Logitech G915 TKL – litet tangentbord med stor prislapp

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av pzaren:

Finns det någon som äger tangentbordet och kan konfirmera att det verkligen har n-key rollover - och att detta även inkluderar control, windows, alt och shift-knapparna? Svårt att hitta info om detta.

Sitter fortfarande med tangentbordet här på jobbet och kan bekräfta att det funkar. testade precis med http://gadzikowski.com/nkeyrollover.html och kunde hålla ner crtl, alt och shift tillsammans med 23 andra knappar.

Permalänk
Medlem

@Kenneth: Tack för hjälpen, då blir det köp!

Visa signatur

Intel i9 9900K | Asus Strix Geforce RTX 2080 | Gigabyte Z390 Aorus Pro Wifi | 16GB RAM @ 3200MHz 14-14-14-34

Permalänk
Medlem

Ni som köpt G915 TKL clicky => har ni upplevt några problem med double typing, alltså att det kommer fler bokstäver vid ett knapptryck? Har provat både med och utan tråd och på olika datorer, men verkar ändå hända rätt ofta. :/ Har också försökt med att putsa switchen utan resultat.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Ni som köpt G915 TKL clicky => har ni upplevt några problem med double typing, alltså att det kommer fler bokstäver vid ett knapptryck? Har provat både med och utan tråd och på olika datorer, men verkar ändå hända rätt ofta. :/ Har också försökt med att putsa switchen utan resultat.

Har tactile och har aldrig fått något dubbeltryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Ni som köpt G915 TKL clicky => har ni upplevt några problem med double typing, alltså att det kommer fler bokstäver vid ett knapptryck? Har provat både med och utan tråd och på olika datorer, men verkar ändå hända rätt ofta. :/ Har också försökt med att putsa switchen utan resultat.

Har Clicky och det händer aldrig.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

@ronz: Ajdå blir väl RMA då.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

@-ronz: Ajdå blir väl RMA då.

Däremot hände det nästan alltid på mitt gamla Corsair K95 Platinum. Det fick jag utbytt av Inet och då blev det bättre.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Däremot hände det nästan alltid på mitt gamla Corsair K95 Platinum. Det fick jag utbytt av Inet och då blev det bättre.

Blev en RMA med Logitech. Gick väldigt smidigt, får ett helt nytt tangentbord utan att behöva skicka in det gamla. Tyvärr hade de inte fler clicky på lager så blev en tactile istället. Så snart sitter jag med två st G915 TKL.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_corsair-gaming-k63-cher...

TKL, Röda cherry, Media knappar, inte låg profil men 800 spänn. Highly recommend. Mycket bättre pris. Mitt har badat i öl några gånger, tvättat med batterivatten ett gäng gånger och fungerar fortfarande.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk

Köpte det från Inet med den suveräna rabatten man får som medlem på sweclockers för 1 490 SEK!

Spelade förut fps med en Razer keypad men detta keyboard slår den med hästlängder. Jag tycker att jag fått en mycket rappare respons och även om det är en omställning så spelar jag redan bättre (jag är fortfarande usel men lite mindre usel).

Permalänk
Medlem
Skrivet av horrortool:

Köpte det från Inet med den suveräna rabatten man får som medlem på sweclockers för 1 490 SEK!

Spelade förut fps med en Razer keypad men detta keyboard slår den med hästlängder. Jag tycker att jag fått en mycket rappare respons och även om det är en omställning så spelar jag redan bättre (jag är fortfarande usel men lite mindre usel).

Lyckades också klicka hem ett från Inet, fantastiskt tangentbord. Är hur nöjd som helst. För 1490 så var det än så länge värt varenda krona.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hax1:

Lyckades också klicka hem ett från Inet, fantastiskt tangentbord. Är hur nöjd som helst. För 1490 så var det än så länge värt varenda krona.

Hur får ni in den extra rabatten? Jag är också verfierad Sweclockersmedlem men för mig så kostar tangentbordet 1990kr...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Hur får ni in den extra rabatten? Jag är också verfierad Sweclockersmedlem men för mig så kostar tangentbordet 1990kr...

Det fanns här:
https://www.inet.se/kampanj/6344/black-friday-swecxlusive

Men det sålde slut riktigt snabbt tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jag fick tag i detta tangentbord på Inets Swec-rea.
För priset är jag riktigt imponerad, men jag hade aldrig betalt fullpris för det.
Blev Logitech G Pro X Wireless lightspeed och Logitech G Pro wireless(headset och mus) samtidigt.
Jag är mycket imponerad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hax1:

Det fanns här:
https://www.inet.se/kampanj/6344/black-friday-swecxlusive

Men det sålde slut riktigt snabbt tyvärr.

*suck* Skickades länken ut via mail? Verkar inte vara med på den listan iaf då jag även skulle vilja köpa samunghårddisken som var på erbjudande. Sjukt bra priser.

Edit: Nvm. Såg att personliga erbjudanden inte var ibockat i min profil..... Crap!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

*suck* Skickades länken ut via mail? Verkar inte vara med på den listan iaf då jag även skulle vilja köpa samunghårddisken som var på erbjudande. Sjukt bra priser.

Edit: Nvm. Såg att personliga erbjudanden inte var ibockat i min profil..... Crap!

Det skickades ut kl 16:30 och släpptes 17:00. G915 TKL borden var slut 17:20 så var inte säkert att man skulle hinna ändå. Jag satt på Swec och kollade och fick syn på tråden som tur var. Riktigt gott t-bord dock.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag har detta sedan tidigare och har några reflektioner;

- Jag har svårt att vänja mig utan numpad, överväger att köpa den större varianten
- Älskar "lågprofil"
- Grym kvalitetskänsla
- Programvaran G-Hub är totalt värdelös och ologisk (nästan så illa så att jag på allvar överväger andra leverantörer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

- Programvaran G-Hub är totalt värdelös och ologisk (nästan så illa så att jag på allvar överväger andra leverantörer)

Jag har provat Razers, Corsairs och Logitechs programvaror nyligen och de är ju alla lika värdelösa. Finns det ens någon som har en bra programvara?

Permalänk
Skrivet av hax1:

Jag har provat Razers, Corsairs och Logitechs programvaror nyligen och de är ju alla lika värdelösa. Finns det ens någon som har en bra programvara?

Vad vill du kunna göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Vad vill du kunna göra?

Jag vet inte om jag saknar något, de funktioner man behöver finns väl. I GHub blev jag lite missnöjd efter en ominstallation när jag märkte att man manuellt behövde spara in profilen "on-board" på musen för att inte tappa sina inställningar. Belysningen på mus/tangentbord/headset i Ghub ställer man in på inte bara ett eller två ställen, utan på tre olika ställen i programvaran. Är man inte lite mer "avancerad" användare kan jag tänka mig att saker såsom att samma inställnings-kugghjul gör olika saker i olika vyer och hur man tar bort DPI-nivåer kan kännas knepigt.
Det här får ju dock ses som mina åsikter och alla tycker vi olika.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur det är med er andra.
Men ju mer jag använder detta tangentbord ju mer kärlek infinner sig.
Detta är helt fantastiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Jag vet inte hur det är med er andra.
Men ju mer jag använder detta tangentbord ju mer kärlek infinner sig.
Detta är helt fantastiskt!

Inte bara du! Köpte också på Inet-rean och detta tangentbord har blivit en sån pryl jag aktivt njuter av varje gång jag använder

Det är inte bara utseendet och känslan som är klockren, det går snabbare att skriva och precisionen är högre. Kan iofs vara att jag aldrig haft mekaniska brytare innan så jag jämför med Macbook Pros och mitt gamla sunkiga trådlösa jag hade från Logitech.

Permalänk
Medlem

Hade lite för många andra utgifter samtidigt som detta reades ut hos inet för att det skulle vara försvarbart att köpa ytterligare ett. Har haft en tendens genom årens lopp att köpa diverse tangentbord som man sen tröttnar på och vill testa nåt nytt.
Men smutt verkar det vara hur som...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kan bara tipsa om att Elgiganten säljer den trådade fullstora varianten, Logitech G815, för 1390kr! Slog till på tactile-versionen(har haft bruna cherry) och är väldigt nöjd. Vilken kvalitétskänsla!

Logitech G815 på Elgiganten

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Kan bara tipsa om att Elgiganten säljer den trådade fullstora varianten, Logitech G815, för 1390kr! Slog till på tactile-versionen(har haft bruna cherry) och är väldigt nöjd. Vilken kvalitétskänsla!

Logitech G815 på Elgiganten

Det är knepigt det där.
TKL är snyggare rent allmänt, och har mindre plats. Klarar mig inte utan numpaden dock. Men så är TKL dyrare hos Logitech....? What

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Någon med detta tangentbord som haft problem med att knappar inte vill fungera?
Knapp 7 för mig vill oftast inte aktiveras. Jävligt drygt speciellt när man gör /
Sedan har färgen på knapp V släppt helt och den knappen använder jag inte speciellt mycket.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Någon som vet om detta tangentbord har närhetssensor så att belysningen går i gång bara man håller händerna över? Eller måste man trycka på knapparna för att väcka belysningen? Många logitech t-bord har sådan funktion (bl.a mitt nuvarande k810) så hade varit optimalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Någon som vet om detta tangentbord har närhetssensor så att belysningen går i gång bara man håller händerna över? Eller måste man trycka på knapparna för att väcka belysningen? Många logitech t-bord har sådan funktion (bl.a mitt nuvarande k810) så hade varit optimalt.

Nej inget sånt vad jag vet, måste trycka igång belysningen.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Någon som vet om detta tangentbord har närhetssensor så att belysningen går i gång bara man håller händerna över? Eller måste man trycka på knapparna för att väcka belysningen? Många logitech t-bord har sådan funktion (bl.a mitt nuvarande k810) så hade varit optimalt.

Det är bara Logitech och inte Logitech G produkterna som har den funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Nej inget sånt vad jag vet, måste trycka igång belysningen.

Skrivet av Dumbullen:

Det är bara Logitech och inte Logitech G produkterna som har den funktionen

Synd Hade hoppats G915 åtminstone skulle ha feature-parity med K810.