Permalänk
Medlem

Hur aktiverar man egentligen en Perk/supply drop? Jag fick en drop som gav fri frakt för en order för minst 129Kr. Hur kan jag aktivera denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hur aktiverar man egentligen en Perk/supply drop? Jag fick en drop som gav fri frakt för en order för minst 129Kr. Hur kan jag aktivera denna?

Du gör det i kassan

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du gör det i kassan

Jaha, har kollat där men det finns ingen antydan till hur man ska göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jaha, har kollat där men det finns ingen antydan till hur man ska göra.

När du kommer till sidan där du väljer leveranssätt får du välja om du vill använda din fri frakt perk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jaha, har kollat där men det finns ingen antydan till hur man ska göra.

Gå till kassan, välj "Skicka till mig" Välj någon hemleverans eller paketskåp. Efter det så under Välj betalsätt så väljer du hur du vill betala och precis ovanför "Dina uppgifter" finns Perk: och där kan du välja "Använd Skilling Banco"

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Gå till kassan, välj "Skicka till mig" Välj någon hemleverans eller paketskåp. Efter det så under Välj betalsätt så väljer du hur du vill betala och precis ovanför "Dina uppgifter" finns Perk: och där kan du välja "Använd Skilling Banco"

Tack, tyvärr syns det inget för mig där:

https://imgur.com/a/IkJm0hs

Sitter i kön till chatten nu, bara 100 pers före.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Tack, tyvärr syns det inget för mig där:

https://imgur.com/a/IkJm0hs

Sitter i kön till chatten nu, bara 100 pers före.

hmm.. märkligt. Du kanske redan använt den tidigare?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

hmm.. märkligt. Du kanske redan använt den tidigare?

Tror inte det. Borde den inte försvinna från sin "inventory" då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Tror inte det. Borde den inte försvinna från sin "inventory" då?

Jo, det borde den göra. Den finns alltså i inventory, men inte i kassan?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jo, det borde den göra. Den finns alltså i inventory, men inte i kassan?

Exakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Är det inte så att endast totalsumman uppdateras och där blir det rätt, men att du inte ser det som en justering på just avgiften för frakten? Så längst ner, borde beloppet "Att betala" endast vara värdet av produkterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeBoy:

Är det inte så att endast totalsumman uppdateras och där blir det rätt, men att du inte ser det som en justering på just avgiften för frakten? Så längst ner, borde beloppet "Att betala" endast vara värdet av produkterna.

Nope. För du kan välja att inte använda Perk vid betalning, om du inte vill det. Så här ser det ut hos mig

Där det står "Använd Skilling Banco", kan man trycka och välja "Använd ingen perk". Varan måste dock ha en fraktkostnad för att Perk ska visas

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Kan det vara så att du valt en fraktmetod som redan har 0kr från start? T.ex. Prioriterad snabbfrakt? Då visas inte perk

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Kan det vara så att du valt en fraktmetod som redan har 0kr från start? T.ex. Prioriterad snabbfrakt? Då visas inte perk

Har klickat igenom alla fraktmetoder som de har, ingen av dem visar någon Perk. Prylen i fråga kostar 279Kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Nope. För du kan välja att inte använda Perk vid betalning, om du inte vill det. Så här ser det ut hos mig
https://i.imgur.com/plvxxkv.png
Där det står "Använd Skilling Banco", kan man trycka och välja "Använd ingen perk". Varan måste dock ha en fraktkostnad för att Perk ska visas

Ja du har rätt, så har jag det också nu när jag kollar.

Jag skrev mitt svar från minnet för jag skapade en support-ticket tidigare där det inte gick att se att den användes.
Förmodligen är kassan uppdaterad sedan dess.

Permalänk
Medlem

Nu har jag snackat med supporten. Tydligen är det så att det enbart är "Aktiva Perks" under Medlemsförmåner som gäller. Troligtvis har jag redan använt denna perken tidigare då. Jag lämnade feedbacken att det borde göras tydligare vilka perks som är använda och inte.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar 2x XP under denna vecka? Får man 2x4=8 gånger XP?

Edit: Hittade svar på deras sida:
Om du har andra XP-bonusar aktivt på ditt medlemskonto så plussas XPn ihop. Som: OrderXP + QuadXP (OrderXP 3ggr) + Double XP perk (OrderXP 1 gång)

XP multipliceras alltså inte med varandra.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför de tog bort vip-kön? Det var ju den enda perken jag någonsin hade nytta av typ.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Någon som vet varför de tog bort vip-kön? Det var ju den enda perken jag någonsin hade nytta av typ.

Inte alla butiker som har samma kölappsystem. Så hade man gått all in och skapat en hemlig ikon att trycka på / knappat pinkod för VIP-kö så hade det inte kunnat anammas i alla butiker. Så som det var uppbyggt tidigare var inte heller helt genomtänkt då man inte vet förens man betjänar kunden om det är en Black-medlem eller en vilsen kund som inte tagit kölapp.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Inte alla butiker som har samma kölappsystem. Så hade man gått all in och skapat en hemlig ikon att trycka på / knappat pinkod för VIP-kö så hade det inte kunnat anammas i alla butiker. Så som det var uppbyggt tidigare var inte heller helt genomtänkt då man inte vet förens man betjänar kunden om det är en Black-medlem eller en vilsen kund som inte tagit kölapp.

Vissa butiker hade ju skyltar med VIP på kassa 1-3 t.ex. Då var det ju bara att köa där och det första jag sade var alltid "kan du ta en vip kund här?" innan de hann trycka på nästa, så det var väl lite awkward iofs men bättre än inget alls Nu har jag inte bott i sverige på flera år och när jag kom tillbaka så blev det ännu mer awkward när jag gjorde detta och blev informerad om att det inte längre finns xD

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte heller hur det funkar med dessa "perks"
Jag har följande på min profil:
http://prntscr.com/vrfkex

Inte går det att välja någon av dessa i "kassan", testade på chrome och firefox om det va bugg i webläsaren.
Är mina perks förbrukade och den visa gamla? Eller varför kan jag inte ta del av dessa?
@webhallen Blir en stor beställning här nu när jag missar massor av XP om jag hade kunnat aktivera Dubble XP och XP goose.

Kassan ser ut enligt följande:
http://prntscr.com/vrfn9j

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av atego:

Jag fattar inte heller hur det funkar med dessa "perks"
Jag har följande på min profil:
http://prntscr.com/vrfkex

Inte går det att välja någon av dessa i "kassan", testade på chrome och firefox om det va bugg i webläsaren.
Är mina perks förbrukade och den visa gamla? Eller varför kan jag inte ta del av dessa?
@webhallen Blir en stor beställning här nu när jag missar massor av XP om jag hade kunnat aktivera Dubble XP och XP goose.

Kassan ser ut enligt följande:
http://prntscr.com/vrfn9j

Alla perks "förbrukas" när man får dom förutom "Skilling Banco" och den som gäller på nästkommande köp. Så den enda man kan aktivera är Skilling banco vid hemeleveransköp.

För att se vilka perks som är aktiva hos dig nu går du in på "medlemsförmåner" och kikar i listan där om du har någon XP boost igång just nu.

Vi har ju 4x XP nu under BF-veckan så XP blir det oavsett!
/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Jag fattar inte heller hur det funkar med dessa "perks"
Jag har följande på min profil:
http://prntscr.com/vrfkex

Inte går det att välja någon av dessa i "kassan", testade på chrome och firefox om det va bugg i webläsaren.
Är mina perks förbrukade och den visa gamla? Eller varför kan jag inte ta del av dessa?
@webhallen Blir en stor beställning här nu när jag missar massor av XP om jag hade kunnat aktivera Dubble XP och XP goose.

Kassan ser ut enligt följande:
http://prntscr.com/vrfn9j

så här ser det ut på min

Där upp ser du att jag har 3 lastbilar vilket är att jag har 3 skillingbanco aktiva just nu som jag kan använda som gratis frakt.
Dom andra man ser till höger är sådant som man fått och använt.
Dom aktiva ser man längst upp.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

@webhallen
Jag har fraktrabatt med 30 kr men när jag ska beställa något som har 9kr i frakt (efter rabatt ) så blir det 19 kr när jag går till kassan och ska betala. Det gäller alla produkter med 39kr frakt som jag har testat.

Är det fler som har det här problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

@webhallen
Jag har fraktrabatt med 30 kr men när jag ska beställa något som har 9kr i frakt (efter rabatt ) så blir det 19 kr när jag går till kassan och ska betala. Det gäller alla produkter med 39kr frakt som jag har testat.

Är det fler som har det här problemet?

Vad för fraktval väljer du? Fraktrabatten gäller bara för paket till PostNords ombud, inte någon hem leverans eller Paketskåp från Instabox tyvärr

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad för fraktval väljer du? Fraktrabatten gäller bara för paket till PostNords ombud, inte någon hem leverans eller Paketskåp från Instabox tyvärr

För att klargöra så är det det billigaste alternativet som jag kan välja är på 19kr ("PostNord prioriterad snabbfrakt") när det borde vara 9kr.

Permalänk

@webhallen
Hej!
Jag hämtade ut/fick skickades två ordrar i fredags. Det står två meddelande om det men har inte fått XP.
Är det någon fördröjning på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

@webhallen
Hej!
Jag hämtade ut/fick skickades två ordrar i fredags. Det står två meddelande om det men har inte fått XP.
Är det någon fördröjning på det?

Det kan ta lite tid. Så där står det på deras hemsida: "Här nedan ser du beskrivningarna för dem. Med tanke på den extra belastningen på sidan under dessa dagar så blir det en försening i när det uppdateras på alla profiler. Men håll ut, all aktivitet loggas och achievements och Quad XP delas ut allteftersom!" Källa: https://www.webhallen.com/se/campaign/7679-Black-Week-2020-In...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Hämtade ut ps5 i fredags, inga achevments för de än?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Det kan ta lite tid. Så där står det på deras hemsida: "Här nedan ser du beskrivningarna för dem. Med tanke på den extra belastningen på sidan under dessa dagar så blir det en försening i när det uppdateras på alla profiler. Men håll ut, all aktivitet loggas och achievements och Quad XP delas ut allteftersom!" Källa: https://www.webhallen.com/se/campaign/7679-Black-Week-2020-In...

Har väntat nu i 6dagar.. ingen XP än.. ska man kontakta kundtjänst?