Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Nån som vet om renown 3 är max tills på¨onsdag?

Ja det är det. Vi lär få renown 5 nästa vecka.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Ja det är det. Vi lär få renown 5 nästa vecka.

Tack.
Tråkigt att man cappar så fort.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Official_P:

Jag har inte lirat Wow sedan Cataclysm, och tyckte det blev ganska tradigt i och med den expansionen. Men herrejävlar vad de har dummat ned spelet. Det känns som att spelet sitter barnvakt åt en när man spelar. Det finns ju ingen utmaning kvar?

Du får det att låta som att Cataclysm var en svår expansion? Vill nog påstå att det var en av de enklaste men minimal utmaning. Efter det kom CM och Mythic-difficulty och efter det mythic+ dungeons. Sen är det ju lite skevt att döma en expansion efter hur svårt levelingen är (något som aldrig varit särskilt svårt).

Säg till när du har kört alla m+ keys i 15, clearat raiden på mythic, tagit gladiator i 3v3 och 2400 rating i rbg. Sen får du gnälla

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Du får det att låta som att Cataclysm var en svår expansion? Vill nog påstå att det var en av de enklaste men minimal utmaning. Efter det kom CM och Mythic-difficulty och efter det mythic+ dungeons. Sen är det ju lite skevt att döma en expansion efter hur svårt levelingen är (något som aldrig varit särskilt svårt).

Säg till när du har kört alla m+ keys i 15, clearat raiden på mythic, tagit gladiator i 3v3 och 2400 rating i rbg. Sen får du gnälla

Tradigt=långtråkigt=att man gör samma sak om och om igen i oändlighet utan variation och extremt tidskrävande. Detta var det som dödade WOW för mig. Själva levelingen och äventyrskänslan är helt förstörd sen Cataclysm ungefär. Det är helt enkelt inte kul att upptäcka och levla. Det är bara en snabb transportsträcka till endgame, inget annat.
Man sitter bara och stirrar på XP counteraddonet för att veta hur många timmar man har kvar till man dingar...man är helt ointresserad av vad man håller på med i spelet eftersom det är först vid endgame det blir en smula intressant igen.

Problemet är väl att det mesta idag känns i WOW som man gjort det förut.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Tradigt=långtråkigt=att man gör samma sak om och om igen i oändlighet utan variation och extremt tidskrävande. Detta var det som dödade WOW för mig. Själva levelingen och äventyrskänslan är helt förstörd sen Cataclysm ungefär. Det är helt enkelt inte kul att upptäcka och levla. Det är bara en snabb transportsträcka till endgame, inget annat.
Man sitter bara och stirrar på XP counteraddonet för att veta hur många timmar man har kvar till man dingar...man är helt ointresserad av vad man håller på med i spelet eftersom det är först vid endgame det blir en smula intressant igen.

Problemet är väl att det mesta idag känns i WOW som man gjort det förut.

Är väl medveten om vad tradigt betyder. Men det är ett MMO och WoW har varit samma sak om och om igen sedan typ.. 2004? Du kanske helt enkelt inte gillar genren. Jag säger inte att du har fel, men ibland är det inte spelet det är fel på men att spelaren kanske inte gillar den typen av spel.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Körde igenom kampanjen nu med min paladin och måste säga att det var betydligt roligare att lvla i detta än i BFA. Ser framemot att kötta upp covenant, testa på lite dungeons och se hur det är att dra igenom Torghast. Men av det lilla jag spelat så känns det mycket bättre nu i början än vad BFA gjorde. Stor plus i kanten för att paladin är rolig att lira + verkar jävligt stark just nu.

Permalänk
Medlem

WoW magin för mig är borta, det ruset jag kände när jag körde igenom Lich King är verkligen inte där. Dock måste jag säga att allt är snyggt, låter bra och känns bra. Expansionen i sig är det kanske inget större fel på men det känns väldigt annorlunda och "modernt" på ett kanske inte fantastiskt sätt. Helt okej men kommer nog så småningom gå tillbaka till Achiev farming.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Är väl medveten om vad tradigt betyder. Men det är ett MMO och WoW har varit samma sak om och om igen sedan typ.. 2004? Du kanske helt enkelt inte gillar genren. Jag säger inte att du har fel, men ibland är det inte spelet det är fel på men att spelaren kanske inte gillar den typen av spel.

