Hur ser man om en PS4 Dualshock 4 v2 Handkontroll är fulladdad?

Permalänk
Hedersmedlem

Hur ser man om en PS4 Dualshock 4 v2 Handkontroll är fulladdad?

Har köpt en PS4 Dualshock 4 v2 Handkontroll till att använda med en Apple TV 4K. Har pluggat in handkontrollern via en microsusb kabel via datorn för att ladda enheten. Men hur ser jag om den har färdigladdats? Det finns liksom ingen lampa eller liknande som lyser när jag pluggat in den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Har köpt en PS4 Dualshock 4 v2 Handkontroll till att använda med en Apple TV 4K. Har pluggat in handkontrollern via en microsusb kabel via datorn för att ladda enheten. Men hur ser jag om den har färdigladdats? Det finns liksom ingen lampa eller liknande som lyser när jag pluggat in den

Som jag minns det så lyser den gul/orange när den laddar och blå när den är fulladdad.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jensvo:

Som jag minns det så lyser den gul/orange när den laddar och blå när den är fulladdad.

Skumt, när jag laddar den så lyser det inte alls. Den kanske var fulladdat från fabriken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Skumt, när jag laddar den så lyser det inte alls. Den kanske var fulladdat från fabriken.

Provar använda den en stund och kopplar sedan in sladden igen och se om den lyser då 👍

Permalänk
Medlem

Kontrollen blinkar lånsamt orange när den laddar och inget när den är full. Fins en reset knapp/hål på undersidan som man kan använda om den kronglar, det kan lösa det kanske.

Har dock märkt att vissa mobilladdare inte får kontrollen att blinka. Och vissa mobilladdare är för starka så de kan ta sönder kontrollen då den inte stödjer snabbare och har inget stopp för att laddaren inte ska ge full kraft.
SÅ PASSA DIG OM DU LADDAR MED MOBILLADDARE! Det kan skada den!

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.