Ingen retroaktiv löneökning pga uppsägning

Permalänk
Medlem

Ingen retroaktiv löneökning pga uppsägning

Hej

Lönesamtalen blev i april uppskjutna på min arbetsplats pga corona och skulle eventuells tas upp i höst igen. Nu sa jag upp mig för 6 veckor sedan och arbetar min sista dag 27/11. Vi fick samtidigt för ca 2v sedan reda på att de kommit fram till ett nytt avtal och att detta skulle betalas ut retroaktivt från 1/4 nu i december.

Men denna utbetalning har min chef nu nekat mig och jag undrar om jag har rätt till denna ökning ändå? Jag får sista månadslönen denna månad men får min slutlön för semesterdagar osv i december och jag tyckar att denna lönerevision bör inkluderas där?

Hade inte corona kommit hade kag ju ändå fått den och jag har ju arbetat under denna period?

Tacksam för svar

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

https://www.lag-avtal.se/fraga-experten/har-den-uppsagda-ratt...

TLDR: Har ni kollektivavtal, läs detta. Har ni generella löneökningar har du rätt till din del. Har ni individuell lönesättning kan du se dig i månen efter pengarna.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

https://www.lag-avtal.se/fraga-experten/har-den-uppsagda-ratt...

TLDR: Har ni kollektivavtal, läs detta. Har ni generella löneökningar har du rätt till din del. Har ni individuell lönesättning kan du se dig i månen efter pengarna.

Vi går under sekos väg och banavtal, dom sätter väl en minimum löneökning men vi har oftast fått mer pga inviduella prestationer

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP