Är det fler som fått kolli-id om cyberpunk?

Permalänk
Medlem

Är det fler som fått kolli-id om cyberpunk?

Hej!

Fick igår kolli-id hos PostNord (bara registrering) ifrån Elgiganten om min beställning för cyberpunk 2077 och sedan några timmar senare fick jag faktura ifrån Klarna och står som skickad på Elgigantens hemsida.

Har detta hänt någon mer? Känns väldigt tidigt

Edit: De står som MyPack Collect (skickas till ombud) och inte varubrev som det borde göra.
Detta hände mig med Valhalla också och fick det till postombud 7/11 ist för 10/11.

Permalänk
Medlem

Blev exakt likadant för mig igår också!

Permalänk

Ja de har ju trycket på posten i åtanke så inget konstigt med det. Trots det så kommer antagligen folk få det senare, beroende på var de bor. Håller tummarna!

Permalänk
Medlem

Ironin när det är konsolerna som är anledningen till den senaste förseningen men får det en vecka tidigare än de som köpt det till PC.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Samma här. Förhoppningsvis kommer det några dagar tidigare!

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk

Vad för vikt är specificerad på era försändelser? Jag beställde nämligen ett headset från Elgiganten och Cyberpunk under deras BF-kampanj. Inte hört något om headsetet, därav jag frågar.

I min postnord app:
Status: Registered
Weight 1.0 kg
Height, width, dept: Unknown

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avskummet:

Vad för vikt är specificerad på era försändelser? Jag beställde nämligen ett headset från Elgiganten och Cyberpunk under deras BF-kampanj. Inte hört något om headsetet, därav jag frågar.

I min postnord app:
Status: Registered
Weight 1.0 kg
Height, width, dept: Unknown

Står samma och har bara beställt cyberpunk

Permalänk

När jag jämför försändelse ID i Postnord appen och på "min sida" hos Elgiganten är det Cyberpunk som har skickats.

Kan bli en fin helg framför oss kompisar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anome:

Blev exakt likadant för mig igår också!

Skrivet av Karma_3750:

Ja de har ju trycket på posten i åtanke så inget konstigt med det. Trots det så kommer antagligen folk få det senare, beroende på var de bor. Håller tummarna!

Skrivet av Aero:

Samma här. Förhoppningsvis kommer det några dagar tidigare!

Står era som varubrev eller MyPack Collect när ni kollar hos PostNord?

Permalänk
Skrivet av Ts_1999:

Står era som varubrev eller MyPack Collect när ni kollar hos PostNord?

MyPack Collect för mig.

Permalänk
Medlem

MyPack Collect för mig också.

Permalänk

Två saker.

Detta: https://www.techgamingreport.com/cd-projekt-warns-against-str...

CD Projekt red har fått mycket fin publicitet efter att någon "streamat spelet i 20 min". PR-jippo med enorm hype. Success!

Permalänk
Medlem

Har inte hänt något mer på min order iaf.

Permalänk
Medlem

Jupp, samma här.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Inte hänt något här, köpte på inet i somras. Hoppas verkligen de inte räknar med att alla paket kommer fram på 2 dagar,.. speciellt inte när man råkar bo i norrbotten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Inte hänt något här, köpte på inet i somras. Hoppas verkligen de inte räknar med att alla paket kommer fram på 2 dagar,.. speciellt inte när man råkar bo i norrbotten

Spenderat nästan hela livet norr om Luleå och har nästan alltid fått paket på två dagar. Just spel kommer ofta på en dag. T.ex köpt spel på morgonen och har det nästa morgon.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

De har förberett genom att börja gå igenom alla orders och fixat frakterna, därför det kommer upp i appen. Allt detta för att kunna skicka ut burarna med paket den dagen det är tänkt så att det når kunderna någon/några dagar innan release. Ingen mening att börja panika i onödan. Min gissning är att allt går ut från Elgigantens lager på söndag eller måndag.

