Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Trevligt. Håller HP planerna så kommer mitt i mitten av December.

Skriv gärna ner dina intryck. Gör en Windows manuell uppdatering/kontroll innan. Såg någon som missat det och fick vänta 3h i onödan.

Hoppas att det snart är fler på väg så att alla slipper vänta. Håller tummarna för din och andras skull!

Japp, ska skriva några rader när jag hunnit testa det.

Tack för tipset gällande uppdateringen! Hade redan läst om det och uppdaterade igår till version 20H2. Hoppas nu att allt funkar när det dyker upp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Bra uppvärmning till fs 2020 VR om en månad

Yes, räknar dock kallt med att inte kunna köra FS2020 i G2:an med mitt 1080ti. Det jag tror kommer funka är Xplane11 och Aerofly FS2. Men FS är helt enkelt för tungdrivet även utan VR. Återstår dock att se, men troligen behövs 3080.

Edit: Har alltid förutsatt att GPU är klart viktigast för VR. Dvs en uppgradering till 3080 borde väl vara fullt tillräckligt att driva G2 med min nuvarande I7 8700K? Har ingen lust att budgetera för ny CPU och moderkort riktigt än :-/

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Yes, räknar dock kallt med att inte kunna köra FS2020 i G2:an med mitt 1080ti. Det jag tror kommer funka är Xplane11 och Aerofly FS2. Men FS är helt enkelt för tungdrivet även utan VR. Återstår dock att se, men troligen behövs 3080.

Edit: Har alltid förutsatt att GPU är klart viktigast för VR. Dvs en uppgradering till 3080 borde väl vara fullt tillräckligt att driva G2 med min nuvarande I7 8700K? Har ingen lust att budgetera för ny CPU och moderkort riktigt än :-/

Så länge du inte är begränsad av för få kärnor/trådar och därmed får frametimespikar (vilket du inte bör med en 8700K) så ska den funka utan problem. Det är bara att kolla speltesterna i 4K i processorrecensionerna på Swec, jämnt lopp i hög upplösning.

Permalänk
Medlem

Man hoppas ju inte vram användningen går genom taket bara. 1080tit minns jag kämpade hejvilt med 5k+ och reverb. Fullt spelbart i DCS och vissa krävande racinglir men man fick kompromissa med skärpan och var inte nära att få vad de var kapabla till om man har nolltolerans mot asw och falskt bildflyt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Fick mailet från HP nu på morgonen om att ordern behandlas. Fortfarande beräknat leveransdatum 7/12.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Man hoppas ju inte vram användningen går genom taket bara. 1080tit minns jag kämpade hejvilt med 5k+ och reverb. Fullt spelbart i DCS och vissa krävande racinglir men man fick kompromissa med skärpan och var inte nära att få vad de var kapabla till om man har nolltolerans mot asw och falskt bildflyt.

Ok, får kanske avvakta med Xplane och köra Aerofly tills man har en ny GPU. Aerofly är sanslöst FPS vänligt

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Nu är det inte länge kvar till MSFS 2020 VR! 23 december

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Nytt mail nu verkar det tveksamt före nyår på bestware före 31 juli beställningar. Det är alltid optimistkonsulter som får sätta skeppningsdatum

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Nytt mail nu verkar det tveksamt före nyår på bestware före 31 juli beställningar. Det är alltid optimistkonsulter som får sätta skeppningsdatum

Låter konstigt. Jag fick också mail från dem idag och där står det att femte leveransen, den jag kommer få utav, ska komma till den ca 15 december och direkt ut till kund. Jag beställde sent 31 juli.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Låter konstigt. Jag fick också mail från dem idag och där står det att femte leveransen, den jag kommer få utav, ska komma till den ca 15 december och direkt ut till kund. Jag beställde sent 31 juli.

På mitt stod det 18:e. Sen är det ju röda dagar och internationell frakt och norrland plus de kommer inte få in dem den 15:e.

With our fifth delivery, which we are currently expecting on December 15th, pre-orderers of the period 31.07. 17:40 to 01.10. 12:27. can expect their HP Reverb G2 from December 18th onwards.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

På mitt stod det 18:e. Sen är det ju röda dagar och internationell frakt och norrland plus de kommer inte få in dem den 15:e.

With our fifth delivery, which we are currently expecting on December 15th, pre-orderers of the period 31.07. 17:40 to 01.10. 12:27. can expect their HP Reverb G2 from December 18th onwards.

Ah, du tänkte så. Ja, risken är väl stor att det blir som du säger. Personligen har jag ingen större brådska, får ju ändå inte tag på något grafikkort som kan driva det fullt ut.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

och norrland

Norrlänning ?

