3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Jag fick hem ett 3080 TUF från elgiganten i dagarna. Beställt vid release.

Vet dock inte vad jag ska göra med det, har redan fått mitt Gigabyte EAGLE som jag installerat i maskinen.

Kanske lägga ut på Tradera som alla andra?

Permalänk
Skrivet av Steffe:

Hade nog kollat i tråden efter tips, nu är jag för snål för att byta från non-oc-kön efter ha väntat såhär länge ;p

Det har jag full förståelse för ;p När du säger att du väntat länge förmodar jag att du hann köpa så fort förhandsbokningarna kom upp men ännu inte fått något?

Permalänk
Viking
Skrivet av maximm:

Jag fick hem ett 3080 TUF från elgiganten i dagarna. Beställt vid release.

Vet dock inte vad jag ska göra med det, har redan fått mitt Gigabyte EAGLE som jag installerat i maskinen.

Kanske lägga ut på Tradera som alla andra?

Skicka tillbaka det så att nästa i kön får det?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av maximm:

Jag fick hem ett 3080 TUF från elgiganten i dagarna. Beställt vid release.

Vet dock inte vad jag ska göra med det, har redan fått mitt Gigabyte EAGLE som jag installerat i maskinen.

Kanske lägga ut på Tradera som alla andra?

Beror väl på. Vill du vara en hyvens typ kan du ju sälja det för samma summa som du gav. Men efterfrågan är ju onekligen hög, det är säljarens marknad just nu...

Skrivet av Donnerstal:

Skicka tillbaka det så att nästa i kön får det?

Eller detta ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterRotkiv:

Beror väl på. Vill du vara en hyvens typ kan du ju sälja det för samma summa som du gav. Men efterfrågan är ju onekligen hög, det är säljarens marknad just nu...

Eller detta ^^

Så är det, men samtidigt är det najs med cash money!

Aja, nu vet ni att de börjat skickas ut från elgiganten med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterRotkiv:

Det har jag full förståelse för ;p När du säger att du väntat länge förmodar jag att du hann köpa så fort förhandsbokningarna kom upp men ännu inte fått något?

Ja och nej, försökte få tag i ett FE dom första timmarna. Men gav upp när jag kom hem efter jobbet på kvällen och beställde ett TUF istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Jag fick hem ett 3080 TUF från elgiganten i dagarna. Beställt vid release.

Vet dock inte vad jag ska göra med det, har redan fått mitt Gigabyte EAGLE som jag installerat i maskinen.

Kanske lägga ut på Tradera som alla andra?

Ja, lägg ut på tradera. Korten säljs ju för upp mot 12k där. Orka bry sig om att vara någon "hyvens kille" mot någon du aldrig kommer träffa eller ens veta namnet på. Den som får kortet istället för dig om du skickar tillbaks det kanske lägger ut det på tradera ändå.
Se det som en bonuspeng till att köpa julklappar 🙂

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Ja, lägg ut på tradera. Korten säljs ju för upp mot 12k där. Orka bry sig om att vara någon "hyvens kille" mot någon du aldrig kommer träffa eller ens veta namnet på. Den som får kortet istället för dig om du skickar tillbaks det kanske lägger ut det på tradera ändå.
Se det som en bonuspeng till att köpa julklappar 🙂

Ja, jag tycker väl det, någon gång får det väl vara min tur med. Är ju inte så att jag sitter på 10 kort, har bara ett extra och kommer inte få fler.

Permalänk
Skrivet av Steffe:

Ja och nej, försökte få tag i ett FE dom första timmarna. Men gav upp när jag kom hem efter jobbet på kvällen och beställde ett TUF istället.

Fick bli en preliminär beställning på ett TUF OC, bättre sent än aldrig. Får det väl lagom till Ti-varianterna släpps tänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Bokade MSI 3080 Gaming Trio X och ett MSI Ventus 3X OC hos Inet idag. Får se vad som dyker upp först. Gick på det som jag hade hört var "kortast" kö på. Supporten kunde inte ge mig en exakt köplats då det inte uppdateras sedan 20:e, men de trodde att jag befann mig mellan 100-150. Trodde kön skulle vara betydligt längre än så. Är det undermåliga kort eller hur kommer det sig att de inte verkar så eftertraktade?

Msi och asus är ju mest eftertraktade. 100-150 är mycket. Asus strix oc har inte så mycket fler bokningar. Inet har färre bokningar på alla kort ön tex webhallen.

Permalänk
Medlem

@webhallen : ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC hur många fick ni in stod inget på Webhallen.
Ser bara att köplatsen har ökat, beställde i mitten av november... Intresserad om hur många ni har fått in. Lite orolig över att min kommer under sommarn haha.

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Ja, lägg ut på tradera. Korten säljs ju för upp mot 12k där. Orka bry sig om att vara någon "hyvens kille" mot någon du aldrig kommer träffa eller ens veta namnet på. Den som får kortet istället för dig om du skickar tillbaks det kanske lägger ut det på tradera ändå.
Se det som en bonuspeng till att köpa julklappar 🙂

Nej. Goda, principfasta människor växer inte på träd. Undrar om det är en generationsfråga. "Jaget först", kommer knappast båda för ett bättre samhälle, men vem ska man klandra när alla runtomkring redan är där framme och rafsar åt sig.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Msi och asus är ju mest eftertraktade. 100-150 är mycket. Asus strix oc har inte så mycket fler bokningar. Inet har färre bokningar på alla kort ön tex webhallen.

Tyckte det var mycket när jag var 174 i kö för Asus TUF OC från Inet, förra veckan, men är 59 i kön nu, så det verkar trilla in lite mer kort nu för Asus i alla fall.

