Var kan man köpa Beyerdynamic TYGR 300R?

Permalänk

Var kan man köpa Beyerdynamic TYGR 300R?

Efter att ha jämfört många hörlurar och inte kommit fram till något bestämde jag mig för att skriva ett inlägg på r/headphoneadvice. Där fick jag svaret att jag skulle köpa Beyerdynamic TYGR 300R vilket inte går att köpa i Sverige, trorts att de har en europe store sida.

Någon annan som har lyckats få tag på dem och i så fall hur?

Permalänk
Medlem

@Cookiebeast99: Har letat efter samma lurar. Har pratat med de återförsäljare som finns i Sverige och det jag fått fram är att de endast går att köpa i en bundle tillsammans med en mikrofon.. Har du hört något annat eller löst det på något annat sätt? Hör gärna av dig isf!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Rekordmedlem

Kontakta dem direkt och fråga, endera importören eller direkt till fabriken i Tyskland.
Men det är kanske så att de bara säljer dem i ett delat paket i stället för att de tillverkade ett headset av dem men det kan de själva bäst svara på.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Svarade tidigare och såg att Beyerdynamic inte skickar TYGR 300R till Sverige. Försökte för ett tag sedan få tag på egendesignade MMX300 från dem och de var tvärkört. Fick bara till svar att de inte skickar varor hit. Tror att du i så fall får använda dig av någon tjänst som fraktar hit dem åt dig, men då kostar det och i princip kan du i så fall lika gärna köpa hela kitet här i Sverige. Begriper inte varför de inte kan skicka till Sverige.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Svarade tidigare och såg att Beyerdynamic inte skickar TYGR 300R till Sverige. Försökte för ett tag sedan få tag på egendesignade MMX300 från dem och de var tvärkört. Fick bara till svar att de inte skickar varor hit. Tror att du i så fall får använda dig av någon tjänst som fraktar hit dem åt dig, men då kostar det och i princip kan du i så fall lika gärna köpa hela kitet här i Sverige. Begriper inte varför de inte kan skicka till Sverige.

Troligen för att de bara gör det om den svenska distributören ber om det, fråga någon av dem för det är bara de som kan svara på det och vet hur avtalen ser ut.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Jag har frågat de flesta återförsäljarna och efter mycket om och men fick jag svaret att återförsäljaren inte kunde få tag i lurarna separat, utan att Beyerdynamics endast skickar bundeln hit.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SYRE:

@mrqaffe: Jag har frågat de flesta återförsäljarna och efter mycket om och men fick jag svaret att återförsäljaren inte kunde få tag i lurarna separat, utan att Beyerdynamics endast skickar bundeln hit.

Och vad säger tyskarna själva då om du frågar dem ? Jag vet inte vad det är för lur men den är kanske släkt med nån hifimodell eller så är det så att lur och mick säljs i samma emballage och är svåra att dela eller nått annat och om du nu inte vill ha mikrofonen kan du troligen sälja den om du köper paketet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cookiebeast99:

Efter att ha jämfört många hörlurar och inte kommit fram till något bestämde jag mig för att skriva ett inlägg på r/headphoneadvice. Där fick jag svaret att jag skulle köpa Beyerdynamic TYGR 300R vilket inte går att köpa i Sverige, trorts att de har en europe store sida.

Någon annan som har lyckats få tag på dem och i så fall hur?

HUH? https://www.conrad.se/p/beyerdynamic-team-tygr-gaming-headset...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Och vad säger tyskarna själva då om du frågar dem ? Jag vet inte vad det är för lur men den är kanske släkt med nån hifimodell eller så är det så att lur och mick säljs i samma emballage och är svåra att dela eller nått annat och om du nu inte vill ha mikrofonen kan du troligen sälja den om du köper paketet.

Dom sa bara åt mig att kontakta de återförsäljarna som fanns i Sverige, dom kunde inte skicka någonting på annat sätt tydligen.

Det där är en bundle med en mikrofon. Dom kostar ~$140 utan mikrofonen från deras hemsida. Så typ 2k extra för en mikrofon man inte vill ha tyvärr.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Fyndjägare

Har någon testat dessa Tygr 300r ännu?
Verkar vara en DT880 32 ohm men med mindre vass diskant. Vilket iaf jag skulle uppskatta.

Borde gå att beställa från Beyer Tyskland (135.5€) och sen skicka via mailbox.de blir 153€ totalt.

https://www.beyerdynamic.de/tygr-300-r.html?cid=salesparam_73...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Har någon testat dessa Tygr 300r ännu?
Verkar vara en DT880 32 ohm men med mindre vass diskant. Vilket iaf jag skulle uppskatta.

Borde gå att beställa från Beyer Tyskland (135.5€) och sen skicka via mailbox.de blir 153€ totalt.

https://www.beyerdynamic.de/tygr-300-r.html?cid=salesparam_73...

Jag har precis beställt ett par direkt från deras europahemsida då den tyska enbart verkade skicka inom tyskland, vilket var lite dyrare än den tyska på €158.33 inkl. frakt. Sedan tillkommer det €10 i frakt att få dem skickade hit. Men då beställde jag dem hem till en vän i holland som kommer skicka dem vidare till mig sen. Synd jag inte såg detta inlägg tidigare kunde vi ha samfraktat

Även jag försökte finna dem någon annanstans men gick bet. Ringde importören i Sverige som bad mig maila in en förfrågan till inköpsansvarig, fast fick aldrig något svar. Man kanske inte bryr sig direkt när en privatperson försöker få tag på något för ett så pass lågt pris

Lade till mer information och korrigerat stavning
Visa signatur

🎮 AMD Ryzen 5 5600X | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 DDR4 | ASUS Strix B550-F | ASUS RTX 3080 TUF
Fractal Meshify 2 Compact | 🖥️ ASUS PG279Q | ⌨️ Logitech G915 TKL | 🖱️ Logitech G PRO X SUPERLIGHT
🎧 Beyerdynamic TYGR 300R | 🔈 JBL 305P MKII | 🔊 Sound BlasterX AE-5 Plus | 🎤 Shure MV7 USB

Permalänk
Fyndjägare

Team Tygr Bundlingen går numera beställa på Svenska och Tyska Amazon. Inte asbilligt men bättre än 3590kr hos Komplett.

256€
https://www.amazon.de/-/en/beyerdynamic-headphones-microphone...

2737kr https://www.amazon.se/Beyerdynamic-733253-Headset-Mikrofon-St...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Om det är någon som är intresserad av att köpa dessa lurar så beställde jag ett par direkt av Beyerdynamic genom att fixa en adress hos https://www.mailboxde.com/ Gick hur smidigt som helst. Beställde en tisdag 27:e och fick leveransen hem till dörren måndagen där på den 2:a.

När paketet kommer till mailbox kan man välja bland några olika leveranssätt. Jag valde UPS, lite dyrare men snabbare och leverans till dörren. Allt som allt inkl frakt gick det på 1681 kr.

Använder dessa till PS5. Både PS4 och PS5 kontrollen orkar att driva lurarna utan problem, dock har jag volymen på nästan max. Köpte även en ModMic Uni som fungerar väldigt bra och en y splitter från Genesis men den var värdelös då den ändrade ljudet och man tappade all koll på vart ljudet kom ifrån i tex warzone.

Permalänk
Medlem

Tjenare, Vart skrev du in alla uppgifter du fick av Mailbox och gjorde du något på mailbox innan du beställde. Skrev du in Mailboxde.com GmbH i Ytterligare address på beyerdynamics hemsida och vart skrev du in ID som man fått av Mailbox. Hur gjorde du med faktura addressen också? Tack på föhand!