Bästa Gaming Headset 2020?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Ok jag tycker Logitech G Pro X Lightspeed faktiskt är helt OK för att vara trådlöst gamingheadset. Ljudet är bättre än Arctic 7. Mer fylligare, öppnare, klart.
Men lite sämre än Corsair Virtuoso.
Kanske lite för mycket bas men ändå acceptabelt.
Dock inte alls lika bra som mina Asus ROG Delta.
Dom klämmer lite hårt, men inte för mycket. Blir nog bättre med tiden.
Kompisar i Discord tyckte micen var helt OK så där behöver jag inte bry mig mer.

Kanske att jag behåller. Ska prova över helgen

Jag fick inte Razer headsetet idag. Imorgon hoppas jag på. Ser fram emot dom mer faktiskt. Vi får se!

Vill även nämna att jag innan Asus ROG Delta körde med Philips Fidelio X2 med DAC/AMP. Så jag sitter väl egentligen på ett betydligt sämre ljud nu. Men ändå så att jag kan leva med det. Skönt att slippa alla kablar och grejer

Nice! Men går det att justera om det är för mycket bass?
Jag testade de igår kväll i butik och kände att de verkligen klämde hårt efter 10 min :/ till skillnad från mitt Arctis 7.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Nice! Men går det att justera om det är för mycket bass?
Jag testade de igår kväll i butik och kände att de verkligen klämde hårt efter 10 min :/ till skillnad från mitt Arctis 7.

Ja det finns inbyggd EQ samt Bas+Treble.
Jag kände senare igår kväll efter några timmar att de började göra lite ont. Lite på gränsen för att behålla. Får se.
Hoppas jag får det andra headsetet jag beställde idag. Razer BlackShark V2 Pro. Blev rätt hype på dom igår efter jag såg denna video https://www.youtube.com/watch?v=GL473v97e_Y

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Ja det finns inbyggd EQ samt Bas+Treble.
Jag kände senare igår kväll efter några timmar att de började göra lite ont. Lite på gränsen för att behålla. Får se.
Hoppas jag får det andra headsetet jag beställde idag. Razer BlackShark V2 Pro. Blev rätt hype på dom igår efter jag såg denna video https://www.youtube.com/watch?v=GL473v97e_Y

Holy crap! PC38x var maadddnessss!

Oj nu vart jag också lite hyped med Razer BlackShark V2 Pro! Återkom!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Holy crap! PC38x var maadddnessss!

Oj nu vart jag också lite hyped med Razer BlackShark V2 Pro! Återkom!

Ändrad till leverans på Måndag Den här dock på terminal här i Gävle... kanske ska ringa och kolla om man kan hämta där.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

PC 38X är som modellen Game One fast något bättre element, Game Zero ska man gå på om man inte vill ha öppet headset.

Visa signatur

Main: AMD 5900X | Gigabyte Aorus ultra X570 | MSI RTX 3080 10GB Suprim X | Corsair RM 1000x | Corsair 32 gb 3600MHz | Samsung 980 PRO 1 TB | Fractal Design Meshify S2.

Extra: 8086K @ 5.1GHz | ASUS ROG Z390F | EVGA GTX 1080FTW | Corsair RM750x | Corsair 32GB 2666MHz | Samsung M.2 960 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Ändrad till leverans på Måndag Den här dock på terminal här i Gävle... kanske ska ringa och kolla om man kan hämta där.

:/

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Fick dom ändå Återkommer med omdöme senare ikväll eller imorgon.
Men första intryck är... väldigt positivt

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Ok nu har jag provat dom i 4 timmar. Detta är vad jag tycker so far;

Razer Blackshark V2 Pro
Skönare än Logitech G Pro X Lightspeed och Corsair Virtuoso. Samma känsla som Arctis 7/Pro fast med lite hårdare kläm. Efter 4 timmar så har jag inte ont i huvudet. Detta skiljer såklart från huvud till huvud. Jag kunde tex inte alls använda Corsair Virtuoso.

Mikrofonen är helt OK enligt kompisar på Discord. Något lägre ljud än de andra headseten. Men helt OK. Bäst är att köra utan "Razer Enhancements" då det bara blev sämre.

Räckvidden är nog sämst av alla. Det bröts när jag kom till köket som är kanske 7-10 meter bort. För min del inget problem då jag inte tänker använda dom någon annan stans än vid datorn.

Ljudet. Ljudbilden har lite annan "färg" än ovanstående headset. Lite mer "muddig" kanske. Men jäklar vad den känns mer kontrollerad. Betydligt mindre brister i olika frekvenser än de andra headsets jag provat. Jag jämför oftast med musik, genre metal/rock. Som enligt mig kan kräva lite bättre grejer för att låta bra. Så det är detta som sätter kraven.
I överlag tycker jag ljudbilden bra. Troligen overall bäst av de trådlösa gaming headsets jag provat. Jag tycker dom låter bättre än Logitech G Pro X. Lite bredare ljudbild och inte lika burkigt. Corsair Virtuoso tycker jag hade en roligare ljudbild, men med brister.
Betydligt bättre än Arctis 7.
Kan också säga att dom funkar riktigt bra med equalizer. Nu kör jag Flat/Neutralt men vill man ändra något så klarar dom av det bra.
Ljudet är såklart sämre än Asus ROG Delta. Men för att vara trådlöst så är det bra! Mycket möjligt att det är värt att skippa sladden för detta

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Ok nu har jag provat dom i 4 timmar. Detta är vad jag tycker so far;

Razer Blackshark V2 Pro
Skönare än Logitech G Pro X Lightspeed och Corsair Virtuoso. Samma känsla som Arctis 7/Pro fast med lite hårdare kläm. Efter 4 timmar så har jag inte ont i huvudet. Detta skiljer såklart från huvud till huvud. Jag kunde tex inte alls använda Corsair Virtuoso.

Mikrofonen är helt OK enligt kompisar på Discord. Något lägre ljud än de andra headseten. Men helt OK. Bäst är att köra utan "Razer Enhancements" då det bara blev sämre.

Räckvidden är nog sämst av alla. Det bröts när jag kom till köket som är kanske 7-10 meter bort. För min del inget problem då jag inte tänker använda dom någon annan stans än vid datorn.

Ljudet. Ljudbilden har lite annan "färg" än ovanstående headset. Lite mer "muddig" kanske. Men jäklar vad den känns mer kontrollerad. Betydligt mindre brister i olika frekvenser än de andra headsets jag provat. Jag jämför oftast med musik, genre metal/rock. Som enligt mig kan kräva lite bättre grejer för att låta bra. Så det är detta som sätter kraven.
I överlag tycker jag ljudbilden bra. Troligen overall bäst av de trådlösa gaming headsets jag provat. Jag tycker dom låter bättre än Logitech G Pro X. Lite bredare ljudbild och inte lika burkigt. Corsair Virtuoso tycker jag hade en roligare ljudbild, men med brister.
Betydligt bättre än Arctis 7.
Kan också säga att dom funkar riktigt bra med equalizer. Nu kör jag Flat/Neutralt men vill man ändra något så klarar dom av det bra.
Ljudet är såklart sämre än Asus ROG Delta. Men för att vara trådlöst så är det bra! Mycket möjligt att det är värt att skippa sladden för detta

Oh wow! Det var ju positiva nyheter! Räckvidden är lugnt då man oftast sitter vid datorn, så samma här. Då blir det nog de för att jag gav precis mina arctis 7 till frugan!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Oh wow! Det var ju positiva nyheter! Räckvidden är lugnt då man oftast sitter vid datorn, så samma här. Då blir det nog de för att jag gav precis mina arctis 7 till frugan!

Jag köpte dom hos MaxGaming. Bara de som har i lager i Sverige verkar det som. 60 dagar öppet köp så det är trevligt.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Oh wow! Det var ju positiva nyheter! Räckvidden är lugnt då man oftast sitter vid datorn, så samma här. Då blir det nog de för att jag gav precis mina arctis 7 till frugan!

Jävligt nöjd med dom faktiskt. Har provat och jämfört mellan Asus ROG Delta och Logitech G Pro X Lightspeed och jag föredrar helt klart Razer Blackshark Pro V2. Skönast och faktiskt bäst ljud (enligt mig då). Just för att det är så kontrollerat med få brister. Kommer behålla

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Söker efter ett par headset och undrar vad ni har för erfarenheter av olika headseten?

De jag har på min lista är följande:

Logitech G733 Lightspeed Headset
HyperX Cloud Flight S
Logitech PRO X Wireless Lightspeed
Steelseries Arctis 7 2019 Edition

Finns det fler som ni tycker är värda att nämna?

Som du skrev nedanför köpte jag arctis 7 på elgiganten B-F, kan bara säga att hörlurarna va skit. Ljudet var absolut inget vidare, hörs som att man är i en tunnel hela tiden, om du förstår vad jag menar. Rörde om med equalizern en del, inget vidare. Tillslut lämnade jag tillbaka, kommer nog ej köpa wireless, bara strul i slutändan. Funderar på razer blackshark v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4ndas:

Som du skrev nedanför köpte jag arctis 7 på elgiganten B-F, kan bara säga att hörlurarna va skit. Ljudet var absolut inget vidare, hörs som att man är i en tunnel hela tiden, om du förstår vad jag menar. Rörde om med equalizern en del, inget vidare. Tillslut lämnade jag tillbaka, kommer nog ej köpa wireless, bara strul i slutändan. Funderar på razer blackshark v2

