Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Köpte det, men begärde refund på Steam ganska omgående. Dels funkade det inte med den joystick jag har, dels var kontrollerna fullständigt bedrövliga med mus och tangentbord. Om man inte kan göra ett spel som är anpassat för annat än konsol-kontroll-skit, så ska man inte släppa annat än på konsol heller.

Med dig med joystick men mus och tangentbord????????? och några till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Med dig med joystick men mus och tangentbord????????? och några till?

Ja, helt värdelöst var det. Jag kunde knappt ta mig fram genom menyerna ens. Ointuitivt och buggigt. Och att sen försöka styra i själva spelet var helt uteslutet. Kom inte ens till att flyga ut ur hangaren med skeppet utan att krascha. Då stängde jag av och begärde refund direkt.

Permalänk
Medlem

Jag har testat med både joystick (en av de enklaste, T Flight X) och med Xbox One-kontroll men föredrar den sistnämnda då det är lättare att styra och knapplayouten är betydligt mer intuitiv. Hopplöst när man ombeds trycka på ”knapp 12” på joysticken och famlar runt i mörket jämfört med typ ”RT”’ på Xbox-kontrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag har testat med både joystick (en av de enklaste, T Flight X) och med Xbox One-kontroll men föredrar den sistnämnda då det är lättare att styra och knapplayouten är betydligt mer intuitiv. Hopplöst när man ombeds trycka på ”knapp 12” på joysticken och famlar runt i mörket jämfört med typ ”RT”’ på Xbox-kontrollen.

Man memorerar ju kontrollerna det är väl inte random qte hoppas jag

Köpte det på rea men nu blir man rädd för att testa om man måste köra gamepad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Man memorerar ju kontrollerna det är väl inte random qte hoppas jag

Köpte det på rea men nu blir man rädd för att testa om man måste köra gamepad.

De vanligaste knapparna, visst, men inte för varenda funktion (typ cycle targets, order attack etc.). Du kan ju se hur knapparna sitter här och tänka att man sitter med ett headset på sig:

Här är en lista på joysticks som Motive har testat med Squadrons, min är inte med på listan men funkar ändå: https://ag.hyperxgaming.com/article/10990/supported-joysticks...

Om joysticken inte funkar alls är det mer troligt drivrutinsstrul med joysticken (vilket inte är helt ovanligt). Jag har inte sett att det skulle vara något utbrett problem i alla fall.

Permalänk
Medlem

Ah men det är ju statiska knappar. Sånt memorerar jag

Det är ju en viktig skill inom både racing och stridsflyg att kunna sina knappar I slutändan är det ju bara lära sig sin kontroller. Har en gamepad 12 kommandon och en vettigt designad joystick tolv är de lika enkla memorera

Sen finns det ju mer eller mindre intuitiva joysticks. T16000m är ju inte klockren med en massa tätt sittande knappar på basen men räcker inte knapparna på greppet om du använder två? Kanske inte stöds? Warbird hoppas jag kunna flyga med men verkar tveksamt.

Har en stark känsla jag kommer bli besviken på squadrons men jag får väl köra det först med G2:n och omg grafiken.