Mja, jag spelade det från release till MoP typ varje kväll så förklaringen att denna typen av spel inte passar mig kanske är att ta i

Man kan absolut inte säga att WOW varit likadant sen 2004. Då fanns det oftast en anledning till att utforska och ibland bortse från XP per timme. Det var kul att göra randomsaker i världen (utan att döda 10000 grisar i Elwyn forrest då). Idag är det endast en transportsträcka till lvl 60 och därefter grinda dungeons. Inget annat, om man inte är PVP nerd.
Yrken osv är dött, det finns i stort sett inga buffar, enchants, optimeringar man kan exprementera med utan allt är "antingen har du detta eller så är du kass".

Troligtvis är det mig ändå det är "fel" på. Det krävs troligtvis mer för att få mig exalterad nu för tiden. Trotts det, Classic känns fortfarande mer "äventyr" fast man vet om allting och inte blir överaskad.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Körde Torghast på nivå 3, det börjar bli lite utmaning.
Däremot känns det fortfarande rätt meningslöst.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Hur är spelet jämfört med BFA - sist jag spelade var i BFA och spelade endast några månader är det roligare än BFA?

Permalänk
Medlem

Spelat nu sedan launch och känns som man är klar för denna gång. En klar förbättring sedan BFA. Intro-zonen (1-10) är något jag inte trodde blizzard var kapabla av längre.
Själva SL kändes väl bra men blir snabbt tråkigt att göra samma sak, delvis givetvis beroende på att man spelat i 15 år från och till.

Leveling: 9/10

Intressanta och oerhört snygga zoner. Är bara Maldraxxus som jag inte riktigt gillar men förstår att temat gör att den skall se dyster ut så inte mycket mer med det. Sidoquester kan man i princip skippa (med warmode eller gathering proffesions) men finns inte många av i zonerna ändå. Tror aldrig jag gjort så få quester när jag levlat i en expansion.

Dungeons: 8/10
Känns väl rätt ok. Mycket bättre än BFA vilket i och för sig inte är svårt att uppnå. Ingen som ger en super wow känsla dock vilket drar ned betyget ett snäpp. Kanske lite hårt men men

Maw: 6/10
Trist och farlig och svår att navigera till att börja med. Det trista försvinner väl aldrig men blir lättare och snabbare med gear och erfarenhet.

Torghast: 5/10
Är mest ett stort tidsfördriv. Som healer (disc) är det ingen direkt utmaning men tog mig närmare 5h att göra veckans nivåer (4,5,6 i ena wingen, 6 i andra och Jaina). Är för mycket.

Raids:
Knappt gjort dem så skall inte betygsätta den men känns snyggt och intressant det lilla jag sett. Blir att följa World First racet nästa vecka.

Covenants:
De nya lånade talents... Gillar inte begränsningarna utan skulle kunna vilja "grinda rep" för att ha "dual spec", en för Raids och en för 5-manna. Det lär bli så i 9.3, för snabba är de aldrig att lösa utmaningarna de själva skapat.

Övrigt:

Proffesions: 3/10
De la inte mycket tid här (inget nytt i och för sig) men enkla att lvla och material finns i samma överflöd som Garrison of Draenor

Totalt ger jag väl expansionen en stark 7:a och kan råda alla som känner lite sug av WoW igen att ta en månad och spela igenom. Att lvla 1-50 tar 5-15 timmar och 50-60 någonstans mellan 8-12 h för de flesta så rejält reducerad jämfört med tidigare WoW.

Permalänk

Att levla snabbt har aldrig varit min grej.
Historik

Garrison med dessa followers och mer fokus på singelplayer spelande i Warlords of Draenor var nog det som förändrade hur jag spelade wow iaf, eller försämrade suget att verkligen vilja spela WoW på heltid, vilket kanske är bra. Mer tid till annat.
"FoMO. (Fear of Missing Out.)" är nog rätt ordval, det tar som bort intresset för en del medans andra fastnar helt och hållet i sådant, en på jobbet som älskade Garrison miljön, leker fortfarande med en mobil app och sina followers.
Legion har jag nog minst spelade timmar i eller jag minns inget speciellt med det förutom att det blev mer followers samtidigt som man har de där "hemma" i Draneor, men vad är det för påhitt att levla sitt vapen, Doomhammer... World of Tanks lockade nog mer på den tiden.
Övergången till BfA där man blir fängslad och bryter sig ur Tol Dagor gillade jag, hela välden kändes helt okej(trovärdig), Tiragarde Sound känns som en levande hamnstad och exempelvis questen i Drustwar där man räddar Lucille Waycrest i hängsnaran är mer minnesvärd jämfört med hela Legion expansionen.
Slutade dock på lvl 116.

Började igen i höst med att levla, spelat 5 dygn på lvl 120 sedan i September, jag accepterar själva mineralgrejen(Azerite) som behövs för att levla halsbandet, lång quest chain för att få cloaken vilken tur att de sköt upp släppet av shadowlands, där man levlar Ashjra'kamas, Shroud of Resolve, Chamber of Heart(kanske för att det alltid var folk där) och världs questarna(corruption) var som ändå helt okej då allt var skitsvårt då man hade riktigt dåligt gear först, ja jag är väldigt sen med att geara upp.

Dold text

Skrivet av mlampa:

Den har som uppgift att skilja main story quests (som du måste göra i denna expansion) från andra, vanliga, quests. Gör sitt jobb alldeles utmärkt.

Jag kan hålla med om att i efterhand då jag bara klickade på questar en efter en i BfA inte hade någon aning om hur jag aktiverade world questar eller om exempelvis Ny'alotha, the Waking City: The Corruptor's End var en story quest eller inte. Det som stör mig mest är att spelet ger mig en quest jag inte har någon aning om hur jag ska klara av, dessutom Heroic mode, tack till ett bra loot då jag lyckades ta mig förbi Carapace bossen "död" men dog för många ggr på N'Zoth så det var lika bra att lämna raiden.

Jag antar att det var samma i BfA, gör story questar för att komma vidare, så blaffan kanske inte är så dum men jag vill ändå göra alla questar.

Han på jobbet sa, skynda dig att bli lvl 60(som själv har 2 lvl 60), då måste du döda Mortanis, du ser det på kartan det är bara att fara dig och kötta på.
Blir lvl 60, ser inget på kartan som han påstår, googlar, åker dit, looking for raid, joinar en raid, dödar Mortanis(får lite guld) efter att jag låg död 30% av sakens liv då man dör bara sådär utan vidare när man inte vet vad man ska akta sig för då hela marken är fyllt av skit hela tiden.

Påminns av ditt inlägg... "(som du måste göra i denna expansion)"
Jajustja, man måste göra hela story line linjen, sedan välja Covenant sedan få questen att döda Mortanis senast i tisdags.
Det går fort, sade han på jobbet.
Spelade 3 timmar till bara story questar, är fortfarande kvar i Ardenweald. Att nå level 60 från lvl 50 tog ca 35 timmar för mig, gjorde alla questar i Bastion, alla i Maldraxxus, kom halvvägs i Ardenweald sen tog det stopp.

Tillbaka till det där "FoMO. (Fear of Missing Out.)" har gjort att jag tappat suget nu igen och det var nog det som var det bästa med att hoppa in på slutet av BfA, man hade inget man "måste" göra utan man bara lallar runt och man har redan missat allt det där vara först grejen.
Sen känns världen inte alls sammanhängande som tidigare utan det här är ett spel för de som tror jorden är platt eller svävande plättar. Jag förstår inte varför man flyger en spök/ande ål när man sedan åker in i en portal där allt påminner om gamla Tera online med sina flygresor, samtidigt som man kan teleportera sig överallt annars hela WoW världen.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Måste fråga. "Terapilirar" WoW som jag kallar det för. Puttrar på med Dailies, WQ´s och så. Skippar instanser och raider. BMhunter.

Körde en WQ. "Kill 15"blabla. Använder WQGF i de fallen. Hamnade i grupp med en pala. Han stod och slog på fem-sex mobs precis bredvid mig när jag zoonade in. Jag drog en barrage varpå hen skrev "LOL" i gruppchatt följt av "BARRAGE" och sen kickade han mig. Allt utspelade sig inom 20 sekunder och jag satt med lång näsa.

Inga problem med questen i sig men blev rejält fundersam. Någon här som vet hur "tänket" gick där?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Måste fråga. "Terapilirar" WoW som jag kallar det för. Puttrar på med Dailies, WQ´s och så. Skippar instanser och raider. BMhunter.

Körde en WQ. "Kill 15"blabla. Använder WQGF i de fallen. Hamnade i grupp med en pala. Han stod och slog på fem-sex mobs precis bredvid mig när jag zoonade in. Jag drog en barrage varpå hen skrev "LOL" i gruppchatt följt av "BARRAGE" och sen kickade han mig. Allt utspelade sig inom 20 sekunder och jag satt med lång näsa.

Inga problem med questen i sig men blev rejält fundersam. Någon här som vet hur "tänket" gick där?

Barrage är nog inte rekommenderat att specca och han tror väl att världen går under om någon ändå har den.

[edit]

Citat:

Barrage Icon Barrage can be a good open-world and Torghast option when paired with Misdirection Icon Misdirection to your pet, as it can quickly gather aggro on a lot of mobs. For pure DPS, though, it is almost useless.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Barrage är nog inte rekommenderat att specca och han tror väl att världen går under om någon ändå har den.

Vet att jag är "udda fågeln ut" med den men gillar den då det är stora klungor med mobs. En kompis lirar också BM och han kan WoW, menar verkligen ´kan´WoW. Han kör också med barrage (hans lilla hemlighet ungefär). Han slölirar mest nuförtiden, som jag.

Som sagt. Inget jag borde bry mig om men blev ändå konfunderad. Aldrig under mina år varit med om något sånt här förr.

Edit: På din edit. Vet att den inte gör skada just men gillar den för den taggar upp för petet. Storgillar den i Torghast.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Vet att jag är "udda fågeln ut" med den men gillar den då det är stora klungor med mobs. En kompis lirar också BM och han kan WoW, menar verkligen ´kan´WoW. Han kör också med barrage (hans lilla hemlighet ungefär). Han slölirar mest nuförtiden, som jag.

Som sagt. Inget jag borde bry mig om men blev ändå konfunderad. Aldrig under mina år varit med om något sånt här förr.

Edit: På din edit. Vet att den inte gör skada just men gillar den för den taggar upp för petet. Storgillar den i Torghast.

Man får spela precis som man vill och trivs med och jag fattar inte varför någon bryr sig utanför seriösare raider men de spelarna finns med tyvärr.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Finns det något bra guild/community som ni kan rekommendera ? Jag spelar på servern Balnazzar EU. Vet inte om servers spelar någon roll nuförtiden ?

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Finns det något bra guild/community som ni kan rekommendera ? Jag spelar på servern Balnazzar EU. Vet inte om servers spelar någon roll nuförtiden ?

Bara för guildchat och trade.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

Passerade Renown 5 i mellandagarna med Maldraxxus covenant, men fortfarande inte hittat någon NPC som vill ge quest för House of Eyes... WTF! :/

Annars känns den här expansionen som att den till 100% är designad att slösa så mycket av min tid som det bara går. Världsquestar är typ döda 30 mobs och gör 4 grejer till, skitlångt mellan alla flightmasters, visselpipan för att teleportera tillbaks funkar inte längre, ett flertal olika valutor redan från start, och sedan klassiska Blizzard-ljuget, uppdragsbordet som skulle försvunnit i Legion är fortfarande kvar (så man kan slösa tid utanför spelet också FU blizz), samt att de sa att det skulle inte finnas någon evighetsgrind längre modell artifact power men de bytte ju bara namn på skiten till anima och gjorde den till en valuta istället. Man behöver över 70k anima enbart för att uppgradera abomination stitching till max nivå, sedan finns det en hel radda mer grejer att uppgradera + transmogs och annat fanstyg att köpa.

Plus att 3 av 5 zoner ser ut som en brun eller svart död öken, plus att inga faktioner är de minsta sympatiska, varför ska jag offra mig för att rädda ett gäng skithögar som hatar mig? Så jävla missnöjd med hela expansionen helt enkelt. Minst två borttappade år och säkert mer tills de ger Egon Hazzikostas och de andra inkompetenta uppe i toppen kicken för att ha kört ner spelet i de här ruttna hjulspåren. Fast så blir det väl inte, Blizz vill att WoW ska vara sånt här tidsslöseri, annars skulle inte expansion efter expansion följa samma mönster.

Permalänk
Medlem

Vill lira RBG's, finns det något roligt gäng på sweclockers som man kan få haka på?

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta är rätt tråd riktigt, men provar ändå.

jag har inte lirat på ett tag, jag tog en break efter Cataclysm (började lira vid classictiden)
Sedan missade jag Mists of Pandaria, Warlords of Draenor och Legion, påbörjade något år med Battle for Azeroth och nu är jag tillbaka med Shadowlands.. med helt andra förutsättningar med jobb, familj, hus och allt vad det innebär. ^_^
Spelar WoW på den nivå som det tillåts, men minns ändå hur mysigt spännande det är.

Finns det några trevliga svenska guilds som inte har ett megakrav på att man raidar seriöst 24/7? Gärna för lite äldre rävar mellan 30-40? Spelar givetvis ingen roll om det är 20+ men är inte så överförtjust i den överdrivet tuffa mentaliteten som va förr åtminstone.

Tack för mig, trevlig lördagkväll!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Konsolgrävare

Shadowlands Patch 9.1 Chains of Domination kommer ut 30 Juni.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Sämsta expansionen nånsin. Aldrig varit med om något så vidrigt uselt skräp, ju mer tid jag sänker i det här bottenlösa svarta hålet desto mer hatar jag skiten. Aktiverade och loggade in igen för några dagar sedan för första gången sedan i början av januari och fy fan alltså... Vidrigt. Vidrigt! Stängde direkt av igen.

Allt är bara helt jävla ruttet, exploaterande skit för att få en att sitta och spela spela spela hela tiden, dra ut och dra ut och dra ut på allting, renown och stygia och tusen andra jävla valutor och tokens och fan och helvete, levla followers och samla anima, tusen sinom tusen anima, miljoners miljoner anima, en liten fjutt-pyts åt gången. Och påminn mig inte om Boreghast med sina lånade slumpade powerups och The Maw med den där jävla visaren högst upp på skärmen som slår i botten långt innan man hunnit med de dagliga uppdragen, och när den väl gör det så dör man på stört. VAFAN JÄVLA SKIT!!!

Körde ett solo run genom Boreghast på level 4 (för ingen jävel vill köra så låga nivåer nuförtiden, hittade en person som ville vara med och han lämnade gruppen efter 2 minuter typ... Suck!), varenda jävla powerup jag fick var ren dynga utom typ två stycken. Vilket skämt! Gjorde instansen långt mycket svårare än om jag fått de powerups jag fick när jag körde nivå 3 strax innan.

WoW kan lika gärna göras om till F2P direkt, det har redan alla vidriga tidsbromsar och annan skit som F2P-skit brukar köra med. Det enda som fattas är att sälja nycklar eller jordgubbar eller platinamynt eller något sånt för att gå runt tidslåsen.

Ren bullshit från början till slut. Fy fan vad sne' jag blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Sämsta expansionen nånsin. Aldrig varit med om något så vidrigt uselt skräp, ju mer tid jag sänker i det här bottenlösa svarta hålet desto mer hatar jag skiten. Aktiverade och loggade in igen för några dagar sedan för första gången sedan i början av januari och fy fan alltså... Vidrigt. Vidrigt! Stängde direkt av igen.

Allt är bara helt jävla ruttet, exploaterande skit för att få en att sitta och spela spela spela hela tiden, dra ut och dra ut och dra ut på allting, renown och stygia och tusen andra jävla valutor och tokens och fan och helvete, levla followers och samla anima, tusen sinom tusen anima, miljoners miljoner anima, en liten fjutt-pyts åt gången. Och påminn mig inte om Boreghast med sina lånade slumpade powerups och The Maw med den där jävla visaren högst upp på skärmen som slår i botten långt innan man hunnit med de dagliga uppdragen, och när den väl gör det så dör man på stört. VAFAN JÄVLA SKIT!!!