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Medlem

Är det någon i Sverige som fått en leverans än?
Mitt datum står kvar på 18jan från komplett.

Permalänk
Medlem

Ni som gjorde beställningen direkt från hp, har ni kvar eran order?
Jag gjorde en beställning i september och min order är nu avbruten....

Permalänk
Medlem
Skrivet av xerno:

Ni som gjorde beställningen direkt från hp, har ni kvar eran order?

Ja min är kvar, fanns de uppe där redan i september? Tycker det verkade bli en grej över hela Europa förra veckan då folk hittade att HP sålde dem. Har som de andra också fått en bekräftelse att de sett över orden och accepterat den, så jag antar att de inte kommer avbryta den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xerno:

Ni som gjorde beställningen direkt från hp, har ni kvar eran order?
Jag gjorde en beställning i september och min order är nu avbruten....

Har du betalat?

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av xerno:

Ni som gjorde beställningen direkt från hp, har ni kvar eran order?
Jag gjorde en beställning i september och min order är nu avbruten....

Orderdatum: 25/11/2020
Uppskattat leveransdatum: 07/12/2020

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Orderdatum: 25/11/2020
Uppskattat leveransdatum: 07/12/2020

Samma här, "Avvaktar lagerstatus". Men inga pengar har dragits från mitt konto.

Permalänk
Medlem

Detta är skumt alltså...jag betalade med mitt kreditkort och pengarna drogs i förra veckan. Nu verkar dom ha fört tillbaka pengarna igen. Fan också, det här bådar inte gott. Jag som hoppade av min köplats hos Inet också.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimpe:

Samma här, "Avvaktar lagerstatus". Men inga pengar har dragits från mitt konto.

Mina reserverades först och drogs fullt en dag senare. Ring och dubbelkolla? HP har en väldigt hjälpsam support.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Mina reserverades först och drogs fullt en dag senare. Ring och dubbelkolla? HP har en väldigt hjälpsam support.

Är pengarna fortfarande dragna?

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Är pengarna fortfarande dragna?

Japp kollade alltså detta nu. Har inte tänkt på det innan.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Detta är skumt alltså...jag betalade med mitt kreditkort och pengarna drogs i förra veckan. Nu verkar dom ha fört tillbaka pengarna igen. Fan också, det här bådar inte gott. Jag som hoppade av min köplats hos Inet också.

Mina är fortfarande dragna, vet du vilken tid du la beställningen? Så det inte var så att de helt enkelt tog slut fast de inte hann uppdatera sidan först efter ditt köp. Hoppas verkligen det löser sig och rekommenderar att ringa och fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taliyah:

Mina är fortfarande dragna, vet du vilken tid du la beställningen? Så det inte var så att de helt enkelt tog slut fast de inte hann uppdatera sidan först efter ditt köp. Hoppas verkligen det löser sig och rekommenderar att ringa och fråga.

Det var den 25:e (eftermiddag/kväll). Fick bekräftelse direkt och sedan ett nytt mejl dagen därpå att orden behandlas och beräknat leveransdatum är den 7:e dec.

Loggar jag in på HP.se så ligger min order kvar. "Avvaktar lagerstatus".

Det står dock fortfarande "Uppskattat leveransdatum 07/12/2020) så ordern ligger ju uppenbarligen kvar.

Eller minns jag fel kanske? Drar dom inte på kreditkort förrän enheterna skickats? Låter märkligt. Loggade in på min bank nu och hittade inga spår av transaktioner från HP, varken debitering eller kreditering. Ändå är jag säker på att jag minns att jag såg summan i min bankapp. Oh well...

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Eller minns jag fel kanske? Drar dom inte på kreditkort förrän enheterna skickats? Låter märkligt

Ja det låter lite märkligt, mina pengar drogs, dock betalade jag inte med kreditkort så kanske fungerade annorlunda.

Permalänk
Medlem

HP har då inte betalat tillbaka mina pengar, ligger fortfarande kvar som avvaktar lagerstatus. Order lagd 25:e.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Statusen på min order har nu gått från "Inväntar lagerstatus" till "Paketering" !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taliyah:

Statusen på min order har nu gått från "Inväntar lagerstatus" till "Paketering" !!!

Samma här

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Samma här

hype!

Permalänk
Medlem

Damn. Samma här. Då gick ordern igenom trots allt. Sweet. Hoppas dom packar fort (men noga). Då blir vi väl först i Sverige av allt att döma. Värd en extra stor glögg när den anländer...

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz