För video redigering, adobe after effects, adobe media encoder och spel på fritid.

Permalänk

För video redigering, adobe after effects, adobe media encoder och spel på fritid.

Tacksam för synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir väl bra men hade definitivt köpt en större kylare till ett så dyrt bygge. Kommer bli rejält med värme när du pressar processorn så åtminstone en D15 imo. Hade kanske gått att få lite snabbare minnen om du vill ha ut mer av 5900X, blir större valmöjligheter om du går ner till 32 GB men det är förstås en avvägning du får göra.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Det var ungefär det jag tänkt på.
Vill ha en D15 men av någon anledning får jag inte ha en kylare som väger mer än ca 750 gram om inet ska bygga ihop datorn.
Moderkortet jag har valt passar mig perfekt med många usb3 portar och Bluetooth men den stödjer bara 2666 minnen som standard och då verkar jag bara få välja dom om inet ska bygga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleballeskalle:

Det var ungefär det jag tänkt på.
Vill ha en D15 men av någon anledning får jag inte ha en kylare som väger mer än ca 750 gram om inet ska bygga ihop datorn.
Moderkortet jag har valt passar mig perfekt med många usb3 portar och Bluetooth men den stödjer bara 2666 minnen som standard och då verkar jag bara få välja dom om inet ska bygga.

Det är knepigheter i hur minneshastigheter skrivs ut. Egentligen klarar moderkortet upp till 4400 mHz vilket handlar om att ha dels minnen som är speccade för det och att man går in i bios och aktiverar tillhörande XMP-profil. Detta borde rimligen inet kunna hantera för du gimpar verkligen resten av maskinen med så långsamt minne annars. Inet vill nog inte skicka datorn med en allt för tung kylare, kan bli fraktskador då men det kanske går att lösa genom att välja någon trevlig AiO från typ Corsair?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Tack för feedback!
Kan ju beställa delar och bygga själv, har erfarenhet men dåligt med tid.
Får se hur jag gör men nu har jag lite mer koll.

Permalänk
Inaktiv

Vill du verkligen ha en D15, beställ kylaren separat. Tyvärr verkar det inte ingå en kylare med 5900X, så det betyder att du kanske behöver köpa en billig kylare i datorbygget + beställa en D15 vid sidan och installera själv (Om du vill att Inet bygger ihop datorn).

Permalänk

Tror jag får krypa till korset och ta mig tid och bygga själv.

Någon åsikt om V.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kalleballeskalle:

Tror jag får krypa till korset och ta mig tid och bygga själv.

Någon åsikt om V.2

https://www.inet.se/datorbygge/bild/b1212970/kalle2

Ser bra ut tycker jag

Permalänk
Skrivet av anon265474:

Ser bra ut tycker jag

Härligt!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleballeskalle:

Tror jag får krypa till korset och ta mig tid och bygga själv.

Någon åsikt om V.2

https://www.inet.se/datorbygge/bild/b1212970/kalle2

Någon speciell anledning till att du väljer PRO disken? Evo duger gott för en mindre peng annars. Windows går att lösa på OEM-licens för en fraktion av priset via exempelvis Kihnguin så slipper du göda Microsoft.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