Permalänk
Medlem

Höj- och sänkbart

Hej,

Jag jobbar en hel del hemma, av förutsägbar anledning. Börjar känna att jag får lite ont i kroppen efter många timmars sittande och skulle må bra av att variera med att stå upp och jobba emellanåt. Så därför är jag är ute efter ett höj- och sänkbart skrivbord (160x80cm) som helst ska vara motordriven. Budget är 5000 kr.

Det jag har tittat på är IKEAs "BEKANT" samt ett bord från DPJ. Lutar lite mer åt bordet från DPJ, dock hittar jag inga recensioner.

Har någon erfarenhet av någon utav dessa, eller kanske ett annat? Uppskattar alla tips!

Permalänk
Medlem

Köpte DPJ skrivbord nyligen, 120x60cm i helsvart. Har fått bra intryck hittills. Känns spontant kvalitativt och rättvist för priset, hade önskat att bordsskivorna kändes lite mer premium med kanske matt yta istället för en standard kontorsvariant.

Permalänk
Medlem

Har beställt hemma, kan återkomma när jag satt ihop den https://www.electronic-star.se/Home-och-Living/Moebler/Multid...

Permalänk
Medlem

Har detta skrivbord från DPJ sedan i somras, och än så länge är jag nöjd. Rejäl skiva om du vill skruva i det (jag hängde upp en relativt tung dator och kabelränna i det t.ex.). 12 års garanti känns också bra om motorn skulle gå sönder. Finns kanske lite småsaker att anmärka på, t.ex. var instruktionerna för att sätta ihop det inte helt klockrena som jag vill minnas, men med tanke på priset så finns inte mycket att klaga på.

Har dock hört att leverans kan vara lite si och så, speciellt om du bor i trapphus och inte har en dörr rakt mot gatan, vilket jag har. Fungerade bra för min del dock, men det väger inte nådigt mycket med alla delar. Trodde inte jag skulle få in bordsskivan på egen hand, men det gick till slut. Skulle dock klart rekommendera att du tar hjälp av någon vid både leveransen och monteringen.