Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Köpte denna igen. Det var snart 2 år sedan sist. Blir en skvätt till kaffet nu.

https://i.imgur.com/udcBjEv.jpg

Har köpt rom som kostar fyra gånger mera, men som inte skulle klara en blindtest mot denna. Köpte den första gången för märket och flaskan. Nu kan jag inte dricka nån annan rom.

Just nu dricker jag dock billig whiskey i bulk. Snart tömt en sjuttis själv. Evan mc gregor. Smakar skit men funkar med cola. Fml.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Har köpt rom som kostar fyra gånger mera, men som inte skulle klara en blindtest mot denna. Köpte den första gången för märket och flaskan. Nu kan jag inte dricka nån annan rom.

Just nu dricker jag dock billig whiskey i bulk. Snart tömt en sjuttis själv. Evan mc gregor. Smakar skit men funkar med cola. Fml.

Fyller en funktion även whiskeyn som smakar "skit".

Blivit några Staropramen här samt en stadig whiskey av sort West Cork (?) tror jag. Bourbon fat = <3

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Livsnjutare 😎

We All Have Names

En Rye IPA på 6,5%

Man dricker en, och den är god. Men sedan vill man gärna växla till något annat.

7/10

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jao varför ändra sig, vi kör det säkra valet Norrlands Ljus

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Fuller's ESB

Sällan jag köper den efter att de gick från 50 till 33 cl och typ höjde priset per flaska... Jag är fortfarande extra speciellt bitter.

Permalänk
Medlem

Fredag igen och öppnat första Norrlands biran

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Tiny Rebel Fizzy Bubbly
Lager med Limesmak

Jag tänkte mig väl nått i stil med en Corona med limeklyfta i, men nope snarare lager fullstoppad med alldeles för mycket surgodis med limesmak
Artificiell, obalanserad och för mycket åt det sura hållet för min smak.
Tror nog jag häller ut det sista.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tiny Rebel Fizzy Bubbly
Lager med Limesmak
https://sb-product-media-prod.azureedge.net/productimages/24475999/24475999_800.png

Jag tänkte mig väl nått i stil med en Corona med limeklyfta i, men nope snarare lager fullstoppad med alldeles för mycket surgodis med limesmak
Artificiell, obalanserad och för mycket åt det sura hållet för min smak.
Tror nog jag häller ut det sista.

Ahh... Den där smakar bara konstgjord Själv rinner en Melleruds ner för strupen, mumma!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Nån folköl Heineken 3.5%. De funkar när man inte pallar med äcklig smak av billig folköl. Skål!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mateush:

Nån folköl Heineken 3.5%. De funkar när man inte pallar med äcklig smak av billig folköl. Skål!

Fast du dricker ju äcklig smak av billig folköl...

Permalänk
Medlem

Blue Nun 24K Gold Edition..

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tiny Rebel Fizzy Bubbly
Lager med Limesmak
https://sb-product-media-prod.azureedge.net/productimages/24475999/24475999_800.png

Jag tänkte mig väl nått i stil med en Corona med limeklyfta i, men nope snarare lager fullstoppad med alldeles för mycket surgodis med limesmak
Artificiell, obalanserad och för mycket åt det sura hållet för min smak.
Tror nog jag häller ut det sista.

Va trist att höra, jag har en sån stående i kylen i väntan på kvällning... Tur att jag har annat också då

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Va trist att höra, jag har en sån stående i kylen i väntan på kvällning... Tur att jag har annat också då

Ja, se till att ha backup, men vem vet du kanske tycker den är jättegod
(smaken är som baken)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

XO

Sista skvätten av min Plantation XO åker nu ner med lite kaffe.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Sista skvätten av min Plantation XO åker nu ner med lite kaffe.

Vila i frid tappre soldat

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Fast du dricker ju äcklig smak av billig folköl...

Heineken är ju inte äcklig men inte av toppkvalite heller. Ibland vill man ju bara dricka för att varva ner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Fuller's ESB

Sällan jag köper den efter att de gick från 50 till 33 cl och typ höjde priset per flaska... Jag är fortfarande extra speciellt bitter.

Ett lifehack är dock att 50 cl varianten har funnits i beställningssortimentet hela tiden efter den togs bort från ordinarie

https://www.systembolaget.se/produkt/ol/fullers-esb-8962001/

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mateush:

Heineken är ju inte äcklig men inte av toppkvalite heller. Ibland vill man ju bara dricka för att varva ner

Jag tycker Heineken är samma skit som Falcon, Pripps och Carlsberg
(Av dom fyra dricker jag nog helst Carlsberg om jag måste välja)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Sista skvätten av min Plantation XO åker nu ner med lite kaffe.

https://i.imgur.com/yroCYog.jpg

Då ser jag två alternativ för dig:
1. Köp en till flarra
2. Du måste byta användarnamn
Jag vet ju vad hade gjort (för den där rommen är god)

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Ett lifehack är dock att 50 cl varianten har funnits i beställningssortimentet hela tiden efter den togs bort från ordinarie

https://www.systembolaget.se/produkt/ol/fullers-esb-8962001/

wow

Mycket bra tips!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Skål Andreas
Ser gott ut!
...
Förlåt ändå för en konstig liten reflektion/motreaktion här:
Är det bara jag som får nån slags liten "anti-OCD" över tanken att lägga energi på att ett sugrör är några centimeter för långt? Är det värt den mentala och fysiska ansträngningen att rota fram saxen?
(Jag är antagligen för lat för en sån här grej: jag hade nog inte ens rotat fram ett sugrör )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Roger W:

Skål Andreas
Ser gott ut!
...
Förlåt ändå för en konstig liten reflektion/motreaktion här:
Är det bara jag som får nån slags liten "anti-OCD" över tanken att lägga energi på att ett sugrör är några centimeter för långt? Är det värt den mentala och fysiska ansträngningen att rota fram saxen?
(Jag är antagligen för lat för en sån här grej: jag hade nog inte ens rotat fram ett sugrör )

Haha jag lider nog utav någon OCD-liknande diagnos... men jag är glad ändå! 😜

Om du tycker detta var jobbigt skal du se mina pärlor och uppmärkningen / hanteringen utav dem...

Där anser till och med jag att det är så att varningsklockorna ringer för fullt vad gäller OCD 😂

Har bra bilder på det där, men orkar inte rota fram det nu. Har en film på lagret förvisso, och där kan man nog skymta märkningar på de mindre burkarna...

Klicka för mer information
Visa mer
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Jag tycker Heineken är samma skit som Falcon, Pripps och Carlsberg
(Av dom fyra dricker jag nog helst Carlsberg om jag måste välja)

En kall Heineken är riktigt gott en varm sommardag, snobberi. Men det är å andra sidan ingen öl man tar med sig på ölprovningen.

Permalänk
Medlem

Tegnér & Son VSOP Family Reserve

Smuttar på lite Brandy till kaffet nu.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av makatech:

En kall Heineken är riktigt gott en varm sommardag, snobberi. Men det är å andra sidan ingen öl man tar med sig på ölprovningen.

Ja, väldigt snobbigt att föredra Carlsberg framför Heineken 🙄 Tar man med sig den på ölprovningen? 🤣

Permalänk
Livsnjutare 😎

Är det någon mer som kör en Öl-julkalender här eller ?

Jag kör en ihop med morsan, farsan och svågern.
Random flaskor mellan 20-40kr/st från bolaget, köper 7-8st per gång och blandar stilar såsom Ale, IPA, julöl, lager etc.

Idag blev det den här rackabajsaren!

https://www.systembolaget.se/produkt/ol/hohenthanner-128401/

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Jag tycker Heineken är samma skit som Falcon, Pripps och Carlsberg
(Av dom fyra dricker jag nog helst Carlsberg om jag måste välja)

När måste du välja? Är bara att avstå ifall du tycker de smaker som erbjuds är skit.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Dricker Johnnie Walkers A Song of Ice denna söndagkväll.
Den får två av fem.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

När måste du välja?

När jag vill ha öl och det är dom enda som erbjuds? Vad var det för smart fråga?