EVE V är hybriddator som utmanar Microsoft Surface Pro

Permalänk
Melding Plague

EVE V är hybriddator som utmanar Microsoft Surface Pro

Med skärmupplösning på 3 840 × 2 400 pixlar och Thunderbolt 4 siktar hybriddatorn EVE V på att bräcka Microsoft Surface Pro.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

De har val tidigare inte levererat produkter?

https://www.reddit.com/r/evev/ har massvis av historier av det tror jag.

Staller mig skeptisk tills jag de kan bevisa att de kan leverera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aksi:

De har val tidigare inte levererat produkter?

https://www.reddit.com/r/evev/ har massvis av historier av det tror jag.

Staller mig skeptisk tills jag de kan bevisa att de kan leverera.

Wow, det suger, hade ingen aning om det där. Jag har själv följt företaget ett litet tag, mest för att jag är nyfiken på deras satsning på gaming-skärmar med Spectrum.

Permalänk
Medlem

Svart dator mot en svart bakgrund? Är de så osäkra på sin design så de inte vill att den syns?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk

Yikes, promo för ren skit.

Permalänk
Medlem

When is V shipping?
Eve V is currently estimated to start shipping in Q3 2021.

Något sent kanske?

Permalänk
Medlem

Säkert en bra dator, men vem köper något av ett helt okänt företag som troligen inte finns om två år.

Förstår inte hur det ska kunna vara en konkurrent till Microsoft? Vakna upp nu.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Känner inte direkt till märket, ej lika heller inger det någon vidare förtroende.
Hoppar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rafner:

Wow, det suger, hade ingen aning om det där. Jag har själv följt företaget ett litet tag, mest för att jag är nyfiken på deras satsning på gaming-skärmar med Spectrum.

Jag fick reda pa det nar jag borjade kolla ang. Spectrum sjalv. Gjorde att jag valde att inte kopa den.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Intressant bit från Wikipedia: Whilst generally well received at launch, there has been widespread concern over Eve-Tech's ability to fulfill its orders due to the long delays faced by many customers. Even in November 2019, not all orders from December 2017 have been delivered

Så, får väl se hur det blir. Intressant val av bilder. Mörka skuggiga produktbilder så man inte ens ser hur den ser ut. Är den ens redo för launch?

Edit: Dom säger Q3 2021, så ni som förbokar kanske får en dator till 2023! Aldrig att jag skulle beställa från dom där skojarna efter att ha spenderat 5 minuter på subredditen.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Från vad jag har fattat av det företaget så är de seriösa, men fortfarande för små för att kunna hantera större volymer av internationella beställningar.

Har en kompis som beställde den första versionen av deras Eve V när de fortade bara var på indiegogo, han fick din dator med flera månaders försening men var nöjd med datorn rent hårdvarumässigt då den var preses som företaget hade lovat.

Permalänk
Medlem

"Vad tycker du om vad EVE V bjuder på? Ett alternativ för dig som söker hybriddator, eller är det alldeles för osäkert att satsa på en dator från en obeprövad aktör?"

Det låter som det är en beprövad aktör i konsten att blåsa folk på pengar iallafall?
Rätt många varningsflaggor hur som helst:

* Anställda låtsas vara "vanliga människor" som hittat "värsta grejen" i foruminlägg
* Betalar för fejkade recensioner på Trustpilot
* Blivit bannade på Reddit för röstmanipulation (och den ribban ligger rätt jäkla högt)
* Skyller på ett annat företag som i princip ägs av dem själva

Känns lite Gizmondo här...

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Datavetare
Skrivet av talonmas:

Svart dator mot en svart bakgrund? Är de så osäkra på sin design så de inte vill att den syns?

Svart? Den är väl grå? I alla fall om man drar ljuset till 11

Klicka för mer information
Visa mer
Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Svart? Den är väl grå?

Klicka för mer information
Visa mer

Tja, det kanske hade framgått att den var grå om de hade en bättre bild... Lite av min poäng. De döljer den
Sen kan ju mobilskärmar i skumma ljusförhållanden påverka såklart, men det är ju något en designer räknar med och gör korrekta bilder därefter (om det inte är en bild för tryckta material som de lag ut).

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk

Okej, jag blir väl den första som skriver här som äger en EVE V och har gjort det i flera år. Jag var del av ursprungliga kickstartern och kan säga att det är ett väldigt seriöst företag, som regelbundet kom med bra informativa uppdateringar och som även justerade en del med produkten under utveckling baserat på bland annat user feedback.

Mycket bra har gjorts med Eve V. Har någon frågor om hur det var att få hem en Gen 1 EVE V så fråga på vetja, kul å se att den uppdateras!

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Container:

Okej, jag blir väl den första som skriver här som äger en EVE V och har gjort det i flera år. Jag var del av ursprungliga kickstartern och kan säga att det är ett väldigt seriöst företag, som regelbundet kom med bra informativa uppdateringar och som även justerade en del med produkten under utveckling baserat på bland annat user feedback.

Mycket bra har gjorts med Eve V. Har någon frågor om hur det var att få hem en Gen 1 EVE V så fråga på vetja, kul å se att den uppdateras!

Jag tvekar inte pa att det i slutandan kan vara en bra produkt, givet att du faktiskt fick tag pa en. Tyvarr ar det alldeles for manga som inte fick sin, inte fick en refund mm. for att jag skulle vaga kopa av dem. Detsamma galler deras nya monitor som skall slappas. Vissa far inte tillbaka sin deposit om de valt att inte ga vidare med kopet, nagot som EVE sagt ska vara OK.

Sedan har vi det som @kirkunit sa ocksa, med deras beteende. Det kanns for mig inte som ett foretag att kopa nagot ifran.

Permalänk
Medlem

När kommer roliga laptops med Ryzen 4000?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Container:

Okej, jag blir väl den första som skriver här som äger en EVE V och har gjort det i flera år. Jag var del av ursprungliga kickstartern och kan säga att det är ett väldigt seriöst företag, som regelbundet kom med bra informativa uppdateringar och som även justerade en del med produkten under utveckling baserat på bland annat user feedback.

Mycket bra har gjorts med Eve V. Har någon frågor om hur det var att få hem en Gen 1 EVE V så fråga på vetja, kul å se att den uppdateras!

Visa en bild med ditt username, från det man läst så tror jag inte på dig.

Tycker också det är löjligt av @Sweclockers att skriva artiklar om vaporware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringman:

Från vad jag har fattat av det företaget så är de seriösa, men fortfarande för små för att kunna hantera större volymer av internationella beställningar.

Jo, något renodlat bedrägeri är det nog inte. Men däremot verkar ju deras affärsmoral vara ganska bristfällig. Och samma kan nog sägas om kompetensen att leverera. Jag skulle aldrig lägga ut pengarna om jag inte hade datorn framför mig, varför ens chansa när det handlar om månader framåt och mer än 10 000 kronor för basmodellen.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Gainsgoblin:

Tycker också det är löjligt av @Sweclockers att skriva artiklar om vaporware.

Nu får jag nog ta och försvara pappa Sweclockers här; det är ju inte vaporware om det är en nypresenterad produkt. Vi utgår ju bara från deras genuint skitdåliga track record här, men alla förtjänar ju en andra chans (även om det är på gränsen här, dom har verkligen uruselt rykte).

I såna fall är ju Nvidias och AMDs produkter mer vaporware, med bevisad skitdålig tillgång vid lansering.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Nu får jag nog ta och försvara pappa Sweclockers här; det är ju inte vaporware om det är en nypresenterad produkt. Vi utgår ju bara från deras genuint skitdåliga track record här, men alla förtjänar ju en andra chans (även om det är på gränsen här, dom har verkligen uruselt rykte).
I såna fall är ju Nvidias och AMDs produkter mer vaporware, med bevisad skitdålig tillgång vid lansering.

