Permalänk
Medlem

Tumskruv + Distanskruv för AIO (Vart?)

Hej!

Igår när jag installerade en AIO kylare så bröts distansskruven av på mitten medans jag spände åt tumskruven. Kan säga att jag använde väldigt lite kraft innan den gick av. Känns som dålig kvalité. Jag har tagit i betydligt mer förut på andra AIO's.

Någon som vet vart man kan köpa dessa?
Jag kan säkert kontakt NZXT (eller Komplett) men känns som en långdragen process. Just nu sitter pumphuvudet endast med 3 fästen och det är inte så optimalt.

http://www.bilddump.se/bilder/20201202085059-213.141.81.86.jp...

Dold text
Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag hittade detta kit hos Amazon.com
https://www.amazon.com/Premium-LGA115X-Retention-Asetek-Based...

Någon som vet om liknande går att få tag på i Sverige/EU?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag hittade detta kit hos Amazon.com
https://www.amazon.com/Premium-LGA115X-Retention-Asetek-Based...

Någon som vet om liknande går att få tag på i Sverige/EU?

Vilken socket används distansskruven till?

Jag kan kolla hemma imorgon om jag har sån , så kan du få det gratis. Du bor ju inte så långt ifrån mig.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Vilken socket används distansskruven till?

Jag kan kolla hemma imorgon om jag har sån , så kan du få det gratis. Du bor ju inte så långt ifrån mig.

Det glömde jag skriva! Det är till Intel LGA 115X.
Det vore underbart i så fall! Tack!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Det glömde jag skriva! Det är till Intel LGA 115X.
Det vore underbart i så fall! Tack!

är ledsen men hade tyvärr inte såna skruvar

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

är ledsen men hade tyvärr inte såna skruvar

Ah ok! Tack ändå för att du kollade!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ronz:

Igår när jag installerade en AIO kylare så bröts distansskruven av på mitten medans jag spände åt tumskruven. Kan säga att jag använde väldigt lite kraft innan den gick av. Känns som dålig kvalité. Jag har tagit i betydligt mer förut på andra AIO's.

Är det en ny kylare så kan det gå på garantin alternativt vara föremål för reklamation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Är det en ny kylare så kan det gå på garantin alternativt vara föremål för reklamation.

Jo jag har mailat både Komplett och NZXT men inget svar ännu. Vill helst undvik att skicka tillbaka kylaren då den sitter monterad. Så en snabb lösning för att få tag i en skruv var planen. Men ack så svårt

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken