Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Skrivet av Tipko:

Is this better than the Samsung 960 EVO Plus 1 TB ?

Permalänk
Medlem

Nej. WD Blue har inget DRAM.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Vad menar du? Har köpt från Amazon tidigare och det har fungerat bra.

Amazon är nog bra men leverantören behöver ju inte vara det. Om du köpte här:
https://www.amazon.se/Samsung-intern-solid-state-enhet-MZ-V7S...

Så kan dessa omdömen vara intressanta:

När jag har returnerat saker i Amazon.com & Amazon.co.uk så har det alltid gått väldigt smidigt. Men det är ju ändå strul om det nu skulle visa sig vara så tokigt som en del kommentarer tycks påvisa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tipko:

Hade precis beställt wd blue sn550 från proshop men det där är ju ett bättre deal

Permalänk
Skrivet av DEADushka:

It was at around 1990 a week ago. But I myself bought Tomahawk a month ago for the same price it is listed now, great card, strongly recommend! One of the best VRM's on x570.

Thanks ! Let me watch the price over the weekend, if it drops to 1,999 SEK.

I'm assuming that MSI Tomahawk is a better motherboard than Asus STRIX - F ? Will read on some comparisons as well if available.

Permalänk
Medlem
Skrivet av h2016:

Amazon är nog bra men leverantören behöver ju inte vara det.

16 månader gamla recensioner om en bluffande säljare kan man nog anse vara utagerade vid det här laget.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Får man tag i nå prisvärdare än en Samsung 860 Evo för 2100?
vill ha en fet SSD för diverse spel, har redan en 1 TB corsair mp510 samt en 250gb och 500 gb SSD, börjar ligga många diskar därinne

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det har blivit så här. Var mycket mer hype, spänning och bättre priser förr, med uppesittarkvällar mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

16 månader gamla recensioner om en bluffande säljare kan man nog anse vara utagerade vid det här laget.

Ja.
Köper man genom amazon och inte "other sellers" kan dettta inte hända, inga problem.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av h2016:

Amazon är nog bra men leverantören behöver ju inte vara det. Om du köpte här:
https://www.amazon.se/Samsung-intern-solid-state-enhet-MZ-V7S...

Så kan dessa omdömen vara intressanta:
https://i.ibb.co/K6rLwGt/amaz.jpg

När jag har returnerat saker i Amazon.com & Amazon.co.uk så har det alltid gått väldigt smidigt. Men det är ju ändå strul om det nu skulle visa sig vara så tokigt som en del kommentarer tycks påvisa.

Om du kollar på sidan du länka själv så står det ju på sidan av: "Fraktas från och säljs av Amazon."
Så tror inte det är nåt att oroa sig om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Funkar det även om man endast har Comhem tillgängligt i sitt lägenhetshus?

Och mitt abonnemang har bara en månads uppsägningsperiod, då jag haft det längre än bindningstid redan.

Penny använder ju Comhems nät, försök skriva in din adress i Bredbandsval och se vad du kan ha. Värt att nämna är att Penny ger dig bara ett modem, du måste ha din egen router.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

Jag tror jag lyckades genom att ta ett Wifi-to-go abonnemang för 0 kr

Fungerade det när du väl la ordern? Min blev nekad och säger
"Något gick fel…
Vi kan tyvärr inte se att du är en befintlig kund hos oss. Vänligen kontakta Kundservice på telefon 0772-25 25 25 för mer information.

Felkod: 201."

Permalänk
Medlem

Ni som pratar om att signa upp sig på abonnemang för att få rabatt på en telefon och sedan säga upp abonnemanget, gäller detta t.ex på
https://www.telia.se/privat/telefoni/telefoner/produkt/apple-...

eller är jag helt ute och cyklar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Is this better than the Samsung 960 EVO Plus 1 TB ?

No

Permalänk
Medlem

Inet levererade till Sweclockers.. men i övrigt? Stort jäsp. Sämsta BF hittills. Kanske beror på att världen inte har haft tid att överproducera i samma takt som vanligt p.g.a Covid-19? Tänkte exv att man kunde fått ett bra pris på en resväska nu Men i min prisbevakningslista så märks det knappt att det är BF. Godnatt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av h2016:

Amazon är nog bra men leverantören behöver ju inte vara det. Om du köpte här:
https://www.amazon.se/Samsung-intern-solid-state-enhet-MZ-V7S...

Så kan dessa omdömen vara intressanta:
https://i.ibb.co/K6rLwGt/amaz.jpg

När jag har returnerat saker i Amazon.com & Amazon.co.uk så har det alltid gått väldigt smidigt. Men det är ju ändå strul om det nu skulle visa sig vara så tokigt som en del kommentarer tycks påvisa.

Jag har beställt ssder från Amazon tidigare så de blir nog bra Sen är ju recensionerna på bilden mer än ett år gamla.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Skrivet av Tipko:

Jag köpte nyss denna! Ska bli en kul uppgradering från den 120gb SSD:n + 1TB hdd jag har nu

Permalänk
Skrivet av DEADushka:

Produkt: Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 2TB
Länk: https://www.amazon.de/-/en/dp/B07TLZVBNC/ref=twister_B08D7BH2...
Kategori: Lagring
Prisjakt: -
Pris: 3090kr
Billigaste 2TB pcie4 nvme ssd. Väldigt bra reviews, och även ingår heatsink! Håller sig stabilt på ca 4900mb/s i read och ca 4200mb/s i write på gen 4 pcie. På gen3 blir det lite långsammare givetvis. Funderar själv på att beställa en på 2TB och skicka min 1TB tillbaka.
OBS: betala i Euro utan konvertering så sparar ni nån krona extra!

Mycket trevligt. Återstår att se om den kylflänsen passar i mitt lilla Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI (kan krocka med chipset-fläkten), men i värsta fall kan man sätta dit en smalare, eller bara köra utan antar jag.

Visa signatur

Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI –– AMD Ryzen 7 3700X –– G.SKill Trident Z Neo RGB 2x16GB 3600MHz CL16 –– Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB –– Seasonic FOCUS SGX 650W –– Sabrent Rocket NVMe 4.0 2TB –– Noctua NH-U12A –– Lian Li TU150

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokaren:

Inet levererade till Sweclockers.. men i övrigt? Stort jäsp. Sämsta BF hittills. Kanske beror på att världen inte har haft tid att överproducera i samma takt som vanligt p.g.a Covid-19? Tänkte exv att man kunde fått ett bra pris på en resväska nu Men i min prisbevakningslista så märks det knappt att det är BF. Godnatt!

Håller med, Inets swecmedlems rea var det bästa på hela veckan, synd bara att lagersaldo var lika tomt som nvidias och AMD's... fick ingen av de 4 prylarna jag tänkt handla, men jag är inte bitter.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Köper man genom amazon och inte "other sellers" kan dettta inte hända, inga problem.

Jo, Amazons returhantering kan vara lite sketchy. Men skulle det ske så får man omedelbart pengarna tillbaka eller en ny produkt. Amazon lever hårt efter att kunden alltid har rätt, till säljarnas frustration.

https://brobible.com/culture/article/spain-man-scammed-amazon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Fungerade det när du väl la ordern? Min blev nekad och säger
"Något gick fel…
Vi kan tyvärr inte se att du är en befintlig kund hos oss. Vänligen kontakta Kundservice på telefon 0772-25 25 25 för mer information.

Felkod: 201."

Ja, jag fick samma som dig och sen fanns där en länk att välja abonnemang och då valde jag "wifi-to-go" som man själv kan fylla på när man vill. Efter det så tuggade sidan bara runt när jag fyllt i alla uppgifter men jag fick orderbekräftelse på e-mail. "Din beställning är godkänd och snart är din leverans på väg". Kolla e-mailen efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

ja den klarar allt.

Skrivet av GarfieldPower:

Japp, har pro varianten hemma.
Du kan koppla in en kontroller och spela på den också.

Tack för snabba svar, men det blir nog inget ändå. Kom på att dottern antagligen blir ledsen om jag pensionerar den gamla PCn vid TVn, och hon inte längre kan spela sina sång och dansspel som hon har via Steam.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Skrivet av buLLit:

Håller med, Inets swecmedlems rea var det bästa på hela veckan, synd bara att lagersaldo var lika tomt som nvidias och AMD's... fick ingen av de 4 prylarna jag tänkt handla, men jag är inte bitter.

Missade det, vad hade dom för grejer?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av zleikir:

Okej, ångrar mig men vill ändå ha slutfaktura på mobilen? Lite osäker på hur jag ska formulera det, haha. Känns som att man lurar systemet!

Du vill nyttja ångerrätten på abonnemanget och begära slutfaktura på mobilen. 😊

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av lincoln:

Tack för snabba svar, men det blir nog inget ändå. Kom på att dottern antagligen blir ledsen om jag pensionerar den gamla PCn vid TVn, och hon inte längre kan spela sina sång och dansspel som hon har via Steam.

Steam lirar störtbra på shielden här hemma speglar från lokal dator över nätverket utan problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

Ja, jag fick samma som dig och sen fanns där en länk att välja abonnemang och då valde jag "wifi-to-go" som man själv kan fylla på när man vill. Efter det så tuggade sidan bara runt när jag fyllt i alla uppgifter men jag fick orderbekräftelse på e-mail. "Din beställning är godkänd och snart är din leverans på väg". Kolla e-mailen efter.

Får samma felmeddelande i mitt "Tack för din beställning" angående den ordern, det enda som är påväg är deras Wifi-to-go"-kort. Synd att det inte gick för mig då det var ett bra pris Får kolla med kundtjänst imorgon

Edit: Löste det genom att ha både surfplatta och wifi-to-go abonemang i kundvagnen.
Gjorde felet att först beställa wifi-to-go för att bli kund hos tele2, för att sedan köpa surfplatta och då möttes man med error.

Permalänk

Så Sweclockers har haft en BF rea tidigare i veckan hos Inet... Och det som reas nu på det som är Black Friday, ja det var då inte mycket att hurra för. Vilken total besvikelse... Lika bra att skrota detta Black Friday i rea landet Sverige där det är rea året runt. I början var det ju i varje fall en dag/helg som bjöd på något att se fram emot.

Permalänk
Medlem

Om en bara har gen 3 på mobo, och köper sabared 2terra nvme gen4 vad händer då med hastigheten? Är det bättre att köpa 860 Evo 2 terra för 2099

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem

Elgiganten är riktigt långsamma på att maila ut orderbekräftelser. Det har gått en timme nu. Pengarna är dragna från kreditkortet, men ingen orderbekräftelse. De kör säkert SAP-skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Jo, Amazons returhantering kan vara lite sketchy. Men skulle det ske så får man omedelbart pengarna tillbaka eller en ny produkt. Amazon lever hårt efter att kunden alltid har rätt, till säljarnas frustration.

https://brobible.com/culture/article/spain-man-scammed-amazon...

För att slippa de problem som en del missuppfattat här så köper man ALLTID bara det som är från amazon själva, om man inte är självplågare då...
"Wharehouse deals" demo/beg kan ibland vara knas med, inte tillräckligt kollade, men då det är amazon själva som ansvarar så löser sig detta inom 1 timme. Har tom fått behålla några såna i 2-3000:- klassen för att det varit i sämre skick än vad som angetts eller ej kompletta - med full återbetalning. Men sånt här gäller aldrig nya saker från amazon själva. Började köpa därifrån 2002

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994