Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem

Nån som sett en hyfsad TV för 7-9k typ btw, tänker mig typ i 55" rangen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ber:

Dpj har även skrivbord på black week men de brukar ha rabatter så vet inte hur mycket de är sänkta, kanske inget?

Tyvärr ungefär så. I alla fall på de billigare skrivborden.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?pu=4725163

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashtani:

Jag och min kollega är på jakt efter nya TW hörlurar..
Vi har tidigare siktat in oss på Samsung Buds Plus då vi läst att de är bra och de låg bra i pris innan Black Week osv.
Men nu har ju flertalet andra hörlurar som tidigare legat högre än vi tänkt oss i pris dykt. Då är frågan vilka av dessa som är bäst? Ser man till "betyg" på prisjakt så ligger de ju rätt snarlikt alla tre.

Tänkte om det är nån här som har synpunkter och kan rekommendera någon av dessa (eller andra för den delen) men som ligger på max 1500.

Samsung Galaxy Buds Plus - 1150-1245kr (dessa är inte prissänkta någonstans längre men fanns på amazon i en flash sale)
Sony WF-1000XM3 - 1490kr
Jabra Elite 75t - 1290kr

Anker Soundcore Liberty 2 Pro är nedsatt till ca 900kr, jag köpte ett par häromdagen så kan inte ge nån recension då dom ej kommit än. Men fått många bra omdömen och priset är ju fint.

https://www.amazon.de/-/en/Anker-Soundcore-Liberty-Wireless-E...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ashtani:

Jag och min kollega är på jakt efter nya TW hörlurar..
Vi har tidigare siktat in oss på Samsung Buds Plus då vi läst att de är bra och de låg bra i pris innan Black Week osv.
Men nu har ju flertalet andra hörlurar som tidigare legat högre än vi tänkt oss i pris dykt. Då är frågan vilka av dessa som är bäst? Ser man till "betyg" på prisjakt så ligger de ju rätt snarlikt alla tre.

Tänkte om det är nån här som har synpunkter och kan rekommendera någon av dessa (eller andra för den delen) men som ligger på max 1500.

Samsung Galaxy Buds Plus - 1150-1245kr (dessa är inte prissänkta någonstans längre men fanns på amazon i en flash sale)
Sony WF-1000XM3 - 1490kr
Jabra Elite 75t - 1290kr

Sonys är bra, både ljud och NC, har ingen erfarenhet av de andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashtani:

Jag och min kollega är på jakt efter nya TW hörlurar..
Vi har tidigare siktat in oss på Samsung Buds Plus då vi läst att de är bra och de låg bra i pris innan Black Week osv.
Men nu har ju flertalet andra hörlurar som tidigare legat högre än vi tänkt oss i pris dykt. Då är frågan vilka av dessa som är bäst? Ser man till "betyg" på prisjakt så ligger de ju rätt snarlikt alla tre.

Tänkte om det är nån här som har synpunkter och kan rekommendera någon av dessa (eller andra för den delen) men som ligger på max 1500.

Samsung Galaxy Buds Plus - 1150-1245kr (dessa är inte prissänkta någonstans längre men fanns på amazon i en flash sale)
Sony WF-1000XM3 - 1490kr
Jabra Elite 75t - 1290kr

Väldigt nöjd med mina Buds Plus för musik och podlyssnande. När jag tittade reviews vann de även i samtalsvolym osv. Man kan dock inte promenera utomhus och prata i telefon utan att folk får en jävla massa ljud. Så är det bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Jag vill minnas att denna fanns på inet's banner (under black friday-siten) för typ 9k, men när man klickade på den så var det org pris på 12,190 eller var det var. Jag tänkte att detta erbjudande är trasigt, men tänkte sen att det kanske inte var meningen att erbjudandet skulle bli aktivt förrän på fredag. Men oavsett - letar du efter en svinbra 3440x1440 ips höga Hz så är det nog värt att bevaka.

Tack för tipset! Jag är ute efter antingen 34GN850 eller 38GN950, så det blir att bevaka dessa under veckan

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Paw:

Angående problem med krånglande ethernet på MAG-X570-TOMAHAWK-WIFI.
Under dom senaste 2-3 månaderna har jag säkert byggt ihop 10+ system åt folk med just dessa moderkort och har aldrig råkat ut för detta problem plus jag äger även själv 2st MAG-X570-TOMAHAWK-WIFI och även där har allt funkat kanon.