Tycker att har man inte levererat sin första produkt och sen skyller man på pandemin för att man inte börjat leverera sina skärmar ännu och vägrar återbetala folk så förtjänar företaget en vaporwarestämpel. Diskussioner om Eve är bannlyst på många ställen just för att personalen på EVE verkar spendera mer tid åt att putsa företagets bild på reddit än att leverera produkter och återbetala folk som avbeställt.
Det finns tom en subreddit där folk beskriver sina problem med företaget: https://www.reddit.com/r/evev/
Det här är inte någon andra chans heller, det här är en tredje chans efter att nu ha gjort samma sak på alla sina tidigare produkter, vi kan vara snäll och kalla det en tredje chans och räkna de tre skärmarna som borde stå på personers skrivbord som en produkt.

Den här tråden är ganska talande
https://www.reddit.com/r/evev/comments/jxfolj/summary_of_spec...

Att AMD och Nvidia inte kan möta efterfrågan är väl en helt annan sak, finns ju fler personer här på forumet som fått sina 6800XT än personer som fått eves första laptop i världen skulle jag gissa.

@loevet och @Sweclockers @UndaCfår gärna förklara varför det är rimligt att ge eve publicitet här? Antingen gör man ingen research utan postar bara okritiskt en pressrelease Eve skickat ut åt sweclockers eller så tycker man att eve är ett seriöst företag varav jag ifrågasätter hur sweclockers tänker.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Gainsgoblin:

Tycker att har man inte levererat sin första produkt och sen skyller man på pandemin för att man inte börjat leverera sina skärmar ännu och vägrar återbetala folk så förtjänar företaget en vaporwarestämpel. Diskussioner om Eve är bannlyst på många ställen just för att personalen på EVE verkar spendera mer tid åt att putsa företagets bild på reddit än att leverera produkter och återbetala folk som avbeställt.
Det finns tom en subreddit där folk beskriver sina problem med företaget: https://www.reddit.com/r/evev/
Det här är inte någon andra chans heller, det här är en tredje chans efter att nu ha gjort samma sak på alla sina tidigare produkter, vi kan vara snäll och kalla det en tredje chans och räkna de tre skärmarna som borde stå på personers skrivbord som en produkt.

Den här tråden är ganska talande
https://www.reddit.com/r/evev/comments/jxfolj/summary_of_spec...

Att AMD och Nvidia inte kan möta efterfrågan är väl en helt annan sak, finns ju fler personer här på forumet som fått sina 6800XT än personer som fått eves första laptop i världen skulle jag gissa.

@loevet får gärna förklara varför det är rimligt att ge eve publicitet här? Antingen gör man ingen research utan postar bara okritiskt en pressrelease Eve skickat ut åt sweclockers eller så tycker man att eve är ett seriöst företag varav jag ifrågasätter hur sweclockers tänker.

Ok, du har helt rätt! Jag hade som jag skrev tidigare bara spenderat 5 min på subredditen, och trodde att de bara hade en produkt som hade varit seg. Håller med dig nu

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Nej Eve är ett jävla skitföretag som klassas som en renodlad scam och att sweclockers skriver en helt okritisk artikel och lyfter fram det som ett alternativ till företag där man faktiskt får produkter gör mig väldigt bekymrad över nivån på journalistiken.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Gainsgoblin:

Tycker att har man inte levererat sin första produkt och sen skyller man på pandemin för att man inte börjat leverera sina skärmar ännu och vägrar återbetala folk så förtjänar företaget en vaporwarestämpel. Diskussioner om Eve är bannlyst på många ställen just för att personalen på EVE verkar spendera mer tid åt att putsa företagets bild på reddit än att leverera produkter och återbetala folk som avbeställt.
Det finns tom en subreddit där folk beskriver sina problem med företaget: https://www.reddit.com/r/evev/
Det här är inte någon andra chans heller, det här är en tredje chans efter att nu ha gjort samma sak på alla sina tidigare produkter, vi kan vara snäll och kalla det en tredje chans och räkna de tre skärmarna som borde stå på personers skrivbord som en produkt.

Den här tråden är ganska talande
https://www.reddit.com/r/evev/comments/jxfolj/summary_of_spec...

Att AMD och Nvidia inte kan möta efterfrågan är väl en helt annan sak, finns ju fler personer här på forumet som fått sina 6800XT än personer som fått eves första laptop i världen skulle jag gissa.

