Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem

ljusglimten på BF blev 1 airfryer och Logitech Z623 från Netonnet... tack för den som tipsade om presentkorten, sparade ytterligare 300 kr

I övrigt, fyfan vilken besvikelse!

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Asso vad trött jag blir på vissa sidors dåliga uppdatering på lager saldo.
Har bevakat @komplett erbjudande på https://www.komplett.se/product/1133452/datorutrustning/lagri...
Och den har stått konstant som 100+ i lager, sen flippar den om i ett ögonblick till "36st förväntad leverans 10dec".
Ville vänta in fredag, för att se om några andra intressanta nvme 4.0 diskar dök upp...

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Missade det, vad hade dom för grejer?

https://www.inet.se/kampanj/6344/black-friday-swecxlusive?sc_...

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av aedanz:

Elgiganten är riktigt långsamma på att maila ut orderbekräftelser. Det har gått en timme nu. Pengarna är dragna från kreditkortet, men ingen orderbekräftelse. De kör säkert SAP-skit.

Jag har gjort två olika beställningar därifrån. Beställde en sak strax efter midnatt och den andra cirka 30 minuter senare. Båda orderbekräftelserna("beställningsbekräftelse") kom direkt. Dubbelkolla skräpposten. Och om du var inloggad så kanske du kan se ordern på ditt konto?

Visa signatur

| 3700X | B450 Mortar Max | 2070 Super | AX860 | GL850 & UL650 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Du vill nyttja ångerrätten på abonnemanget och begära slutfaktura på mobilen. 😊

Tack för hjälpen 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av aedanz:

Elgiganten är riktigt långsamma på att maila ut orderbekräftelser. Det har gått en timme nu. Pengarna är dragna från kreditkortet, men ingen orderbekräftelse. De kör säkert SAP-skit.

Jag kommer inte handla mer från EG, möjligen fynd i butik (när det går nån gång framöver). Sega på det mesta, oproffsiga, och ovanpå detta BRING som leverantör..... sista gångerna jag köpt via nätet har det strulat varje gång. Amazon rules + Inet och Webhallen.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk

Sn550 är ett bättre val

Permalänk
Skrivet av Yahbulon:

App? Benify?

Köpte 5x 2000kr kort på netonet och jag verkar bara kunna få ut ett av dom från sms. Känns inte bra..
Shit jag blev blåst av folk i tråden va?

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cas:

Jag har gjort två olika beställningar därifrån. Beställde en sak strax efter midnatt och den andra cirka 30 minuter senare. Båda orderbekräftelserna("beställningsbekräftelse") kom direkt. Dubbelkolla skräpposten. Och om du var inloggad så kanske du kan se ordern på ditt konto?

Inget i spam-foldern. Skapade ett konto med email-addressen jag använde för att beställa och betala en Sony OLED-TV och loggade in, men det är tomt under "beställningar-fliken" :/.

Jaja, får väl reklamera betalningen via kreditkortsbolaget ifall det kommer till det.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyarlathotep:

Köpte 5x 2000kr kort på netonet och jag verkar bara kunna få ut ett av dom från sms. Känns inte bra..
Shit jag blev blåst av folk i tråden va?

Har gjort samma sak fast på webhallen.
Stod däremot "Observera att det för tillfället är en fördröjning till nästkommande vardag för aktivering av presentkort." på webhallens presentkort, så det är nog bara att sitta lugnt i båten.

Permalänk
Medlem

Just buy SN750 1TB from Elgiganten. It's sufficiently fast and its endurance is decent enough, i.e., 600TB. Almost all people write less than 10TB per one year. To be honest, I suspect most people write no more than 5TB each year.

Visa signatur

Main Rig: Enthoo Evolv mATX White | MSI Z370I Gaming Pro Carbon AC | i7-9700K | Asus RTX 2060 Strix OC | 16GB DDR4 3733MHz | Corsair RM650 | 2x LG 27UL650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyarlathotep:

Köpte 5x 2000kr kort på netonet och jag verkar bara kunna få ut ett av dom från sms. Känns inte bra..
Shit jag blev blåst av folk i tråden va?

Skumt. Har köpt vid 3 olika tillfällen, alltid 1-3st per gång, aldrig strulat. Däremot såg jag först inte ett SMS och trodde ett presentkort kommit bort. Funkat galant att använda alla presentkort jag ville vid varje köp på NoN.

Permalänk
Medlem

Är det ingen som har rea på Chromecast? Inte lyckats hitta något själv.

Permalänk
Medlem

kolla här annars
https://www.amazon.se/gp/product/B07MBQPQ62/ref=ox_sc_act_tit...

Permalänk
Medlem

Produkt: JBL FLIP ESSENTIAL Bluetooth Speaker
Länk: https://cdon.se/hemelektronik/jbl-flip-essential-bluetooth-sp...
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1434913
Pris: 590kr

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Inaktiv

Ta SN750, eller om du vill ha Samsung, beställ från Amazon.de: https://www.amazon.de/-/en/Samsung-MZ-V7S1T0BW-Plus-Internal-... (119 EUR ≈ 1205kr).

Edit: 129.30 EUR blir det inklusive svensk moms ≈ 1310kr. Fortfarande några kronor billigare än amazon.se. Ska man handla en stor order från amazon.de så rekommenderar jag att man använder mailboxde, då slipper man svensk moms men behöver betala fraktkostnaden från mailboxde i Tyskland till Sverige.

Permalänk
Medlem

Eftersom 5600x kan man inte få tag i hoppades jag på en STOR rea på 3700x/3800x (typ 2500-2600kr) men 3000kr ville jag absolut inte betala. Det betyder att jag har skapat den här lilla listan förgäves...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Nöjd med dina Sennheiser GSP 670? Står mellan dem och Arctis Pro Wireless för min del..

Ja det är jag. Ljudet och micken är riktigt nice, inte märkt några fördröjningar alls. Till det negativa, bor i en två med stenvägggar och jag får lite lagg i köket om jag står vid kylskåpet så det fungerar inte att snacka då men allt jag vill veta är om jag behöver acceptera en dota match och det är bra nog för mig. Kan vara värt att nämna att de sitter ganska tight på huvudet och ljudisolerar extremt bra, du hör inte dig själv prata. Så iaf jag tenderar att prata högre än nödvändigt vilket sambon påpekar titt som tätt.

Om du skulle vara intresserad av dem har jag nu två par efter detta. Skicka ett PM till mig om du vill köpa mina "extra" till ett bra pris innan jag tar tag i bekymret att skicka tillbaka dom.

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Skrivet av Specias:

Lägger upp denna om någon missade sweclockers-rean på inet. Detta är det enda som finns kvar.

https://www.inet.se/produkt/5323285/nzxt-kraken-x63-280mm-swe...

Hej, vill du hjälpa mig med vart man hittar Sweclockers rabatt på inet. Jag har länkat kontot men ser inte "lista" på vad vi har rabatt på?
Ha det fint

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SuperNyfiken:

Hej, vill du hjälpa mig med vart man hittar Sweclockers rabatt på inet. Jag har länkat kontot men ser inte "lista" på vad vi har rabatt på?
Ha det fint

https://www.inet.se/kampanj/6344/black-friday-swecxlusive

Hoppas du inte är ute efter något särskilt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNyfiken:

Hej, vill du hjälpa mig med vart man hittar Sweclockers rabatt på inet. Jag har länkat kontot men ser inte "lista" på vad vi har rabatt på?
Ha det fint

https://www.inet.se/kampanj/6344/black-friday-swecxlusive?sc_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompii:

Är det ingen som har rea på Chromecast? Inte lyckats hitta något själv.

Kanske inte riktigt rea, men Stadia kör ett erbjudande nu där du får Cyberpunk + Chromecast ultra + Stadia handkontroll för 629 kr.

Bara en Chromecast ultra kostar som billigast 690 kr på prisjakt just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Senast jag storhandlade under Black Friday var 2016 då jag byggde nuvarande dator som jag använder idag Jag minns väl att jag sparade cirka 3000 kr på alla komponenter, tyvärr så verkar det som att att den tiden är förbi nu.

Finns fortfarande några guldkorn ibland.

Fick tag på b550 Asus wifi för 1649, tycker jag är en rimlig peng.

Inet kör x63 för 999 kr helt ok också.

Hade ju varit kul om fanns något kul med nya CPU eller gpu men finns ju inga alls i lager och de fåtal som finns försvinner ju direkt för ockerpriser ändå så ..

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Skrivet av Trippy:

Har gjort samma sak fast på webhallen.
Stod däremot "Observera att det för tillfället är en fördröjning till nästkommande vardag för aktivering av presentkort." på webhallens presentkort, så det är nog bara att sitta lugnt i båten.

Jag fick 5 sms med olika koder för 9000kr men det står att alla redan är använda och jag får samma siffror efter att jag löste in den första på 2000kr.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tipko:

Blev ett givet köp pga priset! Enda problemet är att jag inte har en m2-slot i mitt moderkort...

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

^^ ja känns rimligt att göra så

Beställde Samsung HW-Q950T från Elgiganten men leveransen sker inte förrän 12/18 som det ser ut.
Såg samma vara till samma pris på Samsungs BF-kampanj nu, men läste precis lite recensioner på prisjakt om Samsungs web-butik och bestämde mig därefter att snällt vänta tills 12/18

Definitivt vänta på Elgiganten istället. Mycket bättre service och finns butiker att klaga i om något skulle gå snett. Så länge man är trevlig går de gärna den extra biten för att göra kunderna nöjda.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pelegrino:

Blev ett givet köp pga priset! Enda problemet är att jag inte har en m2-slot i mitt moderkort...

Har du några pcie-platser lediga så är det lugnt
https://www.amazon.de/-/en/CSL-Expansion-Profile-standard-PCI...
Oklart om man kan boota från dessa dock, är olika beroende på moderkort tror jag

Permalänk
Skrivet av Pelegrino:

Blev ett givet köp pga priset! Enda problemet är att jag inte har en m2-slot i mitt moderkort...

Den kostar det samma i Norge, men vanliga priset är runt 1400 på Elgiganten i Norge, men säkert en bra deal ändå

Permalänk
Medlem

Lol, var lika besviken på Amazon som när den lanserades, hur I helv... har något så förbannat värdelöst tagit över halva västvärlden?
Bland deras "highlights" rekommenderar de tandkräm och foundation, lol...
Försökte hitta LGs 65cx och gav upp, gick inte att hitta..

Fick mig ett skratt iallafall , jag ger upp jänkarna kan behålla skräpet.