Körde ett solo run genom Boreghast på level 4 (för ingen jävel vill köra så låga nivåer nuförtiden, hittade en person som ville vara med och han lämnade gruppen efter 2 minuter typ... Suck!), varenda jävla powerup jag fick var ren dynga utom typ två stycken. Vilket skämt! Gjorde instansen långt mycket svårare än om jag fått de powerups jag fick när jag körde nivå 3 strax innan.

WoW kan lika gärna göras om till F2P direkt, det har redan alla vidriga tidsbromsar och annan skit som F2P-skit brukar köra med. Det enda som fattas är att sälja nycklar eller jordgubbar eller platinamynt eller något sånt för att gå runt tidslåsen.

Ren bullshit från början till slut. Fy fan vad sne' jag blir.

Kör Classic istället! Burning Crusade kom ut nyligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Sämsta expansionen nånsin. Aldrig varit med om något så vidrigt uselt skräp, ju mer tid jag sänker i det här bottenlösa svarta hålet desto mer hatar jag skiten. Aktiverade och loggade in igen för några dagar sedan för första gången sedan i början av januari och fy fan alltså... Vidrigt. Vidrigt! Stängde direkt av igen.

Allt är bara helt jävla ruttet, exploaterande skit för att få en att sitta och spela spela spela hela tiden, dra ut och dra ut och dra ut på allting, renown och stygia och tusen andra jävla valutor och tokens och fan och helvete, levla followers och samla anima, tusen sinom tusen anima, miljoners miljoner anima, en liten fjutt-pyts åt gången. Och påminn mig inte om Boreghast med sina lånade slumpade powerups och The Maw med den där jävla visaren högst upp på skärmen som slår i botten långt innan man hunnit med de dagliga uppdragen, och när den väl gör det så dör man på stört. VAFAN JÄVLA SKIT!!!

Körde ett solo run genom Boreghast på level 4 (för ingen jävel vill köra så låga nivåer nuförtiden, hittade en person som ville vara med och han lämnade gruppen efter 2 minuter typ... Suck!), varenda jävla powerup jag fick var ren dynga utom typ två stycken. Vilket skämt! Gjorde instansen långt mycket svårare än om jag fått de powerups jag fick när jag körde nivå 3 strax innan.

WoW kan lika gärna göras om till F2P direkt, det har redan alla vidriga tidsbromsar och annan skit som F2P-skit brukar köra med. Det enda som fattas är att sälja nycklar eller jordgubbar eller platinamynt eller något sånt för att gå runt tidslåsen.

Ren bullshit från början till slut. Fy fan vad sne' jag blir.

Arg? in och farma anima med dig så är du klar om ett par år med alla rewards eller gör lite emissarys för en chans på lite conduits eller någon random ilvl 203 del!

Förstår din ilska, spelat 16 år och det är tragiskt att se ett spel man spelat mer än halva sina livstid gå under.

https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/eu/ravencrest/uva... <-- R.I.P paladin från 11 maj 2005 till 18 juni 2021.

Tvekade länge om jag skulle köra all in på TBC Classic men nu är retail är avinstallerat efter man läst "patch notes" för 9.1.

Blir att casual raida lite 10 manna karazhan på min Tauren Druid som Feral Tank

Kanske hittar tillbaka till retail i framtiden men eftersom de har misslyckats med 2 expansioner på raken nu tror jag chansen till det är minimal.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Kör Classic istället! Burning Crusade kom ut nyligen!

Njä, tror inte det... WoW blev inte någotsånär bra tycker jag förrän slutpatchen i Lich King då hunters bytte mana mot fokus och moonkin och shamaner fick mer verktyg i sin verktygslåda.

Spenderade mestadelen av tiden i BC med att köra dussinvis med alterac valley för att köpa welfare epics med honor och hatade det ganska så mycket. Nog för att outland hade sina stunder, men så charmigt var det inte.

Hade nog kört en del classic om man kunnat samla bortplockade transmogs till retail WoW, men det blockerade ju Blizz (för att de hatar allt som är kul.)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oliver91:

Mmmm, mer besviken egentligen. Jag har spelat sedan sextonde februari 2005 och faktiskt gillat det den mesta tiden, även om jag haft ganska långa perioder ibland då jag stängt av spelet också. Legion var höjdpunkten tyckte då jag, trots skavankerna som fanns här och där. Men arg också, för att de kunnat ha gjort spelet bra men istället valde att göra allt för att exploatera sina egna användare till max max max, verkligen till super max alltså.