Jag har Arctic 7 som jag använt till PS4. Håller med i det du säger. Men både Logitech G Pro X och Razer Blackshark V2 låter betydligt bättre. Där sistnämnda enligt mig är snäppet vassare (som du kan läsa ovanför)

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag har inget att klaga på över Pro X wireless. Bästa lurarna jag ägt hittills, mic:en är gudomlig.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Jag köpte Arctis 7 wireless nu under Black week. Efter lite tweakande i EQ och att framförallt skruva ner mic volymen, för någon anledning, i själva lurarna så låter de riktigt bra. Har att jämföra med HyperX Cloud 2, Razer Kraken V2 och mina Sony WF-1000XM3, som jag använder för lyssning av musik. Och i spel så låter de minst lika bra som de trådade ovan, och när det kommer till musik så är ljudet sämre än mina WF-1000XM3, men inte såpass mycket att jag önskade att jag i dem istället! Och sedan är komforten 10/10, skaver inte alls på huvudet som Hyperx och Razer headseten gjorde. Dock så sitter de inte lika hårt som Razer hörlurarna, vilket gör så att de lätt ramlar av om man lutar huvudet framåt. Men det är inte riktigt något problem när man spelar, och när jag käkar så är det bara att sätta remen lite längre bak på huvudet, så håller den sig på plats även då. Micen är dock inte topklass, sämre än på Kraken V2, och vet ej jämfört med HyperX Cloud 2 då jag aldrig använde micen på dem, då jag kör min Elgato Wave 3: istället.

Överlag 8/10, ångrar inte köpet ett dugg, och älskar att man kan gå runt i rummet utan att behöva ta av hörlurarna. Lätt värda 900 kr! 1600 kr däremot är tveksamt!

(det som ovan beskriver, och många andra, att det låter burkigt och som att man är i en tunnel, fixade jag genom att skruva ner mic volymen på headsetet. Låter konstigt, men det funkade!)

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag ska starta en egen tråd, ni får säga till isf.

Behöver nya lurar till min PS5 och väljer mellan
Steelseries Arctis 7 2019 Edition 900kr
JBL Quantum 800 1200kr
SONY Pulse 3D 1200kr

Någon som kan peka mig i rätt riktning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Jag köpte Arctis 7 wireless nu under Black week. Efter lite tweakande i EQ och att framförallt skruva ner mic volymen, för någon anledning, i själva lurarna så låter de riktigt bra. Har att jämföra med HyperX Cloud 2, Razer Kraken V2 och mina Sony WF-1000XM3, som jag använder för lyssning av musik. Och i spel så låter de minst lika bra som de trådade ovan, och när det kommer till musik så är ljudet sämre än mina WF-1000XM3, men inte såpass mycket att jag önskade att jag i dem istället! Och sedan är komforten 10/10, skaver inte alls på huvudet som Hyperx och Razer headseten gjorde. Dock så sitter de inte lika hårt som Razer hörlurarna, vilket gör så att de lätt ramlar av om man lutar huvudet framåt. Men det är inte riktigt något problem när man spelar, och när jag käkar så är det bara att sätta remen lite längre bak på huvudet, så håller den sig på plats även då. Micen är dock inte topklass, sämre än på Kraken V2, och vet ej jämfört med HyperX Cloud 2 då jag aldrig använde micen på dem, då jag kör min Elgato Wave 3: istället.

Överlag 8/10, ångrar inte köpet ett dugg, och älskar att man kan gå runt i rummet utan att behöva ta av hörlurarna. Lätt värda 900 kr! 1600 kr däremot är tveksamt!

(det som ovan beskriver, och många andra, att det låter burkigt och som att man är i en tunnel, fixade jag genom att skruva ner mic volymen på headsetet. Låter konstigt, men det funkade!)

Jag skulle ha hakat på Blacksharken men Arctis 7 för 900kr kunde jag inte låta bli att köpa en till! För att jämföra har jag Bose 700 och Plantronics UC 8200 Voyager. Som du säger tycker jag att Arctis 7 inte är till för musik utan mer spel och komforten, HOLY LORD! Dock sitter mina väldigt bra, kanske annorlunda huvudform som gör skillnaden? Nu under de senare dagarna så har jag hört frugan med mina gamla arctis 7 och helt ärligt så är de inte så pjåkiga haha. Tycker att de är sämre än HyperX cloud flight iaf!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Nu kanske jag ska starta en egen tråd, ni får säga till isf.

Behöver nya lurar till min PS5 och väljer mellan
Steelseries Arctis 7 2019 Edition 900kr
JBL Quantum 800 1200kr
SONY Pulse 3D 1200kr

Någon som kan peka mig i rätt riktning?

Jag kan endast hänvisa dig till någonting som jag har haft och Steelseries Arctis 7 2019 Edition 900kr skulle jag rekommendera med tanke på att du kommer att sitta med spel

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE