS flytighet. Apparna i sig känns också lite halvdana och alla följer sitt eget formspråk känns det som.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av OSkar000:

Har kört utan skal på alla mina mobiler. De ska tåla att användas och kunna hanteras utan skal, annars är mobilen felkonstruerad.

3,5mm uttaget är helt klart användbart för min del. Bra trådlösa headset kostar ganska många tusenlappar och livslängden på batterierna gör mig tveksam till om jag vill lägga ett par tusenlappar på ett par lurar som används några gånger per månad. Ett par bra trådade lurar har i princip obegränsad livslängd.

Att ansluta hörlurar via usb-c känns som en nödlösning.
Kontakten är ganska känslig och glappar oftare så att slita på den i onödan är inte önskvärt. Dessutom, funkar de lurarna med usb-c jag köper idag om 10 år?

Att 3,5mm kontakten fylls med damm och annat har jag inte råkat ut för. USB-C får man däremot rensa någon gång i halvåret...

Är S20 FE ett steg i rätt riktning, enligt dig? Den har ju plastbaksida och plan skärm, så en viss skillnad mot "vanliga" S20.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Samsung:

Är S20 FE ett steg i rätt riktning, enligt dig? Den har ju plastbaksida och plan skärm, så en viss skillnad mot "vanliga" S20.

Bortsett från att den är för stor (bred) och saknar 3,5mm uttag så har man tänkt rätt för min del

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det skulle vara lite intressant att höra hur många som föredrar en "naken" telefon kontra en med skal/fodral. Jag har nog haft åtminstone skal på samtliga mina sedan iPhone 4.

Jag föredrar personligen naken telefon, men pga moderna formspråk med hala rundade kanter, glasbaksida osv så måste jag ha skal. Med en mer praktiskt design så skulle jag föredra att slippa fodral.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av adzer:

Jag föredrar personligen naken telefon, men pga moderna formspråk med hala rundade kanter, glasbaksida osv så måste jag ha skal. Med en mer praktiskt design så skulle jag föredra att slippa fodral.

Skulle mer praktisk vara mindre hala material och mer kantig form, eller hur skulle du vilja att den såg ut?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Skulle mer praktisk vara mindre hala material och mer kantig form, eller hur skulle du vilja att den såg ut?

Ja exakt. Gärna 90-gradiga hörn och material med mer friktion och greppvänliga mönster. Möjligheten att faktiskt kunna hålla i telefonen utan att den glider ur handen trots regn, svett osv vore ett stort plus för mig. Kanske att skärmen är lite lite nedsänkt så att om man tappar den så tar ramen i och inte skärmen. Samsungs "infinity display" är iaf motsatsen till allt detta.

Jag tycker det är lite negativt att telefoner idag designas för att vara så snygga som möjligt, men sedan måste man dölja dem i ett skal för att telefonen skall vara praktisk att använda. Det är lite bakvänt enligt mig.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av adzer:

Ja exakt. Gärna 90-gradiga hörn och material med mer friktion och greppvänliga mönster. Möjligheten att faktiskt kunna hålla i telefonen utan att den glider ur handen trots regn, svett osv vore ett stort plus för mig. Kanske att skärmen är lite lite nedsänkt så att om man tappar den så tar ramen i och inte skärmen. Samsungs "infinity display" är iaf motsatsen till allt detta.

Jag tycker det är lite negativt att telefoner idag designas för att vara så snygga som möjligt, men sedan måste man dölja dem i ett skal för att telefonen skall vara praktisk att använda. Det är lite bakvänt enligt mig.

Uppfattat! Vad tycker du om utstickande kameramodul? I dag finns den ju på många modeller, och det kanske är svårt att bygga bort den utan att göra hela telefonen tjockare.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Uppfattat! Vad tycker du om utstickande kameramodul? I dag finns den ju på många modeller, och det kanske är svårt att bygga bort den utan att göra hela telefonen tjockare.

Jag tar helst en jämntjock telefon. Givet en kamera av en viss tjocklek så väljer jag hellre lite mer plats för batteri än att ha en telefon som är så tunn som möjligt och sedan så sticker kameran ut. Telefonerna idag är ju redan väldigt tunna och de flesta idag har ju vant sig vid skal som i många fall dubblar tjockleken. En telefon som inte behöver ett skal har därför inga problem alls med några extra mm tjocklek. Enligt mig då.

Vill vara tydlig att en telefon för mig är precis som med de mesta annan teknik ett verktyg. Oavsett om det är en telefon, datorskärm, högtalare osv. De får gärna vara snygga, men funktion och prestanda är alltid viktigast för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det skulle vara lite intressant att höra hur många som föredrar en "naken" telefon kontra en med skal/fodral. Jag har nog haft åtminstone skal på samtliga mina sedan iPhone 4.

Kör alltid skal/fodral på alla mina mobiler, skyddar alltid lite extra.

Permalänk
Medlem

Jag har inte varit så värst ond på att Samsungs telefoner varit plastiga, det kanske är bättre nu. Men däremot är jag less på jakten på den tunnaste och mest svårhållna telefonen.
Neil Degrasse Tyson hade rätt när han förklarade för Joe Rogan hur han väljer telefon. Han håller den i en hand, snurrar och plockar med den för att se om han klarar det utan att tappa den.
Om man minskar risken att tappa den, varför ha en försäkring eller klumpiga gummi eller plastskydd på den?

Samsung kan banta sin mjukvara, om det är exynos eller snapdragon i är inte så viktigt för min del.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Tillbaka med 3,5 mm jacket.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Samsung:

Uppfattat! Vad tycker du om utstickande kameramodul? I dag finns den ju på många modeller, och det kanske är svårt att bygga bort den utan att göra hela telefonen tjockare.

Utstickande kamera är en nackdel. Det är bra om mobilen kan ligga plant på hårda underlag. Hellre nån millimeter eller två tjockare då.

Hade tidigare en Nexus 4. Där hade man lyckats riktigt bra med greppvänligheten. Halkskyddande gummi på sidorna gjorde att den alltid kändes säker att hantera med en hand. Nuvarande OP5 är hal som en tvål och känns inte säker att hantera med en hand, exempelvis vid fotografering i konstiga vinklar eller bara att skriva ett kort textmeddelande med en hand.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Helt klart en kompakt flaggskeppsmodell igen. Alla nya mobiler blir för stora att använda med en hand eller ha i en normaltrång jeansficka känns det som.

Min fru letade i somras när hennes gamla S7 hade uppsvällt batteri.
Det fanns i princip bara S10e att välja på som tickade lagom storlek, IP68, Android och inga störiga edge-kanter på skärmen.

Hon är mycket nöjd, så jag håller utkik efter rea på just S10e nu på Black Friday. De har varit nere på 5190kr på Proshop, men det missade jag. Min S7 funkar fint, men har fått en liten smäll på ena hörnet så det har börjat släppa lite i fronten. IP-skyddet rök ju där.

Att gå på tum blir ju lite skumt iom olika tjocklek på ramarna, men fysiskt som S7/S10e, alltså max 14-15cm hög är väl vettigt.
Plast på baksidan istället för halkigt glas är väl vettigt också, man har väl oftast skal runt ändå för att skydda mot fallskador från nattduksbord och liknande XD

Jag hoppas på en S21e eller S21 Mini!

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Hur skulle du förbättra Samsungs mobiltelefoner?
Installera IOS på dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det är en intressant diskussion! @mats42 med flera som diskuterar Swipe to delete.

Som jag upplever det har många typer av skräpposts-funktioner någon typ av fördröjning av radering, alltså att meddelanden flyttar till skärpkorg och sedan når en raderingskö där de försvinner efter X antal dagar. Tanken är som jag förstår det att ge användaren en tidsfrist att ångra misstag.

På samma sätt brukar ju klassiska Outlook e-mail fungera. Du trycker "delete" på ett meddelande, men det hamnar i papperskorgen. Den tömmer sig själv efter en viss tid, när användaren fått en chans att ångra sig.

Om ni fick välja: Hur skulle meddelande-funktionen utformas för att ge användaren både en chans att ångra sig (om man Swipe:ar av misstag), och ge möjligheten till att ta bort något permanent utan krångel?

Det som känns logiskt för mig är swipe "delete" i messages och mail. Då placeras det i papperskorgen i X (gärna konfigurerbart) dagar.
Därefter automatisk radering. Går man in i papperskorgen och gör en swipe delete så raderas det markerade

Jag har funktionstestat på en 83 årig släkting och vi kan säga att en konkurrents lösning (som har swipe delete) fungerar bättre på den testgruppen

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Jag instämmer med alla som efterfrågar mindre telefoner. I synnerhet saknar jag telefoner som är mindre på höjden. i samband med att man lyckades minska ramarna kring skärmen (i.o.m. Galaxy S8 och LG G6) hade jag hoppats att vi skulle få mindre telefoner med samma skärmstorlek, men istället fick man lika stora telefoner med större skärmar från ALLA tillverkare som hoppade på trenden. En av de stora fördelarna med Android är ju att olika tillverkare kan använda olika hårdvara, men vad hjälper det om ingen vågar gå sin egen väg utan bara följer trenderna?

