Någon som använder Windows 7 nu år 2020?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Det var som fan, då verkar det vara åtgärdat. Kanske blir en uppgradering nu.

Testade och det funkar!
Men måste fråga, varför vill du ha det så?
Har du skärmarna placerade så fysiskt?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av walkir:

Här pratar vi 2GB RAM och 32GB eMMC!

Tror även type-cover är den stora skillnaden. När jag kör enbart touch, så finns det situationer där enda utvägen är att stänga av plattan helt (exempelvis spel som kör i helskärm och blockerar Win-knappen). Även upplösningen på hela 1280x800 lär ställa till det för mig.

Är det inte ett krav med en "fysisk" (det är en touchknapp på Surface men den sitter ju på ramen utanför skärmen) Windowsknapp på plattorna? Jag vet inte om det fortfarande är det men jag är helt hundra på att det var det tidigare i alla fall.

Citat:

Ang. tangentbordslayouten, så tog det fram till Version 2004 för Microsoft att fixa att "AltGr"-tangenten minimerar pekskärmstangentbordet automatiskt (försökt att skriva "@" mha AltGr på UWP-tangentbordet). Kan tillägga att "AltGr"-knappen (svensk layout för inte ens finns i Windows 10 Version 1703, men det kan jag leva med jfm alla andra missar från Microsoft.

Surface är trots allt en Microsoft-produkt, där Windows borde ge den bästa upplevelsen.

Oops... Skulle precis testa pektangentbordet på jobbdatorn som kör Windows 10 Version 1809. Det gjorde att hela datorn låste sig. Tack Microsoft! Fungerar dock som "vanligt" igen efter omstart. Kan tillägga att detta inte gäller "osk.exe"-tangentbordet, utan det "andra" tangentbordet som främst dyker upp om man använder touch.

Känner att en video säger mer än 1000 ord:
https://i.imgur.com/Z530O0t.mp4

https://i.imgur.com/Z530O0t.gif

Se hur AltGr reagerar! Smått omöjligt att använda exempelvis "@" eller "\" i någon större utsträckning. Har sett detta beteendet i upp till Version 2004, men kanske är fixat nu? (3 år senare!).

Jag var tvungen att docka ur jobbdatorn och testa och jag får inte det beteendet. AltGr funkar som det ska och minimerar inte tangentbordet så det går utmärkt att skriva @ och liknande. Och den är på 1909.

Kan det vara så att någon av dina tweakar har sabbat något kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Kan det vara så att någon av dina tweakar har sabbat något kanske?

Lätt att tro det, det beteendet var även på jobbdatorn Mycket skit bakom spakarna blir det, men det mesta kan jag även fixa till själv

Det fungerar faktiskt även på min dator med Windows 10 Version 1909. Det var den datorn jag trodde körde 2004 här. En gammal Thinkpad X240 som brukar få leka HTPC