Permalänk
Medlem

Gjorde jag ett dåligt köp? :S

Hjälp mig lätta min ångest lite grann...

Jag jagar laptop till grabben som fyller 11 år. Har som kriterier minst 6-core, 16GB RAM och 1660ti. Gärna RGB (såklart) och 17" då han ska gejma på den. Displayport över USB-C är också nice i framtiden.

Fick fatt i denna ROG Strix begagnat. 144Hz IPS, och en extra 1TB disk var en schysst bonus. Datorn var som ny.
https://www.inet.se/produkt/x127864/asus-rog-strix-scar-g-g73...

9500kr med en axelväska på köpet. Fick med kartong och kvitto. Gjorde jag en bra deal eller skulle jag haft is i magen till BF?

Edit: Köpte den alltså begagnat.

Permalänk
Medlem

Efter att ha kollat runt lite så verkar det vara en riktigt bra deal, går det att hitta bättre på fredag? Kanske, men det finns också en risk att det inte gör det.

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem

Vet inte när det var du köpte den men du har ju två veckors öppet köp i och med distansköpslagen. Invänta fredag och se vad som erbjuds?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Vet inte när det var du köpte den men du har ju två veckors öppet köp i och med distansköpslagen. Invänta fredag och se vad som erbjuds?

Åh, ursäkta. Skulle klargjort att det var ett begagnatköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Hjälp mig lätta min ångest lite grann...

Jag jagar laptop till grabben som fyller 11 år. Har som kriterier minst 6-core, 16GB RAM och 1660ti. Gärna RGB (såklart) och 17" då han ska gejma på den. Displayport över USB-C är också nice i framtiden.

Fick fatt i denna ROG Strix begagnat. 144Hz IPS, och en extra 1TB disk var en schysst bonus. Datorn var som ny.
https://www.inet.se/produkt/x127864/asus-rog-strix-scar-g-g73...

9500kr med en axelväska på köpet. Fick med kartong och kvitto. Gjorde jag en bra deal eller skulle jag haft is i magen till BF?

Edit: Köpte den alltså begagnat.

En dator är värd vad den är värd. För din son kommer det att vara den bästa datorn i världen nu ändå!
Bra jobbat farsan!

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

Riktigt bra deal, du kan sova gott och grabben blir nog glad!

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Ingen idé att grubbla över ett köp du ändå inte kan ångra tbh!

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Hjälp mig lätta min ångest lite grann...

Jag jagar laptop till grabben som fyller 11 år. Har som kriterier minst 6-core, 16GB RAM och 1660ti. Gärna RGB (såklart) och 17" då han ska gejma på den. Displayport över USB-C är också nice i framtiden.

Fick fatt i denna ROG Strix begagnat. 144Hz IPS, och en extra 1TB disk var en schysst bonus. Datorn var som ny.
https://www.inet.se/produkt/x127864/asus-rog-strix-scar-g-g73...

9500kr med en axelväska på köpet. Fick med kartong och kvitto. Gjorde jag en bra deal eller skulle jag haft is i magen till BF?

Edit: Köpte den alltså begagnat.

Det tycker jag nog var en hyfsat bra deal. Kanske går att hitta bättre på BF, men definitivt inget dåligt köp.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att du har betalat vad datorn är värd, känn ingen stress över det!

Permalänk
Medlem

Den dealen kan du nog leva med! Speciellt eftersom du fick med kvittot vilket är guld värt om den skulle börja krångla. Då kanske du går plus t.o.m

Permalänk
Inaktiv

Billigaste jag hittar som är skulle kunna vara nåt motsvarande ny kostar 12000 så 9500 är inte så pjåkigt.

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett bra val. IPS, 17 tum och pcie ssd för Windows 10 är toppen i en bärbar. Good choice

Permalänk
Medlem

Inte omöjligt att det finns bättre deals, men det är omöjligt att förutse framtiden. Ett exempel var när jag sommaren 2019 köpte Ryzen 3700X för 3890kr, på BF kostade den 2999kr.

Du kan också tänka såhär, om det inte funnit/finns några bättre deals på BF så hade du gått miste om din deal som du först tackade ja till.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tBiorrith:

Åh, ursäkta. Skulle klargjort att det var ett begagnatköp.

Du har ändå 14 dagar enligt distanslagen även om det är begagnade saker, skulle inte förvåna mig att du har full garanti från inet också

Permalänk
Medlem

Det är en bra dator det där speciellt för en 11 åring och priset du betalade för den var bra.
Du kan vara nöjd med köpet!

Permalänk
Inaktiv

Till ditt köp så om man kollar lite vad nya likvärdiga kostar så har du gjort en bra deal https://www.pricerunner.se/cl/27/Baerbara-datorer?attr_541201...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34443:

Du har ändå 14 dagar enligt distanslagen även om det är begagnade saker, skulle inte förvåna mig att du har full garanti från inet också

Nej, det har du inte. Köper du av privatperson gäller inte lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
Om du nu inte tolkade det som så att TS köpte den från Inets fyndhörna - men det lät inte så? Formuleringen "fick med kvitto" hade varit väldigt konstig i så fall, klart Inet ger kvitto även på saker beställda från deras fyndhörna.

OnT: Om datorn är i gott skick skulle jag nog säga att TS har gjort en helt ok affär. Klart godkänd dator för den pengen.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pettson88:

Nej, det har du inte. Köper du av privatperson gäller inte lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
Om du nu inte tolkade det som så att TS köpte den från Inets fyndhörna - men det lät inte så? Formuleringen "fick med kvitto" hade varit väldigt konstig i så fall, klart Inet ger kvitto även på saker beställda från deras fyndhörna.

OnT: Om datorn är i gott skick skulle jag nog säga att TS har gjort en helt ok affär. Klart godkänd dator för den pengen.

Jo jag utgick ifrån att han köpte beg från Inet även om formulering var att kvitto skickades med. Garantier försvinner väl inte för att kvittot byter ägare eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34443:

Jo jag utgick ifrån att han köpte beg från Inet även om formulering var att kvitto skickades med. Garantier försvinner väl inte för att kvittot byter ägare eller?

Nja, du får ett nytt kvitto när du köper från Inets fyndhörna - så att säga "fick med kvitto" är en mycket konstig formulering om så skulle vara fallet. Dessutom är saker i Inets fyndhörna långt från alltid att betrakta som "begagnade" - kan vara helt oanvända returer eller fabriksnya ersättningsprodukter från leverantör utan tillbehör exempelvis. Garanti för produkter köpta i fyndhörnan är också egen och utgår från när du köpte varan från Inet, och är ett år om inte tillverkaren lämnar ytterligare sådan. Det har inte med kvittot i sig att göra.

Jag ser verkligen inte att TS skulle syfta till ett inköp från Inets fyndhörna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack alla för lugnande ord! Jag var nöjd med köpet, men man blir så nojjig att man kanske skulle väntat 3 dagar och gjort världens klipp på BF. Nåväl, det känns som rätt modell av dator också. Jag gillar designen, och det är RGB runt hela botten. Viktigt när man är 11 år!

Har även köpt till ett par HyperX Cloud 2 och en Logitech G305. Så nu ska jag äntligen lära grabben de jag kan bäst - gejma!