Jag skulle också mycket gärna slippa hålet i skärmen för framkameran, och jag skulle gärna se 3,5mm-uttaget igen.

Som en mer generell önskan kan jag säga att alla bra funktioner måste inte finnas med varje generation. De flesta uppgraderar inte telefonen varje år, utan mer sällan. Om man någon gång då och då, kanske var 4:e generation, fick ett 3,5mm-uttag, eller en mindre telefonmodell, skulle det kännas lättare att acceptera den generella trenden och jag skulle inte ha några problem att anpassa mitt uppgraderingsmönster efter det.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av wozfe:

Jag instämmer med alla som efterfrågar mindre telefoner. I synnerhet saknar jag telefoner som är mindre på höjden. i samband med att man lyckades minska ramarna kring skärmen (i.o.m. Galaxy S8 och LG G6) hade jag hoppats att vi skulle få mindre telefoner med samma skärmstorlek, men istället fick man lika stora telefoner med större skärmar från ALLA tillverkare som hoppade på trenden. En av de stora fördelarna med Android är ju att olika tillverkare kan använda olika hårdvara, men vad hjälper det om ingen vågar gå sin egen väg utan bara följer trenderna?

Jag skulle också mycket gärna slippa hålet i skärmen för framkameran, och jag skulle gärna se 3,5mm-uttaget igen.

Som en mer generell önskan kan jag säga att alla bra funktioner måste inte finnas med varje generation. De flesta uppgraderar inte telefonen varje år, utan mer sällan. Om man någon gång då och då, kanske var 4:e generation, fick ett 3,5mm-uttag, eller en mindre telefonmodell, skulle det kännas lättare att acceptera den generella trenden och jag skulle inte ha några problem att anpassa mitt uppgraderingsmönster efter det.

Uppfattat! Hur vill du lösa den främre kameran utan hål? Pop up-varianten verkar ju dyka upp emellanåt men har kanske haft lite begränsad livslängd i tidigare varianter.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Uppfattat! Hur vill du lösa den främre kameran utan hål? Pop up-varianten verkar ju dyka upp emellanåt men har kanske haft lite begränsad livslängd i tidigare varianter.

Det finns flera sätt man kan tänka sig att lösa det på. Pop-up-varianten är ett alternativ. Annars kanske man kan klämma in en liten kamera på den lilla delen ovanför skärmen som ändå oundvikligen finns där på alla telefoner även om de blir mindre och mindre. Man kan också tänka sig att man i.o.m. att en del telefoner har rundade hörn på skärmarna skulle kunna få in en liten kameramodul precis i ena hörnet och att höljets kanter således inte följer själva skärmen exakt. Jag skulle t.o.m. kunna överväga obefintlig eller löstagbar frontkameramodul med tanke på hur sällan jag använder den, men jag har förståelse för att många andra kanske inte skulle tilltalas av det. Att jag skriver "liten" kamera flera gånger är medvetet eftersom jag inte har särskilt höga krav på kvaliteten på just den främre kameran.

Det bästa vore dock kanske en kamera bakom skärmen som det ryktas allt mer om. I övrigt har jag ingen tydlig uppfattning om att det måste vara på ett specifikt sätt. Det jag har en tydlig uppfattning om är att ett hål eller jack i skärmen är fult.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

@Snooc med flera som hade funderingar kring reparationer.

Jag har haft upp frågan om servicepriser lite mer med de som faktiskt har benkoll på detta inom Samsung i Norden och det är ju en hel kedja av olika faktorer som påverkar.

Till att börja med: Samsung vill definitivt att produkterna ska kunna repareras och ha en lång livslängd. Det är viktigt av flera skäl, bland annat hållbarhetsmässiga.

Men om vi tar ovanstående prislista (från en verkstad som jobbar mycket med Samsung) som exempel så kan jag försöka bena ut hur jag ser det:

1) Komponenten i sig kostar en slant. Dagen skärmar, speciellt till flaggskeppsmodeller, är tämligen avancerade och får därmed en ganska hög kostnad som enskild del. Därtill finns det ju en viss kostnad för lagerhållning och transport av enskilda delar till en verkstad, kontra att montera dessa i stor skala i fabrik.

