Problem med spelsajt Bet365

Permalänk

Problem med spelsajt Bet365

Hej, jag känner mig så överkörd så jag lägger ner lite energi på det här i rättvisans tecken, tänkte att det finns så många hjälpsamma och smarta personer på Sweclockers att det är värt ett försök! ❤️

Here we go, jag spelade poker på B365 som jag gjort helt utan problem under flera veckors tid, tills på onsdag kväll förra veckan, då pokerklienten kastade ut mig helt plötsligt. Då jag var inköpt i flera turneringar till ett värde av runt 700kr så infann sig lite panik över att veta vad det var som hände, men också över det faktum att det är ganska jobbigt att bli utkastad mitt i när man sitter och kämpar, tänk er.

Jag fick tag på supporten efter ett tag och de hänvisade då till att jag hade fyllt min spelgräns för dagen, som är 12 timmar. Jag hade väldigt svårt att köpa att det stämde men eftersom det ändå fanns en chans att så var fallet, så accepterade jag förklaringen och det ändå var så "lite" pengar det rörde sig om som gick förlorat, så lade jag det bakom mig.

Dagen efter, på torsdagen, satte jag mig åter att spela. Lite försiktigare den här gången, såg till att absolut inte vara inloggad nära de där tolv timmarna. Lik förbannat, ungefär samma tid klockan 20.00, då hade jag betalat närmare 1000kr i olika turneringar, och det gick dessutom väldigt bra i samtliga, blev jag utkastad på samma sätt.

Då blev jag lite ledsen för jag förstod direkt att både pengarna och turneringarna var att glömma givet hur det såg ut från kvällen innan, men den här gången var det tungt nog så jag försökte ringa in istället för chat, för att få en förklaring. Det tog en halvtimma att komma fram, och de enda de kunde hänvisa till, igen, var att jag hade fyllt spelgränsen 12 timmar för dagen. Det stämde över huvudtaget inte så jag blev väl kanske lite irriterad och med mitt perspektiv på pengar, så förklarade jag att jag kände mig rånad på nästan 2000kr, att pengarna betydde mycket för mig. Då blev han i supporten intresserad helt plötsligt och började fråga ut mig om mina spelvanor och om jag hade problem med mitt spelande, vilket jag lugnt förklarade att jag inte hade men att det av flera olika skäl var ganska tungt att det här hände, andra kvällen i rad dessutom.

Nu är det fredag, och jag loggar in på kontot på Bet365 för att se över mitt saldo, så kom det upp en skylt vid inloggningen, att mitt konto hade blivit avstängt, men att jag kunde ta ut de pengarna jag hade kvar på kontot.

Det här var ju bara för absurrt tänkte jag, och jag hade fortsatt svårt att tro att det stämde att jag hade fyllt spelgränsen på både onsdag och torsdag, dels för att jag spelat både mer och oftare i flera veckor innan det här, utan problem, och för att jag på torsdagen inte ens startade datorn innan klockan 10, och jag blev utkastad klockan 20, vilket inte ens är 12 timmar. Jag får ihop det till att jag satt ungefär maximalt sex timmar, högt räknat.

Så då ringer jag supporten på fredag morgon och får prata med en vettig och tydlig person som faktiskt kändes som han var ute efter att hjälpa mig mer än annat, och han föreslog idéen om att pokerclienten på Bet365 för tillfället har problem och fortsätter logga timmar även efter man har stängt ner den. Okej tänkte jag, det låter iallafall möjligt. Jag frågade vidare om hur jag ska göra med mitt frysta konto, och han bad mig återkomma efter klockan 14:30 då berörd avdelning för ansvarsfullt spelande åter var i tjänst.

Klockan 15:00 ringer jag tillbaka och får återigen dels förklarat för mig att de inte hittar några tecken på att det skulle vara pokerklienten som felat men också att jag är satt i en kö för ett samtal från avdelningen ansvarsfullt spelande för att vidare förklara varför mitt konto är fryst, och jag väntar ännu idag på att de ska ringa.

Ni får ursäkta men jag tycker det här är så konstigt att man mig ännu veterligen inte har någonstans att vända sig till som konsument av de här tjänsterna. Jag har förlorat både de €170 jag var inne för i turneringarna då pokerklienten felaktigt skickade ut mig+ en biljett inne på pokerkontot värd €100 som jag inte kan använda för att kontot HELT UTAN anledning är fryst. Det skulle isånafall vara för att jag på torsdagkvällen efter det andra missödet ringde in och ifrågasatte om det verkligen stämde att jag suttit i tolv timmar, men sånt kan man väl inte stänga av folk för i en rättvis värld.

Tack
Jona

Permalänk

https://pokerforum.nu/topic/67883-r%C3%A5nad-av-bet365/

Skrev en tråd på pokerforum också tidigare när det hände som kanske har ytterligare info. Hoppas det är okej att posta den annars ta bort. 👍

Tack

Permalänk
Medlem

Drygt. Tyvärr så var den här spellicensen det värsta som kunde hända oss spelare. Begränsat utbud, höjda marginaler, sänkta bonusar och en försämrad spelupplevelse i och med att aktörerna tvingas implementera dessa funktioner på deras sidor och klienter.

Nu var det ett tag sedan jag spelade just poker specifikt, men bet365 ligger väl på iPoker nätverket? Deras klient är värdelös och jag hade hellre begått seppuku än att spela en längre tid med deras klient. Det förvånar mig inte om det är en bugg som har orsakat problemet för din del. Tyvärr så är det inte så mycket som du kan göra i det här fallet. Spelinspektionen hänvisar till ARN eller domstol vid sådana här problem. Lycka till...

Det du eventuellt kan göra är det du gör just nu, skriva lite forumtrådar och göra en stor grej utav det. Har du tur så kanske någon relevant ser det och du blir återbetald som en form av damage control. Tror dock inte bet365 bryr sig. Skulle rekommendera att försöka spela på sajter vars primära fokus är just poker, även om jag förstår att det kan vara svårt i vissa fall -- speciellt nu när vi inte kan spela på alla skins. Men jag gissar på att du kommer bli bättre behandlad från supporthåll när du har att göra med ett företag som är mer beroende av deras poker-produkt rent inkomstmässigt.

Permalänk
Skrivet av VA77E:

❤️❤️ Tusen tack för att du tog dig tid.

Ja, snacka om att hamna i kläm, hade det inte funnits regler för tidsbegränsningar hade det inte kunnat hända. sen förstår jag inte, 12 timmar är så vitt jag vet inte maxtid hos andra siter, utan kan ha 20 timmar på vissa. Och så dumt att välja B365 från första början när det finns andra aktörer inom samma nätverk som garanterat är seriösare med pokern.

Jag fattade nästan, och jag är ändå ganska trög och dum, vad han var ute efter när vi pratade samtalet andra kvällen jag blev utkastad, men jag förstår inte vad de skulle ha för intressen i att frysa mitt konto utan anledning. Enda teorin vore ju att de visste om att den här buggen är på riktigt och att det förstod att jag var tvungen att byta site när det väl är överstökat, varför då inte frysa inne €100 när man ändå håller på. Jag försöker dock låta bli att spekulera, nog rörigt som det är.

Tack som sagt, man är ju ganska utlämnad. Det var skönt när den andra snubben i PF-tråden skrev att han varit med om samma sak. Skönt att inte vara ensam 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelly007x:

❤️❤️ Tusen tack för att du tog dig tid.

Inga problem. Jag har själv påverkats negativt av den här licensen med negativ avkastning som följd, så jag förstår din frustration. Jag har även varit med om liknande situationer där något gått fel vilket har resulterat i att jag förlorat pengar på diverse andra sajter. Det har både löst sig och inte löst sig i de situationerna efter kontakt med support.

Det där med att ditt konto blivit fryst låter sjukt. Verkar som att de antingen misstagit dig för en spelbrukare som blivit frustrerad över begränsningarna och har strikta riktlinjer att följa, eller att den du snackade med helt enkelt ville slippa dig och gav dig en banhammer. Eftersom att Z4muZ på pokerforumet har samma problem så låter det ju definitivt möjligt att det kan finnas fler. Du kanske borde kolla runt lite, kanske finns något på pokerforumet TwoPlusTwo? Kan vara värt att göra ett inlägg där annars. Om så är fallet kan du ju alltid samla lite bevis och sätta lite press på bet365. Du kan även kontakta Playtech som jobbar med iPoker klienten. Om du kan få ett erkännande från Playtech/iPoker att det har varit en bugg i klienten som orsakat detta så kanske det räcker för att övertyga bet365.

Permalänk
Skrivet av VA77E:

Inga problem.

Jag ska göra det, tack!!!! Skrev åt Playtech med detsamma, men fan så hellre man hade lagt tiden på annat 😭 Räcker inte med 200bi downswingen liksom.

Tråkigt att det suger för dig med.

Permalänk

Har förresten bytt skin och det är som dag och natt där varenda sekund redovisas så det inte kan gå fel samt att tidsbegränsningen är 20 timmar. Dålig research innan och men sånt här ska man ju ändå inte behöva vara med om.

Permalänk

Inget gehör än. Ska bli jätteintressant att höra varför de fryst mitt konto, men att hoppas på någon närmare förklaring är väl kanske att hoppas för mycket, så förväntningarna är lågt ställda.

De ringer från ett +44 nummer sa de, så nu har jag dessutom behövt svara på en massa spam från London under en veckas tid. 😁 Vilken parodi.

Permalänk

Inget samtal än. Det här skrev jag åt playtech men de kunde inte säga något om buggen.

Hello, I was asking around on what my next step should be and someone suggested contact Playtech may be a way, so here I am.

I had an incident on B365 Poker, where I one night all suddenly after weeks of playing, got logged out and could not get back in that same night. I was playing tournaments at the time so I lost money, buyins+eventual profits. I contacted B365 via their chat and asked what it all was about, and they referred to that my playing time limit 12hrs was full for the day, welcome back next day. I had a hard time believing this since I couldnt count the hours by the computer that day, to even close to 12hrs, but it wasnt impossible and it was not so much money involved, I decided to accept their explanation and move forward asap.

So the next day, last thursday, I sat in to play again. Little more carefully this time, I counted hours and I thought I would be fine. So, at the same time as the day before at around 20.00 CET, got kicked out again. So this time, I got a little sad because I realized the money was lost and that I wouldnt be able to continue the tournaments I had paid for, once again. This time I called the support and they werent understanding at all and once again referred to the 12hr time limit, this time it was even harder to accept that as an explanation since I had been very careful with that. So I asked if they could provide me with the session times and maybe that could explain. So they gave one example: same night as I got kicked out the first night, after midnight, I had logged for 3 and a half hours. These hours were example hours that affected the thursday playtime limits. So, what did I do after midnight the first night I got kicked out? I logged into my account, to check balance and to see everything was alright, and then shut the client and computer down right away, the exact same way Ive shut it i.e. logged out, for weeks playing at bet365.

So.... they claim, that its MY FAULT that I HAVENT logged out the correct way and therefore, the pokerclient has continued to log hours, even thou it was all shut down, for hours. Its funny because this is how Ive logged out for weeks and there has been no problem, and I guarantee that Ive played much longer previous days than these two days last week, without problems ofcourse. Its just silly.

I then started some threads on a couple of online forums to see if I was the only one, and as it seems, there has been others with the exact same problem.

Is this anything you have heard of?

Thanks

Permalänk
Medlem

Sitter du och spelar onlinepoker hela dagarna?

Permalänk
Medlem

@kelly007x mitt förslag är att avropa lagen om GDPR och begära ut data på vilka timmar du har varit inloggade hos B365. Samt hur dina begränsningar ser ut.

Kan du då rent tekniskt bevisa vilka timmar du har varit inloggad och spelat och att du inte kommer upp i dina begränsningar så har du ett återbetalnings case + ev ersättning för förlorad tid och ett rimligt, men förväntat utfall i turneringarna där du har positionerat dig för price pool.