Mvh Paw

Tackar så mycket, precis den typ av info som adderar värde i tråden! Har uppdaterat mitt inlägg.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Kolla långt ner, ovanför "Where to buy" på https://se.msi.com/Promotion/black-friday-2020 så står det "Terms and condition". Där finns en tabell som du kan läsa av vad du kan få. Köper du flera listade MSI produkter för combos kan du få en blåtandshögtalare som bonusgåva t.ex. Tänk på att återförsäljaren måste vara listad dock.

Tack för hjälpen och ni andra som svarade också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av walowalo:

Anker Soundcore Liberty 2 Pro är nedsatt till ca 900kr, jag köpte ett par häromdagen så kan inte ge nån recension då dom ej kommit än. Men fått många bra omdömen och priset är ju fint.

https://www.amazon.de/-/en/Anker-Soundcore-Liberty-Wireless-E...

tack för tipset, beställt

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZG4T:

Sweclockers-ransonen tog slut typ direkt tyvärr. Går fortfarande att beställa för vanliga BF-pris som är 1549.

Någon timme fanns dom kvar iaf, jag beställde 18:29 och då fanns det ett par stycken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teiou:

Vill verkligen varna för teknikdelar.se. Varit med om flertalet bluffar därifrån och till och med gått så långt att jag fått anmäla ärenden till ARN. Ett otroligt oseriöst bolag med en hemsk kundtjänst har ett botöverflöd i sin trustpilot-score vilket ger en falsk siffra. Att få tillbaka sina pengar vid en retur är minst sagt en mardröm, då de hittar på konstiga anledningar på att varan som returneras är defekt. Att reklamera varor går inte heller för då hävdas det att det är kunden som fläckat ner produkten, trots att den aldrig varit öppnad och det finns bildbevis. Går inte ens att få svar från kundservice eller nå dem över telefon. Handla aldrig därifrån. Och om ni gör det, handla med kreditkort så ni kan få tillbaka pengarna från kreditbolaget (ex Klarna).

Ps. Brukar aldrig snacka ner bolag och har varit med om många företag med dålig kundtjänst etc. Men vad jag och bekanta varit med om från teknikdelar är helt sinnessjukt. Så kan inte hålla käft den här gången.

Kan inte annat än hålla med. Jag fick förvisso ersättning för skräpet jag köpte hos dem, men det var nog för att jag undrade varför de säljer bluffgrejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob14:

Nån som sett en hyfsad TV för 7-9k typ btw, tänker mig typ i 55" rangen?

Med get gifted presentkort på NetOnNet kan du får denna TVn för ca 9k. Verkar vara mycket TV för pengarna.

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/qled/samsung-qe55q80...

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1615593-10-rabatt-pa-b...

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av walowalo:

Anker Soundcore Liberty 2 Pro är nedsatt till ca 900kr, jag köpte ett par häromdagen så kan inte ge nån recension då dom ej kommit än. Men fått många bra omdömen och priset är ju fint.

https://www.amazon.de/-/en/Anker-Soundcore-Liberty-Wireless-E...

Produkt: Anker Soundcore Liberty 2 Pro True Wireless Earbuds
Länk: https://www.amazon.de/-/en/Anker-Soundcore-Liberty-Wireless-E...
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5248295
Pris: 984kr

89,90€ bör ju prissänkas på Amazon Sverige snart också.
https://www.amazon.se/dp/B07ZCY85JZ/

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

Sneglade på den med men 60 djup känns lite för lite med en curved 32"-skärm. Verkar inte finnas 80?

Jag köpte en 32" och har 60 cm djup på bordet. Jag smällde upp skärmen på väggen. Blev kanonbra. Lagomt så

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Vad är det med TKL som lockar folk så mycket? Har aldrig riktigt tyckt att numpad varit ivägen, och brukar använda dom för altkoder och kalkylatorn.

Ergonomi, sen har jag en numpad till vänster när jag behöver. Men det brukar krävas att man är rätt ambidextriös av sig för att det skall funka bra (eller så blir man det med tiden )

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashtani:

Jag och min kollega är på jakt efter nya TW hörlurar..
Vi har tidigare siktat in oss på Samsung Buds Plus då vi läst att de är bra och de låg bra i pris innan Black Week osv.
Men nu har ju flertalet andra hörlurar som tidigare legat högre än vi tänkt oss i pris dykt. Då är frågan vilka av dessa som är bäst? Ser man till "betyg" på prisjakt så ligger de ju rätt snarlikt alla tre.

Tänkte om det är nån här som har synpunkter och kan rekommendera någon av dessa (eller andra för den delen) men som ligger på max 1500.

Samsung Galaxy Buds Plus - 1150-1245kr (dessa är inte prissänkta någonstans längre men fanns på amazon i en flash sale)
Sony WF-1000XM3 - 1490kr
Jabra Elite 75t - 1290kr

Sony är bra för allt utom samtal. Där är de totalt oanvändbara i en miljö med andra ljud.

Permalänk
Fyndjägare

Produkt: ASUS ROG STRIX Z490-G Gaming mATX
Länk: https://www.dustinhome.se/product/5011180958/rog-strix-z490-g...
Kategori: Moderkort
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5354964
Pris: 1979kr

ROG Strix serien så den ska tydligen ha bra VRM, 8st USB bak, optisk utgång, 4-5st fläktkontakter.

Specs

Här får den bra betyg

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashtani:

Jag och min kollega är på jakt efter nya TW hörlurar..
Vi har tidigare siktat in oss på Samsung Buds Plus då vi läst att de är bra och de låg bra i pris innan Black Week osv.
Men nu har ju flertalet andra hörlurar som tidigare legat högre än vi tänkt oss i pris dykt. Då är frågan vilka av dessa som är bäst? Ser man till "betyg" på prisjakt så ligger de ju rätt snarlikt alla tre.

Tänkte om det är nån här som har synpunkter och kan rekommendera någon av dessa (eller andra för den delen) men som ligger på max 1500.

Samsung Galaxy Buds Plus - 1150-1245kr (dessa är inte prissänkta någonstans längre men fanns på amazon i en flash sale)
Sony WF-1000XM3 - 1490kr
Jabra Elite 75t - 1290kr

Jag har haft Buds+ sedan de kom ut, är det bästa lurarna jag köpt! Så skönt att slippa sladdar helt, använder dessa flitigt på gym 5 dagar i veckan och har fungerat problemfritt. Kollade även på Sonys, men jag tycker de ser ut att vara alldeles för "klumpiga ut", stora liksom. Batteritiden är grym i budsen också!

Nu har jag dock inte haft någon av de andra, så blir ju ingen jämförelse eller objektiv syn på din fråga kanske...

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashtani:

Jag och min kollega är på jakt efter nya TW hörlurar..
Vi har tidigare siktat in oss på Samsung Buds Plus då vi läst att de är bra och de låg bra i pris innan Black Week osv.
Men nu har ju flertalet andra hörlurar som tidigare legat högre än vi tänkt oss i pris dykt. Då är frågan vilka av dessa som är bäst? Ser man till "betyg" på prisjakt så ligger de ju rätt snarlikt alla tre.

Tänkte om det är nån här som har synpunkter och kan rekommendera någon av dessa (eller andra för den delen) men som ligger på max 1500.

Samsung Galaxy Buds Plus - 1150-1245kr (dessa är inte prissänkta någonstans längre men fanns på amazon i en flash sale)
Sony WF-1000XM3 - 1490kr
Jabra Elite 75t - 1290kr

Här är någon kille som verkar ha testat och tyckt till om alla tre, fast han fokuserar nog mest på ljudkvalitet:
https://crinacle.com/guide/tws/

Permalänk
Medlem

144hz under 2500kr

Är det någon som har bra tips på gaming skärmar för under 2500kr med minst 144hz.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

Sneglade på den med men 60 djup känns lite för lite med en curved 32"-skärm. Verkar inte finnas 80?

Helt klart värt att ha 80 djup. Har haft 60 i många år och det är trångt då man varken vill eller bör sitta så nära skärmen.
Har 80 djup och skärmen på en arm nu och det är bra. Har drygt 40-50cm till min 27" skärm vilket är lagom.
Med en böjd skärm vill du verkligen ha mist 70 djup om du har plats för det och helst 80 för att inte sitta för nära.

DPJ kan jag rekommendera men deras priser nu är inte rea. Köpte på icke rea i mars för samma pris och har 180x80 från dem.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Är det någon som har bra tips på gaming skärmar för under 2500kr med minst 144hz.

