Bästa jobbsökarsidorna för IT jobb?

Permalänk
Medlem

Bästa jobbsökarsidorna för IT jobb?

Hej

Vad är dom bästa jobbsökarsidorna för IT jobb / programmerare idag?
Är det fortfarande Jobbsafari, Monster och LinkedIn som gäller eller finns det något annan sida som man bör kolla på?

Permalänk
Medlem

Lägg till denna också: https://jobb.idg.se/

Men man hittar det mesta på LinkedIn idag.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Avstängd

Jag har klarat mig bra med linkedin i alla fall. Behöver inte ens söka jobb längre, det räcker med att gå in och titta på lite jobb så börjar rekryterare höra av sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag har klarat mig bra med linkedin i alla fall. Behöver inte ens söka jobb längre, det räcker med att gå in och titta på lite jobb så börjar rekryterare höra av sig.

Det kan nog vara lite olika men samma för mig. Jag är 25 år och mina senaste 2 jobb har varit att rekryterare kontaktat mig.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Arbetsförmedlingen är inte mycket att hurra för, men platsbanken är faktiskt väldigt bra med mycket annonser. Jag jämförde Jobbsafari, Monster, IDG-jobb, LinkedIn och Platsbanken i min stad och om man är ute efter att aktivt söka befintliga tjänster så hade Jobbsafari mest, följt av Platsbanken. LinkedIn är en fantastisk social medieplattform om man vill synas i arbetsvärlden, men beroende på plats, erfarenhet och jobb är det ju inte säkert att man är i en position att bli headhuntad/rekryterad.

Permalänk
Medlem

Stort tack för alla svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mwi:

Stort tack för alla svar

Lycka till med jakten!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av mwi:

Stort tack för alla svar

Linkedin!
Har de senaste 10 åren hittat mina jobb där, det är den ända portalen ja sökt genom.
Jobbar som säljare inom IT.