Bor i Varberg, ganska centralt. Vilket LTE-band skall jag välja på mitt Huawei 535?

Permalänk

Bor i Varberg, ganska centralt. Vilket LTE-band skall jag välja på mitt Huawei 535?

Tja!

Jag kör med Tele2 och frågan är som lyder i rubriken.

/Dave

Permalänk
Medlem

Kör på band 7 (2600 MHz), får du bra täckning på det så ger det bra fart. Annars så testa med 3 om det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daspunner:

Tja!

Jag kör med Tele2 och frågan är som lyder i rubriken.

/Dave

Om du får in Band 7 eller 3 så är det rekommenderat.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

På band 3 får jag strax över 40/20 under högtrafik och under lågtrafik 95/35 utan några extra antenner och det verkar vara jäkligt stabilt så här initialt. Får schemalägga nedladdningarna lite mer bara. Jag bodde på landet för några år sen o vet hur 4G kan kinka så jag är mer än nöjd.