Upplösning? Storlek? Finns inte så mycket alternativ för under 2500kr.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5192456

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5304845

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Är det någon som har bra tips på gaming skärmar för under 2500kr med minst 144hz.

Kör föregångaren till denna (144hz):
Acer 24"

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Letar dator till en vän, har ni hittat något mer prisvärt än denna? Han är ute efter motsvarande spec och <10000.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lenovo-legion-t530-towe...

Min enda farhåga är huruvida det går att byta ut cpu-kylaren enkelt och vad som isf får plats (luftkylt)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashtani:

Jag och min kollega är på jakt efter nya TW hörlurar..
Vi har tidigare siktat in oss på Samsung Buds Plus då vi läst att de är bra och de låg bra i pris innan Black Week osv.
Men nu har ju flertalet andra hörlurar som tidigare legat högre än vi tänkt oss i pris dykt. Då är frågan vilka av dessa som är bäst? Ser man till "betyg" på prisjakt så ligger de ju rätt snarlikt alla tre.

Tänkte om det är nån här som har synpunkter och kan rekommendera någon av dessa (eller andra för den delen) men som ligger på max 1500.

Samsung Galaxy Buds Plus - 1150-1245kr (dessa är inte prissänkta någonstans längre men fanns på amazon i en flash sale)
Sony WF-1000XM3 - 1490kr
Jabra Elite 75t - 1290kr

Om du har tillgång till benify så har deras samsung-portal dessa priser på buds lurar:

Permalänk
Medlem
Skrivet av estiswe:

Letar dator till en vän, har ni hittat något mer prisvärt än denna? Han är ute efter motsvarande spec och <10000.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lenovo-legion-t530-towe...

Min enda farhåga är huruvida det går att byta ut cpu-kylaren enkelt och vad som isf får plats (luftkylt)?

Ibland har tillverkare egna kylare/moderkort som inte alls har samma standard mått.
Enda sättet är väl att fråga tillverkaren, samt så brukar det vara att så man inte får öppna datorn pga man bryter garanti.
Men som sagt osäker på detta.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Jag tror det beror på att många bor i lägenheter, jag kan knappt njuta min nuvarande Samsung 9.1 system utan att riskera vräkning.

Men visst bodde jag i hus ute på landet så hade jag definitivt kört med ett ordentligt hifi-system.

Det är också jävligt nice att slippa kablar mellan surroundhögtalarna/suben och soundbaren.

Det är lite som Wifi, du får betydligt bättre latens/uppkoppling med kabel, men det är så väldigt mycket smidigare med Wifi.

Man får bo i en mycket lyhörd lägenhet om man inte ska ha nytta av ett hifisystem. De låter bättre även på lägre volym.

Jag är väl lyckligt lottad som har en sambo som uppskattar välljud. Att jag tog med mina hifiprylar när vi flyttade ihop för drygt tio år sedan var bara uppskattat.

Med det sagt får folk naturligtvis göra som de själva vill men missa inte att provlyssna vid tillfälle för att se om det är skulle vara värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Helt klart värt att ha 80 djup. Har haft 60 i många år och det är trångt då man varken vill eller bör sitta så nära skärmen.
Har 80 djup och skärmen på en arm nu och det är bra. Har drygt 40-50cm till min 27" skärm vilket är lagom.
Med en böjd skärm vill du verkligen ha mist 70 djup om du har plats för det och helst 80 för att inte sitta för nära.

DPJ kan jag rekommendera men deras priser nu är inte rea. Köpte på icke rea i mars för samma pris och har 180x80 från dem.

Vad tycker du om kvaliten på bordet, valde du premium eller standard, hur verkar motorn? Har du några bilder. Själv fundearar jag på 160*80 men fundearar på att inflrskaffa en 32 monitor eller åtminstonde över 27 tum. Dock inte kurvad, hade du kunnat tagit 160 istället? Gärna om du har bilder på border eve kvalitetsbrister

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem

Någon annan som letar efter en duglig skrivare under black Friday , som kan tipsa om en? Helst en trådlös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZG4T:

Upplösning? Storlek? Finns inte så mycket alternativ för under 2500kr.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5192456

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5304845

Skulle var roligt att tästa en 1440p 144hz skärm med vet inte om nuvarnade rx580 4gb kommer att klara av den upplösningen något vidare bra.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO