Användare köper strålningsburar till Wifi-routrar – klagar på prestanda

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

De tror att de vet bättre, det finns ingen forskning, naturvetenskap och logik som biter på dom. Då kan man till slut bara skratta åt det.

För dem som är intresserade av vad för typ av människor detta är så finner man som här: anti 5g/wifi, elallergi, antivaxxers, månlandningen har inte hänt, chemtrails och coronavaccinet innehåller chip som kommer styra människor. De ser sig som "vakna" och resten av befolkningen är bara får som inte vet bättre.

Strålningsupproret:
https://m.facebook.com/groups/252997535398070?group_view_refe...

https://m.facebook.com/groups/408666892574591?group_view_refe...

Inga samhällsbärare direkt.

Kan väl lägga till en viss världsledare som också fått för sig att han är ensamt vaken angående att hela amerikanska, demokratiska valsystemet är riggat (för det kan ju helt orimligen vara så att folket faktiskt inte ville rösta på en gapande jättebäbis)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZothOmmog:

Folk attackerade ju 5G master för de trodde att det spred Covid.

Det bästa med den logiken är att, hur kan de se skillnad på 2G 3G 4G från 5G?

De kan inte.

Bunte losers, tyvärr finns inga andra ord om folk som köper strålningsburar.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Tur iallafall att alla på sweclockers vet att digital kablar alltid måste vara svindyra guldkablar för att få extra fina 0 och 1 som ger lite skarpare bild. Eller den digital information på en CD skiva absolut låter lite bättre om man målar ytterkanten på skivan med grön tuschpenna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Talanglos:

Ser inte riktigt det roliga med artikeln. I grund och botten handlar det om människor, utan bättre vetande, som har blivit lurade till följd av vilseledande marknadsföring. Alla har inte ett intresse för teknik och spenderar sina fredagar med att löda egna kretskort. Vad gäller underhållningsvärde så är den här artikeln i paritet med att läsa människor som har förlorat sitt kapital till följd av de har blivit rekommenderade dåliga finansiella produkter, eller människor som har fått allvarliga biverkningar till följd av att deras läkare har ordinerat fel medicin.

Det här ju lika dumt som att sälja en svart strumpa som ska träs på en lampa för att minska ljusstyrkan och sedan klagar folk att helt plötsligt blir det mörkare i rummet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Jovars jag är inte sugen på hudcancer. Nu är ju huden härdad med pigment för att klara sig mot solen som stoppar strålningen från den istället för att låta den fritera våra organ.

Visserligen är solstrålningen en helt annan dimension av styrka men samtidgt får ju kroppen vilopaus från den minst 8 timmar om dagen.

Vad har det för effekt om man har en lampa lysande dygnet runt? Inget man dör eller får camcer av kanske. Betyder det att det är lungt? Om man känner att det har en negativ inverkan även om det vore en placebo effekt så gör man bäst i att undvika den!

Under dessa åtta timmar.. sitter du framför datorskärmen? Ser TV? Rör dig på markplan? Den strålning du får ifrån marken själv är större än den du får från 5G eller Wifi för den delen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xinpei:

Under dessa åtta timmar.. sitter du framför datorskärmen? Ser TV? Rör dig på markplan? Den strålning du får ifrån marken själv är större än den du får från 5G eller Wifi för den delen.

Hade strålningen varit större så hade wifi signalerna aldrig ens kommit fram.

Har du aldrig upplevt hur signaler slås ut när det finns en kraftig EMR källa nära ett wifi eller telefon?

Du måste tala om helt andra frekvenser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Hade strålningen varit större så hade wifi signalerna aldrig ens kommit fram.

Har du aldrig upplevt hur signaler slås ut när det finns en kraftig EMR källa nära ett wifi eller telefon?

Du måste tala om helt andra frekvenser.

Var otydlig. Menade konsekvenserna för ens kroppsdelar är större från den strålning som man utsätts för varje dag från sol och mark. Att stänga av sitt Wifi under natten kommer göra absolut noll för ens kropp.

https://www.techrepublic.com/article/wi-fi-is-not-actually-ba....

Här har du en rad andra exempel som har minst lika stor chans för skada på din kropp som en Wifisignal.

https://www.theguardian.com/technology/askjack/2012/sep/27/wi...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Äh, bra artikel, precis som den Sweclockers i juli skrev om skolan i Täby som köpte in strålskydd.

Däremot håller jag med om att man ska vara försiktig med lyteskomik.

Kom också att tänka på samma artikel
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/grundskola-tog-in...

Permalänk
Medlem

Jättebra låda till bilnycklarna, så ingen snor bilen med en repeater.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

Köpte mig en 5600x cpu som jag har nervoltat extremt, men den når numera inte upp i samma klockfrekvenz som tidigare... Skandal!

Visa signatur

5600x, Rtx 3070

Permalänk
Medlem

När jag läser invändningarna mot att SweClockers skriver komiska artiklar som denna får det mig att osökt tänka på hur det hade sett ut om vi jämt försökte hålla alla till godo.

Varför försöka förklara teknik med ett fackmässigt språk när vi kan sänka nivån så kraftigt att vem som helst ska kunna förstå?

Eller ska vi förvänta oss en viss nivå hos läsaren?

Personligen tycker jag att i den allmänna samtalet bör en hög nivå hållas och förkunskaper krävas av läsaren för det är så man sätter ribban och håller undan utspridd "dårskap" i sökan på ett bättre ord.

För förstår man inte vad en faradaybur och god wifi signal har för motsättningar så lär man kolla upp det för att hänga med i diskursen och på så vis höjs nivån i samhället. Jag tror det finns många personer som läste artikeln i fråga och inte förstod vad skämtet var och lärde sig något.

Slutligen kommentarerna om psykisk ohälsa säger lite om fördomarna hos de som tycker det är okänsligt att skämta om de som köpt buren och blivit besvikna över signalstyrkan. Man är alltså psykiskt sjuk om man går på 5g konspirationer etc. Jag tror det är betydligt vanligare med människor som är så otroligt oinformerade kring teknik och andra ämnen att man drar till med helt andra anledningar till deras märkliga föreställningar...

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Woods:

När jag läser invändningarna mot att SweClockers skriver komiska artiklar som denna får det mig att osökt tänka på hur det hade sett ut om vi jämt försökte hålla alla till godo.

Varför försöka förklara teknik med ett fackmässigt språk när vi kan sänka nivån så kraftigt att vem som helst ska kunna förstå?

Eller ska vi förvänta oss en viss nivå hos läsaren?

Personligen tycker jag att i den allmänna samtalet bör en hög nivå hållas och förkunskaper krävas av läsaren för det är så man sätter ribban och håller undan utspridd "dårskap" i sökan på ett bättre ord.

För förstår man inte vad en faradaybur och god wifi signal har för motsättningar så lär man kolla upp det för att hänga med i diskursen och på så vis höjs nivån i samhället. Jag tror det finns många personer som läste artikeln i fråga och inte förstod vad skämtet var och lärde sig något.

Slutligen kommentarerna om psykisk ohälsa säger lite om fördomarna hos de som tycker det är okänsligt att skämta om de som köpt buren och blivit besvikna över signalstyrkan. Man är alltså psykiskt sjuk om man går på 5g konspirationer etc. Jag tror det är betydligt vanligare med människor som är så otroligt oinformerade kring teknik och andra ämnen att man drar till med helt andra anledningar till deras märkliga föreställningar...

Håller med. Att vi kom in på psykiska sjukdomar var förstås för att vi hamnade i en diskussion om elallergi och så.

Permalänk

Jag köpte en svart låda att ha min lampa i så att den inte genererar strålning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweLingonBerry:

Instämmer med @TheYardbird. Tycker inte den här typen av nyheter borde publiceras på sweclockers, även om jag också skrattar. Gör ett inlägg på Facebook eller något annat om ni vill, men att dedikerad en hel nyhet åt idioti drar bara ned intrycket av er själva.

Ah vem fan bryr sig? Hur drar en artikel om folk som försöker skydda sig mot radiovågor ned intrycket av Sweclockers exakt? Kunde inte bli mer relevant som nyhetsartikel.

Du behöver inte läsa artikeln. Det är okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag tror också den funkar för en "breadboard computer"
https://cdn.hackaday.io/images/2132631548456898352.jpg

Haha, det har du helt rätt i.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad jag skall skriva.... Detta är.... Bara så dumt.

Jag orkar inte lixom.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SweLingonBerry:

Instämmer med @TheYardbird. Tycker inte den här typen av nyheter borde publiceras på sweclockers, även om jag också skrattar. Gör ett inlägg på Facebook eller något annat om ni vill, men att dedikerad en hel nyhet åt idioti drar bara ned intrycket av er själva.

Själv ser jag nog på det här med ett lite annat perspektiv.

Jag ser ett reellt problem i att shamans och regndanslösningar på riktigt säljs som tekniska lösningar.
Därför tycker jag också att det är relevant att media lyfter upp vad som faktiskt händer på den här fronten. Inet/webhallen kommer antagligen inte sälja den här typen av kvacksalveriprodukter. Amazon innebär ett ganska stort skifte på den här fronten.
Det är inte bara små obskyra webshoppar som erbjuder lurendrejeriprodukterna nu utan det är en storspelare som erbjuder det här.

Jag ser det rimligt att lyfta den här frågan på samma sätt som att man undrar över om HDMIkablar för 30.000 spänn verkligen ger bättre bild.

Så jag ser gärna att det kommer fler artiklar som ifrågasätter tokiga produkter på marknaden

Fast det kanske inte handlar så mycket om att den här typen av produkt ifrågasätts? Eller omdömena för den delen.
Utan det är kanske den lite lättsamma tonen i nyheten som inte gillas?

Ja där finns det nog ett spektrum av olika åsikter tänker jag mig. Själv kan jag väl tycka att det är skönt att tyngre analyser varvas med mer lättsamma inslag. Att båda delarna finns. Kanske inte för en publicist så som råd och rön. Men för en nyhetssite med personligheter och där forumet är så stor del tycker jag det kan passa.
Men ja, det är såklart högst subjektivt. Olika gillar olika här.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xinpei:

Under dessa åtta timmar.. sitter du framför datorskärmen? Ser TV? Rör dig på markplan? Den strålning du får ifrån marken själv är större än den du får från 5G eller Wifi för den delen.

Det är mycket klarlagt att EMR och RF påverkar organisk vävnad. Du kan till och med läsa på WHO och FDA om du inte förstår vetenskapliga studier. Jag tror du menar att den kosmiska stålningen är större än den från den artificiella (den vi människor utgör), ett argument till detta är att alla organismer på planeten har utvecklats med stålningen över tid. Alltså byggt upp ett försvar över tid.

Permalänk
Inaktiv

Många får lära sig ganska tidigt i grundskolan att energi inte kan förstöras, bara omvandlas (första lagen av termodynamik). Om vi lägger en kropp eller vilken tjock organisk vävnad framför en WiFi-router så kommer signalen att verka lägre. Med andra ord så hamnar en del av energin i kroppen eller den organiska vävnaden. Att tro att EMR eller RF inte kan påverka oss är fel.

Några bra tips är att studera vetenskapliga studier och förstå dom, vilken typ av strålning, hur stor effekt över tid, på vilken vävnad och vad som blir slutreslutatet. För att mäta långtidseffekter så behöver studierna vara runt 10 år (alltså de flesta som är cancerfall). Det finns även studier om korttidseffekter, till exempel den om RF-strålning i honungsbikolonier efter 10 minuter så slutar bin tillverka honung och metaboliseringen avtar kraftigt, med andra ord så dör förmodligen hela kolonin eller om dom lyckas bygga ett annat bo någonstans där strålningen inte påverkar dom så mycket.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon116323:

Många får lära sig ganska tidigt i grundskolan att energi inte kan förstöras, bara omvandlas (första lagen av termodynamik). Om vi lägger en kropp eller vilken tjock organisk vävnad framför en WiFi-router så kommer signalen att verka lägre. Med andra ord så hamnar en del av energin i kroppen eller den organiska vävnaden. Att tro att EMR eller RF inte kan påverka oss är fel.