Alts är ju inte ens att drömma om med den här animaskiten, jag orkar inte göra det ens med EN gubbe och jag har tonvis med alts. Spelade dem rätt mycket i både legion och BFA trots artifact power-grinden, men det här är bara för mycket helt enkelt.

Det som däremot gör mig heligt förbannad är att blizz kör med dark patterns-fanstyg för att kunna stänga av en WoW-prenumeration, sånt borde fan vara helförbjudet. Plockade bort kontokortet från b.net-kontot istället. HAHA PILUTTA! Jag svarar inte på erat jävla frågeformulär!

Citat:

in och farma anima med dig så är du klar om ett par år med alla rewards eller gör lite emissarys för en chans på lite conduits eller någon random ilvl 203 del!

lol Skämta inte ens med mig om det där säger jag ju bara!

Citat:

Kanske hittar tillbaka till retail i framtiden men eftersom de har misslyckats med 2 expansioner på raken nu tror jag chansen till det är minimal.

Ja, det känns som att de är ute på helt fel spår nuförtiden. Vet inte om det är för att de pressas av Activision att styra spelet i den här riktningen, eller för att de är utbrända och inte har några bättre ideer, eller om de helt enkelt är inkompetenta och inte fattar hur vidrigt det här skräpet faktiskt är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Alts är ju inte ens att drömma om med den här animaskiten, jag orkar inte göra det ens med EN gubbe och jag har tonvis med alts

Skrivet av Oliver91:

Arg? in och farma anima med dig så är du klar om ett par år med alla rewards eller gör lite emissarys för en chans på lite conduits eller någon random ilvl 203 del!

Förstår verkligen inte varför ni hackar upp er på anima. Jag har 6st lvl 60 chars och jag har aldrig någonsin brytt mig om att farma anima (förutom extremt lite på mainen när SL var nytt). Jag har flera chars på +215-220 itemlvl. Renown sköts per automatik när du kör mythic + och allt annat du kan göra i WoW. Praktiskt taget det enda jag gör med mina alts är att göra saker jag tycker är kul. Dvs mythic+, jag måste inte göra något alls utöver det. Förutom typ 2-3 runs av torghast för att få iaf 190 ilvl legendary, dps increasen för 235 är väldigt liten oftast. Dessutom kommer 9.1 lösa detta med torghast.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Förstår verkligen inte varför ni hackar upp er på anima. Jag har 6st lvl 60 chars och jag har aldrig någonsin brytt mig om att farma anima (förutom extremt lite på mainen när SL var nytt). Jag har flera chars på +215-220 itemlvl. Renown sköts per automatik när du kör mythic + och allt annat du kan göra i WoW. Praktiskt taget det enda jag gör med mina alts är att göra saker jag tycker är kul. Dvs mythic+, jag måste inte göra något alls utöver det. Förutom typ 2-3 runs av torghast för att få iaf 190 ilvl legendary, dps increasen för 235 är väldigt liten oftast. Dessutom kommer 9.1 lösa detta med torghast.

Men alla spelar olika, jag skiter i mythic+ och heroic/mythic raiding då det är för stressigt och jag söker en mer laidback spelstil nuförtiden och det får man inte på retail längre och då fanns det bara solo content kvar att göra som är extremt grindigt.

Slutade raida seriöst redan under dragon soul patchen i cataclysm och redan då körde jag enbart 10 manna så introduktionen av 20 manna mythic förstörde den fina gemenskap vi hade i guilden när vi skulle rekrytera minst 8 pers till efter att vi hade spelat ihop sen vanilla tiderna och det slutade med att vi disbandade och gick vidare i livet.

Blizzard behöver återintroducera svårt content för 10 pers och ge oss mega dungeons med bra rewards, sist var väl mechagon? och innan dess karazhan remake och ZG/ZA revampen i cata som jag förövrigt fortfarande är irriterad över då de tog väck originalet.

Mythic+ är på pappret det där svåra contentet jag efterfrågar men eftersom det är tidsbaserat och folk blir extremt bajsnödiga när deras nycklar depletar så är det inte riktigt det ändå.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.