Iphone 12 pro max 256gb för 12k + 1k presentkort - bra deal?

Permalänk
Medlem

Iphone 12 pro max 256gb för 12k + 1k presentkort - bra deal?

Hej!

Dags att skaffa ny lur och tyvärr var jag inte på tårna under black friday utan försöker förhandla till mig en bra deal ändå.

Det erbjudande jag fått nu är avbetalning på iphone 12 pro max 256 gb för 390 kr / mån månad 1-12 och 610 kr / mån månad 13-24. Från början sa försäljaren fel och höll på att ge mig för 410 kr/mån sista året, men det kunde han inte när han insåg sitt misstag men kunde ge 1000 kr i presentkort som plåster på såren för missförståndet (såg nu dock att alla får det oavsett, så det var bara säljsnack).
Totalpris för telefonen blir 12 k och så ett presentkort på tillbehör för 1000 kr.

Skulle ni säga att det är en bra deal? Någon som nyligen skaffat eller planerat inköp av samma, som vill dela med sig vilket erbjudande ni fått?

Permalänk
Avstängd

Är ca standard pris för telefonen, Den kommer inte sjunka prismässigt i butik, Dock så brukar man kunna hitta Nya begagnade för billigare pris, Med kvitto och garanti.

Etiskt; njä men kvitto och hur säljaren fått tag i det är inte ditt problem. GOD tro Finns inte" nä men kvitto är bevis på att innehållet är detsamma som man har i handen.

Permalänk
Medlem

Som föregående skrev, är ju mer eller mindre standardpris för luren.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Okej, så om det är standardpris borde det vara en rätt ok deal om jag får 1k presentkort?

Han tipsade också om att ringa in 1 mån efter jag köpt telefonen för att jag då skulle kunna få 100 kr/mån rabatt på abonnemanget också. Inget som han kunde lägga in direkt utan någon form av insidertips. Kan ju hoppas att det stämmer

Permalänk
Medlem

Brukar det vara bättre deals om man väntar till mellandagarna? Eller ligger det ungefär som vanligt?

Permalänk
Medlem

Verkar rätt vettigt faktiskt. En pro max 256gb får man ju inte loss på för 12k

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Iphones finns det inga marginaler på.
Så nya telefoner är det sällan/aldrig bra erbjudanden på.
Så kör på det. Är ju ändå 1000kr "gratis" där.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Viking
Skrivet av missrawr:

Brukar det vara bättre deals om man väntar till mellandagarna? Eller ligger det ungefär som vanligt?

Det brukar inte vara så mycket rabatt på Apple-produker. Så jag tycker att du ska köpa.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för er input! Jag slår till