Tävling: Designa Kompletts bakgrundsbild – påkostad speldator och skärmar i potten

Permalänk
Medlem

Jösses, svårast hittills, för många och för bra alternativ, så det fick bli att gå på ren instinkt till slut.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Vi är nog en hel del personer här med riktiga licenser så jag ser inte problemet. Det problem som du nämner har jag istället i tävlingar där man moddar datorer då jag inte har verktygen eller materialen. Alla tävlingar kan ju inte passa alla medlemmar.

Ingen tävling passar för mig. jag är för dålig på allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Figgox:

Hur vet man vilket bidrag som är vilket? haha

Bildnummer och bidragsnummer är samma men det står även i vänstra hörnet innan du förstorar bilden..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Octo:

Fuck my life, spenderade minst 100 timmar på mina bidrag, och inte ens ett enda blev utvalt.

Samma här. Jag visste dock hela tiden att mina bidrag var lite väl... utanför lådan. Väldigt rolig tävling dock som satte fart på kreativiteten. Ska nog göra om mina bidrag, avkomplettifera dem, och jobba vidare på dem lite. Det här var kul.

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem

Jag är ledsen över att mitt bidrag inte gick till röstning

Permalänk
Hedersmedlem

Svårt! Många snygga bidrag, men jag tror jag landat i att Bidrag 10 är det bästa, och då fick jag väga in hur praktisk bilden är som bakgrundsbild, utöver hur snygg den är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttrickio:

Samma här. Jag visste dock hela tiden att mina bidrag var lite väl... utanför lådan. Väldigt rolig tävling dock som satte fart på kreativiteten. Ska nog göra om mina bidrag, avkomplettifera dem, och jobba vidare på dem lite. Det här var kul.

Det tråkiga är ju att det enkla vann, även om jag inte hann klart med bidraget som skulle bli en kvinnlig cyberpunk karaktär så var det flera timmar som krävdes för att skulptera och skapa tileable normals maps för bygga upp på egen hand. Majoriteten av de urvalen skulle jag kunna göra hur enkelt som helst, likt förregående vinnare, användes flera nu bara en texture displacement eller low poly metoder vilket det kryllar tutorials av. Bidrag 1 är den enda som gjorts på egen påhittighet. Rätt unket att kreaktivteten undermineras. Inte 'sur' för att jag inte blev nominerad - MEN- lite trist för de som vill sticka ut och ta egna vägar.
Här är ett exempel på vad jag menar med tutorials och som får chansen att plocka hem ett stort pris som skulle unnat mig fint karriärsmässigt.

Men sök på JSplacement så kommer flera exempel på hur lätta de flesta är och displacement map är inte direkt enkelt att skapa, det är något som måste "bakas" i 3D program om man inte är proffisonell på att förstå gråskalor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hölta:

Det tråkiga är ju att det enkla vann, även om jag inte hann klart med bidraget som skulle bli en kvinnlig cyberpunk karaktär så var det flera timmar som krävdes för att skulptera och skapa tileable normals maps för bygga upp på egen hand. Majoriteten av de urvalen skulle jag kunna göra hur enkelt som helst, likt förregående vinnare, användes flera nu bara en texture displacement eller low poly metoder vilket det kryllar tutorials av. Bidrag 1 är den enda som gjorts på egen påhittighet. Rätt unket att kreaktivteten undermineras. Inte 'sur' för att jag inte blev nominerad - MEN- lite trist för de som vill sticka ut och ta egna vägar.
Här är ett exempel på vad jag menar med tutorials och som får chansen att plocka hem ett stort pris som skulle unnat mig fint karriärsmässigt.
https://www.youtube.com/watch?v=hGc7MPllNas

Men sök på JSplacement så kommer flera exempel på hur lätta de flesta är och displacement map är inte direkt enkelt att skapa, det är något som måste "bakas" i 3D program om man inte är proffisonell på att förstå gråskalor.

Ursäkta mig men nu får du ta ditt lilla-lugna och chilla lite.

Alla personerna som har bidragit i tävlingen har gjort sitt bästa med dom förutsättningarna som vi har haft och det finns absolut ingen anledning att underminera eller på något sätt se ner på varandras bidrag som du gör.

Jag tycker för övrigt att du hade ett väldigt bra bidrag men jag hade inte velat se dig i slutspörten med tanke på din attityd, Man kommer långt med lite respekt.

Mvh
Ocani.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocani:

Ursäkta mig men nu får du ta ditt lilla-lugna och chilla lite.

Alla personerna som har bidragit i tävlingen har gjort sitt bästa med dom förutsättningarna som vi har haft och det finns absolut ingen anledning att underminera eller på något sätt se ner på varandras bidrag som du gör.

Jag tycker för övrigt att du hade ett väldigt bra bidrag men jag hade inte velat se dig i slutspörten med tanke på din attityd, Man kommer långt med lite respekt.

Mvh
Ocani.

