Plötsligt black screen på båda skärmarna

Permalänk
Medlem

Plötsligt black screen på båda skärmarna

Hejsan!

Jag vet inte om detta är rätt område att skriva detta i, men jag fick ett litet problem med min dator ikväll.

Jag satt och kollade igenom lite heroes talents i menyn av spelet Heroes of the Storm, och hade 2st twitchstreams uppe på andra skärmen under tiden.

Medans jag sitter och läser lite på talentsen i heroes of the storm så märker jag att jag får massivt framedrop på båda skärmarna, min sambo kan inte höra mig i discord, och sen slocknar båda mina skärmar samtidigt.

Allting kommer tillbaka efter kanske 5-10 sekunders väntan, och allt verkar normalt igen.

Det jag undrar över är vad som skulle kunna orsakat en sådan störning på datorn. Funderar på om det kan vara något med nätaggregatet att det är något strömförsörjningsproblem. Jag har aldrig haft några sånna här fel inträffa tidigare på datorn, kan vara värt att tillägga.

Tack på förhand!

/Blurry

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sorry, my bad att inte ge mer information om datorn. Detta är vad jag kunde hitta.

Operativsystem: Windows 10 Pro och senaste uppdateringarna
Processor: Intel Core i7 4770K
Processorkylare: Intel Standard
Moderkort: MSI Z87-G45 Gaming
Minne: Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
Grafikkort: EVGA NVIDIA GeForce GTX 1070 SC
Hårddisk: Samsung SSD 840 128 GB (Windows och mindre program), Samsung SSD 850 500 GB (spel och större program)
Nätaggregat:Corsair CX 750 W
Case: Cooler Master 690 II Advanced Svart
Övriga komponenter: CD-läsare

Är det något mer som saknas?

Detta problem har bara hänt en gång vad jag vet så.

Mvh Blurry