Problem med Telenor och iPhone 12/Pro (Samtal bryts)

Permalänk
Medlem

Problem med Telenor och iPhone 12/Pro (Samtal bryts)

Hej

Min fru och hennes kollegor har fått nya iPhone 12 som arbetstelefon och har problem med att samtal bryts mitt under samtalet. Framförallt verkar det hända när dom rör sig (byter mast?).

Någon på hennes jobb har pratat med Telenor men dom duckar och kommer med luddiga svar samt en av dom har lagt upp på deras Facebook sida men detta togs ner direkt.

Någon annan som upplever detta och/eller har någon info om problemen och vet om det kommer lösas?
Just nu i pandemi-tider när all kommunikation i princip sker via telefon så är detta ett bökigt problem för dom.

//Jörgen

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med iPhone men kolla om det går att stänga av VoLTE(4g samtal) och se om det hjälper.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vet inte hur det är med iPhone men kolla om det går att stänga av VoLTE(4g samtal) och se om det hjälper.

Missade säga det men dom har testat det med men samma resultat.

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Inaktiv

Är detta i Stockholm? Kan det ha något med 5g att göra kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vet inte hur det är med iPhone men kolla om det går att stänga av VoLTE(4g samtal) och se om det hjälper.

Testa även att stänga av Wifi-samtal om det är påslaget.

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem, dock bara när jag pratar med vissa personer. Telenor och iPhone 12 Pro Max körs här.

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk

Jag har exakt samma problem. Har en iPhone 12 pro med Telenorabonnemang. Samtal avbryts ideligen.

Permalänk

Jag har en iPhone 11 med Telia. Haft i ett år. Exakt samma problem. Verkar som telefonerna blir sämre och sämre. Mina kollegor med samma lur å abb har samma problem.

Permalänk

Testa ett annat abonnemang. När man googlar hittar man lite träffar.
https://forum.macworld.se/topic/192619-iphone-12-bryter-samta...

Permalänk
Medlem

Samma problem här med vissa jag ringer till. iPhone 12, Telenor. Någon som kommit fram till någon lösning?

Permalänk

Har också samma problem med min 12 pro/Telenor. Även ett par vänner med samma. Ingen som hört något nytt?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Jag pratade med Telenor support nyligen.
Fick till svara att de känner till problemet och att det kommer komma en lösning i mitten av december, trodde han.

Alltså Apple ska släppa en uppdatering som löser problemet.
Nämnde att jag har den senaste uppdateringen (14.3) och att det låter lite konstigt att Apple kommer släppa en uppdatering bara 1vecka senare.

Men man får hoppas!

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem. Jag kör med både 3 och Telenor i telefonen men det bryts bara för samtal med Telenorabonnemanget.