Undermenerar absolut inte och tycker bidragen är snygga, men faktum är att reglerna talade om att Allt material måste skapas från grunden och att exempelvis placera en snygg displacement från någon sida är vad jag kallar enkelt och de förutsättningarna förbryllar att inga undantag sker. Sen får du tycka att min attityd är dålig bara för att jag presenterar faktan att regeln inte har följts till fullo vilket har begränat oss som har gjort det - mitt ställningstagande.

Permalänk
Medlem

Jag spenderade också rätt mycket tid på mitt bidrag men det gör inte så mycket om jag blev vald eller inte. Det viktigaste är att det var roligt att skapa och tävlingen är ju ändå bra motivation för att lära sig något nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Figgox:

Jag spenderade också rätt mycket tid på mitt bidrag men det gör inte så mycket om jag blev vald eller inte. Det viktigaste är att det var roligt att skapa och tävlingen är ju ändå bra motivation för att lära sig något nytt.

Det var det faktiskt!

Permalänk
Medlem

Fattar fortfarande inte hur man ser vilket bidrag som är vilket

Fattar fortfarande inte hur man ser vilket bidrag som är vilket

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Figgox:

Hoppa in i artikeln som handlar om just omröstningen (länkad nedan), så finns ett bildspel i ordning, själva omröstningen och tillhörande bildtexter

https://www.sweclockers.com/tavling/30822-rosta-fram-den-bast...

Permalänk
Medlem

8an var snyggast, men önskar den med lite färger som skiner igenom eller liknande, inte för mycket, bara som en final touch.
Tror det skulle passa och påminna om belysning i chassin.

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem

blev 2an för mej 🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

5:an blev det för mig

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk

Vilken tycker man är snyggast, bra fråga. Vilken skulle få vara kvar i flest sekunder innan man byter ut den är en annan fråga? Där den sista fråga beror såklart på vem man är.

Jag själv använder mitt skrivbord för att lägga saker där, likaså har jag ibland datorinformation från BGInfo och liknande. Det gäller då ha ett skrivbord som är diskret och inte tar så mycket plats. Så jag tror att det är svårt att få till ett skrivbord som passar olika typer av användare, ingen av dessa skrivbord som visades hade fått vara kvar på någon av mina datorer då de inte är tillräckligt diskreta.

Nå jag tror 7an skulle passa en stor skara användare, så jag får väl rösta på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Vilken tycker man är snyggast, bra fråga. Vilken skulle få vara kvar i flest sekunder innan man byter ut den är en annan fråga? Där den sista fråga beror såklart på vem man är.

Jag själv använder mitt skrivbord för att lägga saker där, likaså har jag ibland datorinformation från BGInfo och liknande. Det gäller då ha ett skrivbord som är diskret och inte tar så mycket plats. Så jag tror att det är svårt att få till ett skrivbord som passar olika typer av användare, ingen av dessa skrivbord som visades hade fått vara kvar på någon av mina datorer då de inte är tillräckligt diskreta.

Nå jag tror 7an skulle passa en stor skara användare, så jag får väl rösta på den.

Resonerade likadant så jag röstade på #9 men det var svårt då det var en del fina versioner.

Lycka till alla som tävlar!

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Vilken tycker man är snyggast, bra fråga. Vilken skulle få vara kvar i flest sekunder innan man byter ut den är en annan fråga? Där den sista fråga beror såklart på vem man är.

Hela poängen med bakgrundsbilden ska ju var att den ska funka att ha som den är, och att kompletts logga ska synas.
Man ska inte rösta på vilken man själv skulle vilja ha som bakgrundsbild, utan vad som funkar "ur lådan" till så många slutkunder som möjligt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Svårt att välja en! Flera är riktigt bra.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem

2:an var för mig ett klart val! Skitsnyggt

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk

Många bra bidrag! 7an hade sett grym ut som som desktop på en ny dator. Stilig och plats för ikoner.

Permalänk
Medlem

Nu skulle ingen av dom stannat speciellt länge i MIN dator, men jag röstade på 10 för den var iaf minimalistisk.

Permalänk
Medlem

Mest likes vinner eller? I så fall ligger jag riktigt bra till.
Edit: Det verkar som ni missat ta med mitt bidrag?

Edit:
Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Körde på fyran mest pga att det är stilrent och passar nog flest kundgrupper.
Annars hade jag röstat 1.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Hjälpsam

Ett misstag med svarta bakgrundsbilder är att der ser skit ut på många skärmar med kass svärta eller backlightbleed.

Därav fick nr8 min röst, funkar bra på de allra flesta system.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

Mest likes vinner eller? I så fall ligger jag riktigt bra till.
Edit: Det verkar som ni missat ta med mitt bidrag?

This guy! Ingen expert men tror det krävs tillåtelse för att få använda företagslogotyper i sådana sammanhang.

Visa signatur

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Medlem

Väldigt många bra bidrag, riktig duktigt folk här på SweClockers. Blev dock en röst på nr 8 då jag gillar snyggt och stilrent och ett mönster som inte tar över allt på skrivbordet.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk

Nog den svåraste röstningen någonsin på Sweclock, sjukt snygga bilder

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnarna! Redigt snygga bilder

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2