skruvar till gtx 780 kylare

Permalänk
Medlem

skruvar till gtx 780 kylare

Hejsan alla!

Har mailat EVGA själva och frågat men har nu gått över en vecka och fortfarande inte fått något svar från dom så testar här istället.

Har kört custom vattenkylning i burken i flera på nu på både cpu och gpu men har tröttnat på underhållet som medföljer vattenkylning och därför tänkt återgå till luftkylning igen.

Problemet som uppstått är att när jag letade fram orginalkylaren till grafikkortet så upptäckte jag att jag lyckats slarva bort flertalet skruvar till kylaren.

Så jag undrar om någon vet var man kan köpa nya skruvar alternativt om något har ett gammalt trasigt kort dom kan tänkas skänka mot fraktkostnad eller skänka skruvarna bara om besväret att posta enbart dom är smidigare

Permalänk
Medlem

Tjena!

Jag har ett EVGA GTX 780 Classified som gick sönder i början av året. Vet dock inte om det är möjligt att ta delar från det kortet.

Du kan självklart få det om det skulle vara av intresse.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Tjena!

Jag har ett EVGA GTX 780 Classified som gick sönder i början av året. Vet dock inte om det är möjligt att ta delar från det kortet.

Du kan självklart få det om det skulle vara av intresse.

Vad jag kan hitta med lite googling så verkar classified ha en annan pcb samt kylaren ser annorlunda ut så vet inte om det är samma skruvar eller ej.

tog en bild på skruven som det saknas flertalet av för min del (om du har möjlighet att kontrollera att din modell har likadana)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Vad jag kan hitta med lite googling så verkar classified ha en annan pcb samt kylaren ser annorlunda ut så vet inte om det är samma skruvar eller ej.

tog en bild på skruven som det saknas flertalet av för min del (om du har möjlighet att kontrollera att din modell har likadana)

https://puu.sh/GU6xZ/0fe4225805.jpg

Vad tror du om dessa?

https://ibb.co/6WpKrBH

https://ibb.co/FBtMXBL

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Ser ju ut att vara samma skruvar enligt dina bilder, härligt

Enligt mig så är smidigaste lösningen att ta loss och lägga alla skruvarna i någon liten plastficka sen stoppa den i ett vanligt kuvert och skicka (det borde väl klara postgången på det sättet va?) istället för att skicka hela kortet.
Dock innebär detta lite kanske lite extra jobb för din del, och då du är den som innehar kortet så låter dig avgöra hur du vill att vi löser det på smidigaste sättet för din del.

addressuppgifter tar vi via pm förstås

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Ser ju ut att vara samma skruvar enligt dina bilder, härligt

Enligt mig så är smidigaste lösningen att ta loss och lägga alla skruvarna i någon liten plastficka sen stoppa den i ett vanligt kuvert och skicka (det borde väl klara postgången på det sättet va?) istället för att skicka hela kortet.
Dock innebär detta lite kanske lite extra jobb för din del, och då du är den som innehar kortet så låter dig avgöra hur du vill att vi löser det på smidigaste sättet för din del.

addressuppgifter tar vi via pm förstås

Härligt!

Jag skruvar loss kylaren och lägger skruvarna i en liten blixtlåspåse och skickar med ett kuvert som du föreslår.

Återkommer via PM.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz