Permalänk

Hej I7 4770k klock problem

Hejsan!

har lite probem med att överklocka min i7 4770k , har läst en del guider men får inte den till att gå över 3700 när jag stresstestar men den står som "4,2" på bashastighet? ser ni nåt konstigt på mina inställningar?
MVH

Permalänk
Medlem

Jag ser två minnesrelaterade "problem"
8Gb är klent idag. 16Gb behövs för AAA spel för att vara på säkra sidan.
Du har inte klockat dina minnen. Jag hoppas du har två stickor så dom kör dual mode.

När det kommer kommer till att klocka din cpu så skulle jag söka på just ditt moderkort och se om du får tag på någon som klockat med det.
Kan det vara så enkelt att du behöver ändra cpu ratio mode till annat än Dynamic Mode?

Vad testar du med?

Avticka turbo boost med och prova. Antingen så höjer du klockan eller så kör du turbo boost.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Jag ser två minnesrelaterade "problem"
8Gb är klent idag. 16Gb behövs för AAA spel för att vara på säkra sidan.
Du har inte klockat dina minnen. Jag hoppas du har två stickor så dom kör dual mode.

När det kommer kommer till att klocka din cpu så skulle jag söka på just ditt moderkort och se om du får tag på någon som klockat med det.
Kan det vara så enkelt att du behöver ändra cpu ratio mode till annat än Dynamic Mode?

Vad testar du med?

Avticka turbo boost med och prova. Antingen så höjer du klockan eller så kör du turbo boost.

Hej, har provat att ändra till fixed mode med men den går fortf bara till 3700. ska testa och ta bort turbo mode

Permalänk

Vad jag än ändrar går den ej över 3700 :/