Permalänk
Medlem

Hur snabb sker inkopplingen?

Jag kopplades ner 00:00 efter uppsägningstiden (bredband) tog slut. Lade en ny beställning på en annan leverantör med inkopplingsdatum 29/11. Kan jag räkna med att de inkopplar idag eller tar det några dagar?

Permalänk
Medlem

Någon måste in och ändra lite i konfig på nätbryggan, så det blir nog på måndag skulle jag tro.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Beror hur automatiserat det är.
Vet att på jobbet så kan kunden själv aktivera i stadsnätet. Då kommer de igång automatiskt på 5 min typ.

Men när tele2 aktiverade mitt för 10 årsen så var de 2 veckors leveranstid typ

Måste dem göra nått manuellt så får man hoppas de kopplar in det imorgon på kontorstid. Segt och vara utan internet hela söndagen annars.

Permalänk
Medlem

Beror helt på vilket stadsnät. Men ofta går de in när du beställer och sätter datum när det ska aktiveras. Då sker det automatiskt och man behöver inte vänta på någon tekniker.

Permalänk
Medlem

Sitter på Zitius. Ringde idag och de kunde tydligen inte aktivera söndag... Får vänta till måndag. Söndagen har varit sjuk tråkig.. Ingen TV eller internet.

Permalänk
Medlem

Lägger du en beställning via Zitius portal så brukar de kunna ta lite tid innan de kommer igång, den vägen brukar inte vara jätte automatiserad. Zitius har även två olika nät (ett legacy och ett modernare) som har lite olika förutsättningar vade det gäller automatisering. Beroende på operatören du valde så kommer de att ske imorgon, annars kan du kanske ringa dom så kan dom fixa de manuellt. Har du otur är de bara deras s.k. back office som kan fixa de.