Några bra tips är att studera vetenskapliga studier och förstå dom, vilken typ av strålning, hur stor effekt över tid, på vilken vävnad och vad som blir slutreslutatet. För att mäta långtidseffekter så behöver studierna vara runt 10 år (alltså de flesta som är cancerfall). Det finns även studier om korttidseffekter, till exempel den om RF-strålning i honungsbikolonier efter 10 minuter så slutar bin tillverka honung och metaboliseringen avtar kraftigt, med andra ord så dör förmodligen hela kolonin eller om dom lyckas bygga ett annat bo någonstans där strålningen inte påverkar dom så mycket.

Men den energimängd som går in i kroppen är väldigt liten, dels så är effekten från början max 100mW och så är det inte troligt att antennen från början riktar allt mot kroppen utan har en betydligt större spridning och så reflekteras också en del av kroppen, det blir alltså inte mycket energi som kommer in i kroppen och risker beror på exponeringen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av henkiii:

Varför dör (honungs)bin?
https://natgeo.se/djur/insekter/fyra-skal-till-varfor-bin-dor
Kvalster, Ensidig kost (ensidiga odlingar), bekämpningsmedel och klimatförändringen.

Vad kan du göra?
https://www.naturskyddsforeningen.se/radda-bin
Ät Eko-mat, odla blommor, bygg vildbi-hotell och sätt upp en bi vattnare.

Om man inte kan något om ett ämne brukar det gå ganska lätt att söka sig till information.
Givet att man använder sig av någolunda neutral sök fras, vänder sig till myndigheter eller ställer öppna frågor i forum.

Vad säger ansvarig myndighet om strålning från 5g och wifi?
(Notera att strålsäkerhetsmyndigheten inte ska förväxlas med desinformationskanalen strålskyddsstiftelsen)
https://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/omraden/magnetfalt-o...
"5G använder liksom tidigare generationer mobiltelefonisystem radiovågor för att överföra information trådlöst. Det finns inga säkerställda hälsorisker med radiovågor så länge referensvärdena inte överskrids. "

https://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/omraden/magnetfalt-o...
"Strålsäkerhetsmyndigheten har mätt exponeringen för radiovågor på olika platser i samhället. Resultatet visar att även om vi lägger ihop exponeringen från olika typer av sändare så är den totala exponeringen för radiovågor låg. Därför bedömer myndigheten att det inte finns några hälsorisker med exponeringen från basstationer för mobiltelefoni, trådlösa datornätverk och liknande sändare."

Litar du på myndigheten, eller är deras uppgift att mörka en större konspiration?

Om strålningen är så låg som dom säger, varför refererar dom till ett 6 minuters referensvärde i länken (https://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/contentassets/c4057a...) som refererar till (http://www.stralskyddsstiftelsen.se/wp-content/uploads/2015/0...)

Jag tror du behöver förstå hur strålning ackumuleras i organisk vävnad. För att säkerställa vad som är hälsosamt eller inte så behövs det flera värden, alltså en statistisk analys. Olika typer av frekvenser, och vilken typ av strålningteknik (intervall av pulsering etc) över korttidsspann och långtidsspann, över effekt och även över vilken organiskvävnad den strålas över.

Med andra ord så är dokumenten och därmed Strålskyddsinstitutets grundläggande förståelse för vad som är lämpligt ang. begränsning av allmänhetens exponering förelektromagnetiska fält dålig, amatörmässig och under all kritik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av instream:

Är det lagligt att vara så här dum?

Det finns de som tror att 5G och Corona har ett samband.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Men den energimängd som går in i kroppen är väldigt liten, dels så är effekten från början max 100mW och så är det inte troligt att antennen från början riktar allt mot kroppen utan har en betydligt större spridning och så reflekteras också en del av kroppen, det blir alltså inte mycket energi som kommer in i kroppen och risker beror på exponeringen.

Bra kommentar! Mycket av den artificiella stålningen är vinklad, för att inte träffa oss medans vi exempelvis håller en mobiltelefon i handen ståendes så behövs det en extremt precis vinklad (låg strålningspunkt) och liten träffbarhet över organisk vävnad (zenith). Alltså inte som i denna videon https://www.youtube.com/watch?v=R4SXu7t1oOg där hög strålning träffar många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Vad fan är det för fel på folk idag

Inte bara idag. Samma hysteri rådde då mikrovågsugnen och radion kom.

Permalänk
Rekordmedlem

Apropå skydd måste väl en svindyr esd påse nästan vara ännu värre bondfångeri ?

https://www.amazon.com/Radiation-Shielding-Blocking-Wireless-...

https://www.amazon.com/Protection-Radiation-Blocking-Protecti...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scorpion85:

Till er som inte tror att strålning från en router har negativa effekter såsom huvudvärk osv, jag hoppas att ni drabbas av samma vånda som jag själv när jag tvingades sitta 40 cm från en access point pga att jag var ny på jobbet och inte ville göra väsen av mig med att flytta den (vilket jag ändå sen gjorde efter ett tag och på så sätt åtminstone kunde göra det drägligt för mig). Extrem migrän från just det hållet som pekar mot routern och kom inte till mig och säg att jag e foliehatt.

Det finns alldeles för många i Sverige som enbart köper den officiella förklaringen och går aldrig mot strömmen, därav många samhällsproblem som man inte får prata om i detta forumet. "Vadå om jag har en 2,4-26ghz sändare 50cm från mig där jag befinner mig många timmar, vi är inte biologiska varelser vi är gjorda av granit".

Epiteten jag hade använt för att beskriva er är inte tillräckliga så jag avstår.

Skrivet av NisseG91:

Hört talats om nocebo?

Blanda inte ihop sina egna åsikter med fakta.

Du tycker och tror att du påverkas. Och du påverkas. Nocebo.

Fakta säger exakt tvärtom.

Betyder itne att du led av det, bara att det är nocebo

Skrivet av anon134512:

Det är just sån här bullshit som sprider ovetenskapliga teorier. Det du säger betyder ingenting. Så vitt vi vet kan det lika gärna vara radon eller dålig luft.

Strålning är ingen avancerad teknik och det är inte svårt att forska på.

De du upplevt är nocebo eller på grund av någon annan anledning eller helt enkelt bara skitsnack.

Skrivet av Kyraal:

Problem uppstår när man väl blindtestar personer med uttalanden som dina. Någon klagar på huvudvärk av att sitta nära en router. Man tar bort routern, och då försvinner huvudvärken. Det personen inte vet är att routern i fråga var helt tom på kretsar, hade bara några LEDs för syns skull.

Radiovågor är inte skadliga för människor.

Jag förstår helt att problemet är verklighet för dig. Jag förstår att det är en hart när obefintlig chans att något jag säger påverkar dig. Jag önskar dock att du fick riktig behandling för det som verkligen skapar problem för dig så du inte behöver gå omkring och lida helt i onödan. Du är trots allt min medmänniska och jag önskar dig inget annat än god livskvalitet.

Väljer några inlägg i mängden här.

Ska vi kanske försöka vara lite ödmjuka och konstatera att avsaknaden av påtagliga bevis för att wifi-strålning skulle vara skadlig inte innebär att den inte kan vara det? Det kan mycket väl vara nocebo eller något annat som ger migrän, men det är fortfarande teoretiskt möjligt att det även kan vara wifi-strålning som orsakar detta genom någon ännu inte upptäckt mekanism. Att förlöjliga någons upplevelse hjälper knappast på något sätt.

Personligen tror jag inte att wifistrålning kan ge den typen av effekter, men samtidigt så är jag fullt på det klara med att jag faktiskt inte vet detta. Däremot så cirkulerar det en väldans massa kvasivetenskapliga påståenden som inte är direkt verklighetsbaserade, men det är en annan sak.

Permalänk
Medlem

Folk blir tyvärr dummare och dummare.

I manualen till en bil från 50-talet står det beskrivet hur du justerar ventilerna.
I en modern bils manual står det att du inte ska dricka batterisyran..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon116323:

Om strålningen är så låg som dom säger, varför refererar dom till ett 6 minuters referensvärde i länken (https://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/contentassets/c4057a...) som refererar till (http://www.stralskyddsstiftelsen.se/wp-content/uploads/2015/0...)

Jag tror du behöver förstå hur strålning ackumuleras i organisk vävnad. För att säkerställa vad som är hälsosamt eller inte så behövs det flera värden, alltså en statistisk analys. Olika typer av frekvenser, och vilken typ av strålningteknik (intervall av pulsering etc) över korttidsspann och långtidsspann, över effekt och även över vilken organiskvävnad den strålas över.

Med andra ord så är dokumenten och därmed Strålskyddsinstitutets grundläggande förståelse för vad som är lämpligt ang. begränsning av allmänhetens exponering förelektromagnetiska fält dålig, amatörmässig och under all kritik.

Jag kan inte se att myndigheten länkar till foliehattstiftelsen, men jag kanske missat något.

Är dessa tabeller du tänker på?

Dold text

Du kanske kan presentera en alternativ tabell/beräkning/metod och argumentera för den.
Gärna mer krispigt än "olika typer av frekvenser".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av henkiii:

Jag kan inte se att myndigheten länkar till foliehattstiftelsen, men jag kanske missat något.

Är dessa tabeller du tänker på?

Du kanske kan presentera en alternativ tabell/beräkning/metod och argumentera för den.
Gärna mer krispigt än "olika typer av frekvenser".

Det står i första fotnoten.

Jag gjorde det. För att förtydliga detta "Olika typer av frekvenser, och vilken typ av strålningteknik (intervall av pulsering etc) över korttidsspann och långtidsspann, över effekt och även över vilken organiskvävnad den strålas över."

(Olika typer av frekvenser / bestrålningsteknik / olika typer av intervall (t. ex. natt / dag simulering) / lång- eller korttidsspann / vilken organisk vävnad man prövar (symptom över vävnaden, t. ex. om den är neurologisk).

*Tillägg

Intresseorganisationen för mobilindustrin egen bedömning,

https://www.icnirp.org/cms/upload/publications/ICNIRPmmwavesS...

”För radiofrekventa elektromagnetiska fält mellan 10 och 300 GHz är den befintliga riktlinjen för referensvärdet 10 W/m2 medelvärde över en viss tidsintervall som minskar med ökande frekvens, 6 min vid 10 GHz och 10 sek vid 300 GHz."

Intressant att de inte har med varierad långtidsdata?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon116323:

Det står i första fotnoten.

Jag gjorde det. För att förtydliga detta "Olika typer av frekvenser, och vilken typ av strålningteknik (intervall av pulsering etc) över korttidsspann och långtidsspann, över effekt och även över vilken organiskvävnad den strålas över."

(Olika typer av frekvenser / bestrålningsteknik / olika typer av intervall (t. ex. natt / dag simulering) / lång- eller korttidsspann / vilken organisk vävnad man prövar (symptom över vävnaden, t. ex. om den är neurologisk).

*Tillägg

Intresseorganisationen för mobilindustrin egen bedömning,

https://www.icnirp.org/cms/upload/publications/ICNIRPmmwavesS...

”För radiofrekventa elektromagnetiska fält mellan 10 och 300 GHz är den befintliga riktlinjen för referensvärdet 10 W/m2 medelvärde över en viss tidsintervall som minskar med ökande frekvens, 6 min vid 10 GHz och 10 sek vid 300 GHz."

Intressant att de inte har med varierad långtidsdata?

INTRESSANT! Har vi snubblat över en sexminuterskonspiration?

Gällande din vetenskapliga metod med olika saker på olika vis.
Har du några fler argument varför den skulle väga tyngre än den metod myndigheten valt, eller är det bara en av dessa fenomen som man får tro på utan bevis?
Jag känner mig, tyvärr, inte speciellt mycket klokare.