2) Monteringen kostar en slant. Du har helt enkelt en lönekostnad per timme för en person i en verkstad, och speciellt när en mobiltelefon har IP-klassning så skapas ett par extramoment. Dels försvåras demonteringen, dels måste verkstaden se till att IP-klassen faktiskt behålls när den nya komponenten monterats. Det kan låta enkelt, men det räcker med en liten miss för att så inte ska vara fallet längre.

3) I fallet som ovan ingår även extratjänster som att batteriet byts ut samtidigt som att skärmen repareras, om jag tolkar tabellen rätt.

Med det sagt behöver ju också verkstaden ha en viss marginal på serviceuppdraget som kunden ger för att kunna fortsätta existera som företag.

Om man som kund upplever att kostnaden för ett skärmbyte är högt (och det kan jag absolut förstå!) finns det ju många hemförsäkringar som antingen i grunden, eller med drulle/allrisktillägg, alternativt särskilda försäkringar för mobiltelefoner, som kan ta kostnaden för ett skärmbyte. Det kan absolut vara värt att kolla upp i samband med köp!

Jag vet inte varför en kostnad på 1350:- hade fastnat i mitt bakhuvud men jag gissar att det kan ha att göra med att ett nytt batteri ingick när jag reparerade min display och att min hemförsäkring täckte delar av kostnaden, jag har antagligen feltolkat kvittot efteråt.

Jag tycker att 850:- är ett rimligt pris att begära för att byta batteri och din nedbrytning av processen får kostnaden att kännas mer än motiverad. Nu var det jag som drog felaktiga slutsatser men du kanske kan rekommendera dem att eventuellt uppdatera designen av tabellen på 'samsungservice.se' och inkludera en kort beskrivning av processen för att byta ut ett batteri på IP och icke-IP klassade klassade modeller. Inget viktigt förslag direkt men kunder är korkade ibland som du märker

Permalänk
Medlem

Hej @Samsung
Vet inte om du kan hjälpa mig men eftersom du representerar Samsung hoppas jag verkligen det.

Jag och många andra har fått stora problem när vi försökt lämna Samsungs Upgrade+-program.

Den korta versionen är att jag 15 veckor efter att ha lämnat tillbaka telefonen till Samsung och gjort samtliga inbetalningar fortfarande har en skuld hos Sevenday Bank som står för det tillfälliga lånet.
Jag har varit i kontakt med Samsungs support över 50 gånger och de säger att det varit tekniska problem men att det snart ska lösas.
Det är fullständigt hopplöst och jag börjar tvivla på om det någonsin kommer att få ett slut.

Det finns en lång tråd på Swedroid: https://swedroid.se/forum/threads/samsung-upgrade-uppgradera-...

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av psp123:

Hej @Samsung
Vet inte om du kan hjälpa mig men eftersom du representerar Samsung hoppas jag verkligen det.

Jag och många andra har fått stora problem när vi försökt lämna Samsungs Upgrade+-program.

Den korta versionen är att jag 15 veckor efter att ha lämnat tillbaka telefonen till Samsung och gjort samtliga inbetalningar fortfarande har en skuld hos Sevenday Bank som står för det tillfälliga lånet.
Jag har varit i kontakt med Samsungs support över 50 gånger och de säger att det varit tekniska problem men att det snart ska lösas.
Det är fullständigt hopplöst och jag börjar tvivla på om det någonsin kommer att få ett slut.

Det finns en lång tråd på Swedroid: https://swedroid.se/forum/threads/samsung-upgrade-uppgradera-...

Det ligger inte direkt inom mitt område, men jag ska absolut försöka ta vidare det.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det ligger inte direkt inom mitt område, men jag ska absolut försöka ta vidare det.

Tack!

Permalänk
Inaktiv

pris/prestanda, ren OS, minst en enhet där kameran är dold (pop up eller ZenFoone liknade), så man får en REN SKÄRM! Inte fuska med era sämre processorer som ni säljer till EU folk!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av anon321099:

pris/prestanda, ren OS, minst en enhet där kameran är dold (pop up eller ZenFoone liknade), så man får en REN SKÄRM! Inte fuska med era sämre processorer som ni säljer till EU folk!

Tack för det! Jag tittade lite på en mobiltelefon från en annan tillverkare tidigare med en pop up-kamera, men det blir ju en lite mer komplicerad mekanisk lösning. Har du själv testat modeller med pop-up? Fungerar det bra?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Finns många åsikter om popup kamera, själv anser jag det vara en dealbreaker, kommer troligen aldrig köpa en telefon med sådan.
En popup kamera blir alldeles för ömtålig och ytterligare en sak som mekaniskt kan gå sönder, så nej tack på den.