GLS-fraktbolag, går ej att spåra paket

Permalänk
Avstängd

GLS-fraktbolag, går ej att spåra paket

Ursäkta tillfälliga ilskan men jag blir så förbannad att jag blir irriterad. Beställt från Storbritannien vars paket, som skickades med GLS (ursäkta min illaluktande spya på mitt golv), anlände i Malmö i Sverige igår och nu är den någon annanstans i Sverige för det framgår inte ort och det står på sidan att (https://gls-group.eu/EU/en/parcel-tracking?match=SPÅRNUMMER):

"20/09/2019 12:11 The parcel has been delivered at the ParcelShop (see ParcelShop information). Sweden "

Det framgår också att: The parcel has been delivered at the ParcelShop. Please check "Shipment Information" section to find the address.

Till saken hör att det finns INGEN adress att se under "ParcelShop Information" eller under "Shipment Information".

Dessutom visas referenser om DB Schenker men dessa går inte att hitta när man söker dem på alla typer av sändningsspårningar på Db Schenkers hemsida.

Ytterligare så finns vad som verkar vara ett klassiskt EU-spårningsnummersom PostNord borde kunna spåra då det slutar på GB men icke sa nicke. Blir ogiltigt kolliid på PostNord.

Jag ska gå ned där jag TROR att paketet kan ha skickats. ParcelShop = Utlämningsställe? Men jag vet INTE vilket, torde vara det som är närmast min adress?

Blir så less på "dagens spårningsteknik". GLS borde förbjudas i Sverige för de visar ingen information alls. Det får UPS och Fedex att framstå som uppfinningen av hjulet. / end of rant.

§3.1 /Kent, moderator
Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

@AplAy Funkar det här för dig?

Citat:

På GLS får du två nya sändningsnummer. Finn det 20-siffriga 'Sweden parcel number'. Var noggrann nu; hoppa över de två första siffrorna (två nollor) och kopiera de återstående 18 (bara 18 siffror ryms i schenkers sökfält). Sök på det på Schenker tracking inrikes.

https://happyride.se/forum/read.php/1/841626/3038116

Permalänk
Medlem

Schenker är deras partner i Sverige.
Bara ring till Schenker så kan de säga vart ditt paket är. Jag fick mitt och ett samtal med dem så kunde jag se att det var på ett av Schenkers utlämningsställen i min stad.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Rekordmedlem

Har du fått nån avisering eller har du bara hållit på att själv fösöka spåra ett paket för att hämta ut det innan du fått en avisering ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

@pelof: Tack som fan du rädda mig från att få en stroke! Det var att man måste ignorera 2 första siffror på Db-schenker numret. Ilskan är lagd och jag mår bättre nu! Då vet jag detta hädanefter. Trevlig helg! ^_^

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

@mrqaffe: Har löpnummer nu tack vare länken som berätta sanningen om hur man spårar schenker-nummer (skippa 2 första siffror) tilldelade från GLS = Good Luck Suckers! :'D

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Överdriven rubriksättning..Tråden borde bli låst eftersom det verkar ha löst sig för TS.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Vi får nog reda ut problemet postnord till att börja med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Vi får nog reda ut problemet postnord till att börja med

Skickades från m.sweclockers.com

Rör inte Postnord, i alla fall inte i den delan av Sverige jag bor. Postnord har aldrig strulat nämnvärt vilket kan jämföras med det ständiga gisslet från dhl, schenker och ups. Framförallt UPS är riktigt, riktigt kassa där jag bor.

DHL ska dock ha en eloge sist jag fick ett paket av dom, de löste det hyfsat smidigt trots att jag var lite småjobbig. Men samtidigt har de varit riktigt kassa andra gånger så det jämnar ut sig

Permalänk

Hej alla monsterdiggare...

Ja, det var lite klurigt att hitta sändningen från GLS (i detta fall GLS Italien):

I had to be a detective...
The only Tracking number I got was "PSXXXXXXXXX"
Seventeen track was the only tracking service that could find the parcelnumer PSXXXXXXXXX
https://t.17track.net/sv#nums=PSXXXXXXXXX
GLS International Tracking could´nt find anything...and so did other services miserably fail as well.

When using GLS ITALY web page and their local tracking (PSXXXXXXXXX) I could find other tracking numbers:
https://www.gls-italy.com/
Among others numbers I found this: "Rif. Internazionale: 93XXXXXXX34"

Which on this site I used to get more information:
http://parcelsapp.com/sv/tracking/93XXXXXXX34

And there I found a DB Schenker Tracking number starting with two Zeros "00"
Next Tracking Number: "0045XXXXXXXXXXXXXX34"
I removed the two zeros and used DB Schenker search to find the parcel

"0045XXXXXXXXXXXXXX34"
https://www.dbschenker.com/
Got it!

Thanks!

Permalänk

Tack så mycket!

Permalänk

Jag reggade ett konto bara för att säga TACK! Jag var helt förtvivlad och nu så lättad!

Permalänk
Medlem

@pelof Tusen tack!