Permalänk

Need 4 speed Heat.

Någon som kan rekommendera spelet? Hur långt är det? Hur många bilar finns? Har läst några recensioner men får ändå rätt dålig uppfattning av spelet. Vissa älskar de, men många säger de är mediokert.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Spelet generellt känns bra tycker jag, dock känns storyn riktigt kort men man kan fortsätta lira efter om man så vill. Många jädrans bilar, allt från Volvo 240 till Polestar 1 till Regera.

Permalänk
Medlem

Antalet bilar saknar betydelse. Varför är det så ofta en första fråga

Storyn är måhända kort men du måste grinda tills du låser upp uppdragen. 17h och är inte klar. Level 30.
Tre bilar i garaget. De pengar som inte polisen beslagtagit har gått till uppgraderingar. Har tre bilar i garaget efter ett felköp. Mustang 65 som jag fick i starten har jag konverterat till driftbil. Lotsen som primär racer och en Porsche rsr 73 för offroad. Men den kan fylla alla roller utmärkt egentligen.

Lotusen tror jag kommer slå i ett tak uppgraderingsmässigt får se hur länge den hänger med

Det påminner en hel del om The crew i upplägg plus poliser då. Polisen är de smått unika hur de trollar. Jag gillar och går helt banans på dessa fuskare samtidigt. Genialiskt. Nu har man äntligen lite pulver så det går att köra ifrån dem inte bara försöka få dem att krascha ut sig själva. Jag kör på hard men polisen är tydligen lika svår att tas med på easy.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Antalet bilar saknar betydelse. Varför är det så ofta en första fråga

hmm, kan det bero på att det är ett "bilspel" som efterfrågas?
Kanske man vill veta hur många bilar det finns? Bara en lätt men jävligt kvalificerad gissning.
Skaffa Horizon 4 istället.

Vill du ha riktiga bilspel så är det väl iRacing som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

hmm, kan det bero på att det är ett "bilspel" som efterfrågas?
Kanske man vill veta hur många bilar det finns? Bara en lätt men jävligt kvalificerad gissning.
Skaffa Horizon 4 istället.

Vill du ha riktiga bilspel så är det väl iRacing som gäller?

Fh 4 har fler bilar så då finns det imgen vits köra nfs heat? Har inte gt 2 fler bilar än Fh 4 så det är gt 2 som är bra?

De flesta arkadlir har fler bilar än man har tid att köra. För simulation finns det lite att välja på. RFactor2, assetto corsa, lfs, iracing, raceroom, automobilista är några värda att nämna. Rfactor 1 har nog flest bilar via mods så det är nog det man ska köra iof med den måttstocken.

Jag har redan fått mer ut av heat än av Fh 4 till its många färre timmar. Fh 4 är otroligt tekniskt slipat men så hjärndött det måste vart en ai som gjort spelupplägget.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Fh 4 har fler bilar så då finns det imgen vits köra nfs heat? Har inte gt 2 fler bilar än Fh 4 så det är gt 2 som är bra?

De flesta arkadlir har fler bilar än man har tid att köra. För simulation finns det lite att välja på. RFactor2, assetto corsa, lfs, iracing, raceroom, automobilista är några värda att nämna. Rfactor 1 har nog flest bilar via mods så det är nog det man ska köra iof med den måttstocken.

Jag har redan fått mer ut av heat än av Fh 4 till its många färre timmar. Fh 4 är otroligt tekniskt slipat men så hjärndött det måste vart en ai som gjort spelupplägget.

Jag säger verkligen inte att antal bilar gör hela spelet.
Men om killen nu undrade hur många bilar det var i NFS Heat, så kan man ju svara på det, istället som du gjorde ifråga sätta "varför" man undrar något...

FH4 är verkligen en skön arkadracer, enligt mig. Längder bättre än NFS Heat, men smaken är delad.
Klankar absolut inte ner på NFS Heat.

Men vill man ha rejäl simulering så är väl iRacing det bästa jag kommer på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Jag säger verkligen inte att antal bilar gör hela spelet.
Men om killen nu undrade hur många bilar det var i NFS Heat, så kan man ju svara på det, istället som du gjorde ifråga sätta "varför" man undrar något...

FH4 är verkligen en skön arkadracer, enligt mig. Längder bättre än NFS Heat, men smaken är delad.
Klankar absolut inte ner på NFS Heat.

Men vill man ha rejäl simulering så är väl iRacing det bästa jag kommer på...

Du klagar på att det reflekteras på forum? Varför snackar du om iracing här. Det är ju inget op frågat om och knappast aktuellt om antalet bilar är viktigt?

Antalet bilar används i marknadsföringen och går således lätt att googla fram. 125 eller mer verkar det som.

Finns flera bra simmar smaken är som baken även där.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Du klagar på att det reflekteras på forum? Varför snackar du om iracing här. Det är ju inget op frågat om och knappast aktuellt om antalet bilar är viktigt?

Antalet bilar används i marknadsföringen och går således lätt att googla fram. 125 eller mer verkar det som.

Finns flera bra simmar smaken är som baken även där.

Nä, jag klagar inte.
Tillrättavisade bara dig, då du uppenbart(enligt min tolkning av vad du skrev) har väldigt bra koll på spelet men ändå inte kan svara på TS mycket enkla fråga.

Frågan löd bland annat så här;
Hur många bilar finns?

Varpå du svarar att det är ointressant.
För dig kanske, men inte för trådskaparen uppenbart.

Capiche?

Och nej det har inte frågats efter någon bilsimulator i tråden, det var bara ett tips om man vill ha lite realism.
Dela med sig, du vet, diskussionsforum...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Jag säger verkligen inte att antal bilar gör hela spelet.
Men om killen nu undrade hur många bilar det var i NFS Heat, så kan man ju svara på det, istället som du gjorde ifråga sätta "varför" man undrar något...

FH4 är verkligen en skön arkadracer, enligt mig. Längder bättre än NFS Heat, men smaken är delad.
Klankar absolut inte ner på NFS Heat.

Men vill man ha rejäl simulering så är väl iRacing det bästa jag kommer på...

FH4 (liksom FH3) är otroligt hjärndött

Kan va det sämsta progression jag någonsin sett i ett racingspel. Det man kan göra är att köpa nya cringeworthy kläder till din avatar och hus som nästan aldrig spelar roll...sen är att samma typ av race, OM OCH OM IGEN, med bilar som känns mer eller mindre likadana. Allt detta i en klassiskt tråkig open world.

Definitivt ett spel för dagens ungdomar som alltid vill ha allt upplåst från början utan krav på att göra bra ifrån sig.

Önskar tillbaka till flatout 2 eran...då det släpptes riktiga arkadspel med själ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

FH4 (liksom FH3) är otroligt hjärndött

Kan va det sämsta progression jag någonsin sett i ett racingspel. Du kan köpa nya cringeworthy kläder till din avatar LOL och typ hus som nästan aldrig spelar roll.

Ja det är verkligen löjligt. Håller jag med om.
Men hus och kläder? Vem bryr sig om det?

FH4 är och kommer alltid vara en bättre arkadracer än senaste installationer av Need for speed.
Sista bra NFS var nog Porsche 2000. Riktigt nice.

På vilket sätt är NFS Heat mindre hjärndött än FH4?
Jag bara undrar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Ja det är verkligen löjligt. Håller jag med om.
Men hus och kläder? Vem bryr sig om det?

FH4 är och kommer alltid vara en bättre arkadracer än senaste installationer av Need for speed.
Sista bra NFS var nog Porsche 2000. Riktigt nice.

På vilket sätt är NFS Heat mindre hjärndött än FH4?
Jag bara undrar...

Heat har klart bättre progression. Och det är ganska enkelt egentligen, eftersom FH4 helt saknar progression. Med det sagt så gör FH4 en hel del annat bättre än HEAT. Båda är rätt dåliga spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Heat har klart bättre progression. Och det är ganska enkelt egentligen, eftersom FH4 helt saknar progression. Med det sagt så gör FH4 en hel del annat bättre än HEAT. Båda är rätt dåliga spel

Ja, jag tror vi tycker lite likadant. Då du nämner Flatout kommer jag att tänka på ett riktigt gammalt spel från Bugbear, tror det hette Rally Trophy. Det var riktigt bra, iaf på den tiden.

Permalänk
Medlem

Själv föredrar jag simracing men Wreckfest tycker jag är riktigt kul arkadracing.
Påminner mycket om dom gamla Flatout spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av P.E:

Själv föredrar jag simracing men Wreckfest tycker jag är riktigt kul arkadracing.
Påminner mycket om dom gamla Flatout spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma utvecklare. Wreckfest är en annan typ av spel än Heat men ja strömlinjeformat flatout kan det verkligen beskrivas som. Förvisso också själlöst men det är utmanande dock och har lite bättre känsla då de har jobbat på att få färre bilar att fungera bra än bara pumpa in nya.

Inget spel om man utgår efter antalet bilar. Skulle nog köra Forza 7 för bilsamlandet. I Wreckfest hinner man köra alla.

Du kan göra i stort samma saker i the crew, fh och heat dock. Själva racen är mer intensiva och arkadiga i heat.
Har inte testat med ratt än men svårt se jag skulle hinna parera i statsracen då det börjar bli löjlig fart på kärrorna.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Snor tråden för en annan fråga.

Går det inte att köra i 4k på datorn eller har jag problem med datorn?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Har något slags minne av att ha kört det i 4K. Jag kan inte minnas något lir som inte går att köra i 4K så 99,9 % säker jag testat

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Har något slags minne av att ha kört det i 4K. Jag kan inte minnas något lir som inte går att köra i 4K så 99,9 % säker jag testat

Well.. Då har jag problem med datorn då...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2