8700k Delidded / 1080TI / ROG Strix Flare / Logitech G502

Permalänk
Medlem

8700k Delidded / 1080TI / ROG Strix Flare / Logitech G502

Halloj, med lite sorg har jag bestämt mig för att sälja min dator då jag vill bygga en i ITX formfaktor.
(Ljuset från RGB:n är i verkligheten inte lika ljusa med det mörka glaset, men ser så ut på bilderna)
Små modifikationer är gjorda, det sitter t.ex. en rajintek morpheus II på grafikkortet, med två st noctuafläktar.
Processorn är deliddad utan att vara reliddad så den är fastklämd i sockeln, fick inte till prestandan och jämn temperatur mellan kärnorna när jag använde silikon, så det fick bli utan men det fungerar mycket väl.
På alla chassifläktar sitter Phanteks Halo Lux RGB fan frames (totalt värde var ca 1200kr när jag fick dem) som jag vann i en tävling här på Sweclockers.
Alla fläktar förutom de två i toppen är Noctua, där sitter istället två st fractal design fläktar som är 140mm.
De två noctuafläktarna i fronten är 140mm, resten är 120mm.

MOBO: ROG ASUS Maximus X Hero Wi-Fi.
CPU: 8700k deliddad.
RAM: 16GB 3000MHz Corsair Vengeance.
CPU-kylare: Noctua NH-D15.
PSU: BeQuiet Straight Power 11 750W.
CASE: Fractal Design Meshify C Dark TG.
GPU: EVGA 1080TI FTW3 & Rajintek Morpheus II (originalkylare medföljer) .
SSD: Samsung 970 EVO 500GB, OSZ Trion 150 Series SATA III 960GB.
Övrigt:
5st Phanteks Halos Lux
3st Noctua NF-F12
2st Noctua NF-A14
2st Fractal Design 140mm (minns ej modell)
Cable extensions för GPU och moderkort.

Finns att hämta i Linköping, inkluderar förpackning till chassi, moderkort, NH-D15, GPU, Halos, Nätaggregat. Kvitto finns på det mesta (troligtvis allt). Kan mötas upp i närliggande orter mot en liten peng, baserat på avstånd.

Prisidé: 11500kr

Har även ett ROG Strix flare i gott skick med Cherry MX Red brytare som kan fås för 800kr, och en Logitech G502 som kan fås för 250kr.

Läs hela annonsen här

La till Samsung 970 EVO
Permalänk
Medlem

Fan vad jag älskar att du går all in och omfamnar Noctua-looken, riktigt fet (och ljudlös får man anta)!

Lycka till med försäljningen!

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Fan vad jag älskar att du går all in och omfamnar Noctua-looken, riktigt fet (och ljudlös får man anta)!

Lycka till med försäljningen!

Uppskattar kommentaren! Den är riktigt tyst ja, och tycker fläktarna är charmiga!

Permalänk
Medlem

Det är en fractal design meshify-något. Väldigt fint chassi och dator!

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem

Säljer du i delar så är jag sugen på Rajintek-kylaren.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Säljer du i delar så är jag sugen på Rajintek-kylaren.

Inget jag kommer göra i första taget, men ifall det blir tillräckligt stort intresse på lösa delar kommer jag överväga det!

Permalänk
Medlem

Kan säljas för 11000kr!
ROG Strix Flare tangentbordet är sålt.
G502 finns kvar, kan köpas för 200kr.
Har också en Samsung 1080p PLS skärm, fungerar bra som andraskärm. Denna kan fås för 600kr.

Dator, mus och skärm kan fås för 11500kr.

Permalänk
Medlem

Dator såld! Enbart skärm kvar.