@loevet och @Sweclockers @UndaCfår gärna förklara varför det är rimligt att ge eve publicitet här? Antingen gör man ingen research utan postar bara okritiskt en pressrelease Eve skickat ut åt sweclockers eller så tycker man att eve är ett seriöst företag varav jag ifrågasätter hur sweclockers tänker.

Jag hade inte läst den reddit-tråden när nyheten skrevs, den baserades på amerikanska källor som var först ut med att skriva om EVE V 2nd gen. Reddit pekar onekligen på att de inte hanterat första generationen smidigt, samtidigt är det svårt att säga exakt vad som är deras strul och vad som faktiskt påverkats av pandemin. Att första generationen varit strulig ska inte innebära att vi automatiskt avskriver allt de gör hädanefter, men vi kommer ha ögonen på dem inför generation två. Är även den strulig får de anses som oseriösa och förtjänar inte uppmärksamhet för nya produkter.

Men jag kan hålla med om att Reddit-ifrågasättandet borde belysas på något sätt i artikeln, jag kikar på det och uppdaterar med en blänkare om det.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

@loevet inte för att vara sån men en snabb googling bör ge ganska mycket. Tycker det är ett grundsteg innan man postar en ren pressrelease från ett okänt företag.

"Reddit pekar onekligen på att de inte hanterat första generationen smidigt, samtidigt är det svårt att säga exakt vad som är deras strul och vad som faktiskt påverkats av pandemin."

Läs igen, första generationen av deras laptop kom 2016, det var ingen pandemi då. Det jag länkade med delays nu är skärmarna som dom announcade förra året, ingen skillnad mot deras första laptop, massa delays och refunds är som att försöka få vatten ur en sten verkar det som.
https://www.reddit.com/r/evev/comments/hjwdyo/those_who_have_...

Bannad på /r/Monitors

https://www.reddit.com/r/Monitors/comments/jt0bop/discussion_...

Amazon bannade reviews på eves produkter innan dom slutade få sälja via amazon.

https://www.reddit.com/r/evev/comments/c316yn/you_cant_even_l...

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Gainsgoblin:

@loevet inte för att vara sån men en snabb googling bör ge ganska mycket. Tycker det är ett grundsteg innan man postar en ren pressrelease från ett okänt företag.

"Reddit pekar onekligen på att de inte hanterat första generationen smidigt, samtidigt är det svårt att säga exakt vad som är deras strul och vad som faktiskt påverkats av pandemin."

Läs igen, första generationen av deras laptop kom 2016, det var ingen pandemi då. Det jag länkade med delays nu är skärmarna som dom announcade förra året, ingen skillnad mot deras första laptop, massa delays och refunds är som att försöka få vatten ur en sten verkar det som.
https://www.reddit.com/r/evev/comments/hjwdyo/those_who_have_...

Bannad på /r/Monitors

https://www.reddit.com/r/Monitors/comments/jt0bop/discussion_...

Amazon bannade reviews på eves produkter innan dom slutade få sälja via amazon.

https://www.reddit.com/r/evev/comments/c316yn/you_cant_even_l...

För att spä på lite extra så bytte dom namn på trustpilot, misstänker för att "nolla poängen". Det är en massa en-stjärniga reviews där, och en massa femstjärninga.

Enpoängarna är ganska hyfsat välordade och beskriver problemen. Dom femstjärninga är bar "good product" och "best service".

https://www.trustpilot.com/review/evedevices.com

Shit vilket sopigt företag.

Här är en rolig en. "Standard review", nästan som att dom har valt det som template...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Visa en bild med ditt username, från det man läst så tror jag inte på dig.

Tycker också det är löjligt av @Sweclockers att skriva artiklar om vaporware.

Detta bör väl funka fint
https://photos.app.goo.gl/qeNNHZCPdEs6mwLJA

EDIT: Att inte tro på varandra som swec-medlemmar är lite lågt tycker jag. Vi har väl ett mer öppet community än så?

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Handlar väl snarare om att du hoppar in och försvarar ett företag som har levererat en handfull enheter och säger all is fine, kul att du fick en produkt i alla fall även om det måste stå klart även för dig att det inte är ett seriöst företag.