Permalänk
Medlem

Då får vi hålla tummarna att det skickas idag eller absolut senast imorgon.

Permalänk

Någon som fått någon uppdatering på sin försändelse?

Permalänk

Ingen uppdatering för mig, fortfarande status registrerat.

Permalänk

Det skall komma idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

Det skall komma idag.

Har du fått någon mer uppdatering på din spårning?

Permalänk
Medlem

Köpt från elgiganten båda mina beställningar har statusen skickat hos dem. I postnordsappen står det som registrerat sedan 4-december.
Gör jag en paketsökning på kollinumret med det som elgiganten tillhandahåller på bring och postnords sida så hittar den inget.

Börjar tro att detta inte kommer på release längre... Vet inte om det är elgiganten som inte lämnat ifrån sig paketet eller om bring är överbelastat? Är det samma för er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelo:

Köpt från elgiganten båda mina beställningar har statusen skickat hos dem. I postnordsappen står det som registrerat sedan 4-december.
Gör jag en paketsökning på kollinumret med det som elgiganten tillhandahåller på bring och postnords sida så hittar den inget.

Börjar tro att detta inte kommer på release längre... Vet inte om det är elgiganten som inte lämnat ifrån sig paketet eller om bring är överbelastat? Är det samma för er?

Ser likadant ut för mig...

Permalänk
Skrivet av Ts_1999:

Har du fått någon mer uppdatering på din spårning?

Nej, men spelet släpps ju i natt kl 24 och då ska man ju ha tillgång. Jag har köpt från Elgiganten och dom brukar leverera ut dagen före releasedatum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

Nej, men spelet släpps ju i natt kl 24 och då ska man ju ha tillgång. Jag har köpt från Elgiganten och dom brukar leverera ut dagen före releasedatum.

Känns väldigt orimligt att det ska hinnas komma fram idag, när det finns noll uppdatering på spårning. Kan såklart vara så att du bor väldigt nära.

Permalänk

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta men pratade en bra stund med Elgiganten nyss. Det hävdas starkt från deras sida att det är skickat med brev och det finns ett kollinummer. Men när jag får det så är det samma som paketet, då hävdar supporten att det magiskt ska bli ett brev av ett MyPack Collect. Men summa summarum så vägrar supporten kolla på det mer för det är inget fel innan det inte har kommit fram imorgon.

Det som kunde vara bra då är att det helt enkelt skickats som brev på sidan vi inte har kolli till, men den chansen är ju liten då det borde dyka upp i appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparven91:

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta men pratade en bra stund med Elgiganten nyss. Det hävdas starkt från deras sida att det är skickat med brev och det finns ett kollinummer. Men när jag får det så är det samma som paketet, då hävdar supporten att det magiskt ska bli ett brev av ett MyPack Collect. Men summa summarum så vägrar supporten kolla på det mer för det är inget fel innan det inte har kommit fram imorgon.

Det som kunde vara bra då är att det helt enkelt skickats som brev på sidan vi inte har kolli till, men den chansen är ju liten då det borde dyka upp i appen.

Vafan... Om de blir ett brev ist så borde det komma upp i appen då jag har både nummer och mejl kopplad...

Permalänk

Ringde igen för jag blev lite tjurig efter förra samtalet, nu påstår supporten att det är packat men avgår lagret tidigast i eftermiddag eller imorgon. Då försökte jag förklara att det kan ju inte skickas imorgon och hinna till hela Sverige samma dag. Men det då fick man ju det på fredag iallafall tyckte supporten.

Så det är nog lotteri om vi får spelet på release eller inte. Med paket eller brev är nog också lotteri just nu.

Permalänk
Skrivet av Ts_1999:

Vafan... Om de blir ett brev ist så borde det komma upp i appen då jag har både nummer och mejl kopplad...

Ja det försökte jag också ta upp, men det kände tjejen i supporten inte till att det fanns...