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Ska finnas ett Msi RTX3080 gaming x i butiken i malmö. Ser dock ut som man måste plocka upp det lokalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterX:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Ska finnas ett Msi RTX3080 gaming x i butiken i malmö. Ser dock ut som man måste plocka upp det lokalt.

Wtf? Här har jag gått och väntat sen jag lade en beställning kl 15:43 på release dagen hos webhallen, så finns just det kortet helt random i nån elgiganten butik nu nånstans. Hur är det ens möjligt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

Wtf? Här har jag gått och väntat sen jag lade en beställning kl 15:43 på release dagen hos webhallen, så finns just det kortet helt random i nån elgiganten butik nu nånstans. Hur är det ens möjligt..

Det är väl en retur som de säljer som ”ny”?

Folk har ju köpt nya varor som det redan ligger andras bilder i så skulle inte bli förvånad

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterX:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Ska finnas ett Msi RTX3080 gaming x i butiken i malmö. Ser dock ut som man måste plocka upp det lokalt.

Så här var det med Tuf-kortet i Helsingborg också.
Någon åkte 7mil, och då sa Elgiganten att det var ett systemfel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

Wtf? Här har jag gått och väntat sen jag lade en beställning kl 15:43 på release dagen hos webhallen, så finns just det kortet helt random i nån elgiganten butik nu nånstans. Hur är det ens möjligt..

Så blir det när man står i kö :/
Själv har jag köpt 1 Gigabyte Gaming OC i början på oktober och ett MSI Trio X i början på november från butik utan att ha stått en sekund i kö. Brukar gå snabbare att hugga kort när dom kommer.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Jag fick hem ett 3080 TUF från elgiganten i dagarna. Beställt vid release.

Vet dock inte vad jag ska göra med det, har redan fått mitt Gigabyte EAGLE som jag installerat i maskinen.

Kanske lägga ut på Tradera som alla andra?

Vilken tid hade du på beställningen?

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterX:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Ska finnas ett Msi RTX3080 gaming x i butiken i malmö. Ser dock ut som man måste plocka upp det lokalt.

Skrivet av kettlebell:

Wtf? Här har jag gått och väntat sen jag lade en beställning kl 15:43 på release dagen hos webhallen, så finns just det kortet helt random i nån elgiganten butik nu nånstans. Hur är det ens möjligt..

Skrivet av BigDuke:

Det är väl en retur som de säljer som ”ny”?

Folk har ju köpt nya varor som det redan ligger andras bilder i så skulle inte bli förvånad

Skrivet av Borked:

Så här var det med Tuf-kortet i Helsingborg också.
Någon åkte 7mil, och då sa Elgiganten att det var ett systemfel...

Skrivet av Aja82:

Så blir det när man står i kö :/
Själv har jag köpt 1 Gigabyte Gaming OC i början på oktober och ett MSI Trio X i början på november från butik utan att ha stått en sekund i kö. Brukar gå snabbare att hugga kort när dom kommer.

Om knappen Boka och Hämta i butik inte lyser grönt så skall man nog med största sannolikhet INTE räkna med att den finns för försäljning i butiken. Detta är förmodligen en reklamation eller ett återköp som blivit felinslaget när produkten togs emot i butiken, jag gissar på att den skall hanteras innan den eventuellt kommer ut förförsäljning (OM det är ett "ångerköp" vill säga). Vill man ändå chansa så ringer man Kundtjänst innan man beger sig dit.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Ja det är väl klart man ringer dit och frågar innan man åker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Tyckte det var mycket när jag var 174 i kö för Asus TUF OC från Inet, förra veckan, men är 59 i kön nu, så det verkar trilla in lite mer kort nu för Asus i alla fall.

Bara TUF korten tyvärr kollar man på Scan visar de att strix OC ska komma i denna veckas leverans. Sen kommande två veckor är bara TUF. Så hoppas det kommer stort lass annars får man nog inte innan jul :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Tyckte det var mycket när jag var 174 i kö för Asus TUF OC från Inet, förra veckan, men är 59 i kön nu, så det verkar trilla in lite mer kort nu för Asus i alla fall.

Hur ser man att man är i kö hos inet?
jag har beställt ett msi rtx 3080 men kan inte se att man är placerad i nån kö, bara beräknad leverans 17/12

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Hur ser man att man är i kö hos inet?
jag har beställt ett msi rtx 3080 men kan inte se att man är placerad i nån kö, bara beräknad leverans 17/12

Du hör av dig till kundtjänst och frågar.

Visa signatur

Ryzen 3900X | ASUS ROG Strix X570-E | G-skill Trident Neo 32 gb 3600mhz
EVGA 3080 FTW | Sound BlasterX AE-5
Adata XPG XS8200 Pro 1 tb + 2 tb | diverse HDD
Phanteks Enthoo Evolv X mörkgrå | Corsair RM 750X V2
LG 32GK850G 1440p 165 Hz, 32" VA | Ducky shine 7 | Logitech G502 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Hur ser man att man är i kö hos inet?
jag har beställt ett msi rtx 3080 men kan inte se att man är placerad i nån kö, bara beräknad leverans 17/12

Du måste kontakta deras kundtjänst och be om att få veta din köplats.

Permalänk
Medlem

@Nachtgeist
@Jtok
2 snabba svar, tackar

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är det någon som skulle vilja byta ut sin CoD-nyckel till en Watch-Dogs nyckel?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

"Beställningsvara. Beställs vid order. Leveranstid 1-2 veckor."

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk

Beställningen gick undan där, hoppas bara man var snabb nog!