Permalänk
Skrivet av Belgaar:

@kelly007x mitt förslag är att avropa lagen om GDPR och begära ut data på vilka timmar du har varit inloggade hos B365. Samt hur dina begränsningar ser ut.

Kan du då rent tekniskt bevisa vilka timmar du har varit inloggad och spelat och att du inte kommer upp i dina begränsningar så har du ett återbetalnings case + ev ersättning för förlorad tid och ett rimligt, men förväntat utfall i turneringarna där du har positionerat dig för price pool.

Wow! ❤️❤️ Ska, när jag får tag på dem. Tack för idéen!

Permalänk
Medlem

gör lite ont att läsa detta, tror inte mycket på detta long term, det är ett svart hål att gräva ner sig i att bli spelberoende för sin inkomst

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Inlägg raderade, vänligen tänk på tonen!
/Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Det du kan göra är att anmäla till ARN, eftersom det rör sig om en tvist över 1000 kr.
https://www.spelinspektionen.se/fragor--svar/spelsakerhet/vad...

Det är knappast värt att driva en process i domstol för sådana summor. Förhoppningsvis så följer de eventuella beslut från ARN. Begär ut information om vilka tider du har varit inloggad och hur (webbläsare vs klient osv).

Du kan även informera Spelinspektionen om att Bet365 har dåliga rutiner för tidsbegränsning och att det drabbar spelare negativt. Spelinspektionen lär inte göra någonting, men det kan få fart på Bet365 om du meddelar att du kommer ta ärendet vidare.

Vad gäller den tillfälliga spärren så tror jag inte att de har gjort fel. Den nya spelregleringen innebär en långtgående omsorgsplikt så när du säger att pengarna betyder mycket för dig (fullt förståeligt, vem skulle inte bry sig när felet är någon annans?) så måste de ställa frågor.

Permalänk
Skrivet av Gigena:

Det du kan göra är att anmäla till ARN, eftersom det rör sig om en tvist över 1000 kr.
https://www.spelinspektionen.se/fragor--svar/spelsakerhet/vad...

Tack, ska göra det. Jag fick exakt samma frågor i samtalet som medförde ban på torsdagen, som jag fick idag, och jag svarade identiskt. Jag har inga problem med att man ställer frågor lite då och då, det är väl bara bra. Idag fick jag upp kontot, med samma svar.

Fick som sagt äntligen ett samtal idag. Fick förklarat för mig att det inte räcker med att stänga ner klienten, utan B365 fortsätter då logga timmar så många timmar som man har under Maximal inaktivitetstid under en flik på hemsidan, som är 3 timmar som standard.

Det är jäkligt konstigt att det funkar i flera veckor som sagt, där jag garanterat loggat in och ut fler gånger än under ons/tors. Frågade även hur jag ens ska kunna undvika det här? Jag har inte varit in på hemsidan alls utan registrerade mig på pokerklienten och fyllde i allt som behövdes fylla i med begränsningar via den, spelat och betalat massor i avgifter under tiden. Han sa att det är helt upp till mig att hålla koll på speltiden och spelgränserna. Hur hur hur hur. Det var ju det jag försökte göra på torsdagen, jag kan ju inte misslyckas med en sån simpel grej. Står inte ens hint nånstans om att pokerklienten fortsätter logga 3h efter att man stängt ner den. Det är helt onormalt och lurendrejeri.

Permalänk
Medlem

Nu missade jag vad som skrevs innan admin röjde upp mycket i tråden, men varför görs antagandet att det rör sig om ett spelmissbruk hos OP? Det är fullt möjligt att ha poker som hobby eller yrke utan att hamna på Lyxfällan.

Enligt utsago så har OP förlorat pengar pga. en kass implementering av en tidsbegränsningsfunktion som lades till efter det nya licenssystemet infördes. Inget annat.

Det är synd, men detta är ett praktexempel på den sortens problem som sker när staten vill ha sin del av kakan och människor med väldigt dålig förståelse för spel ska in och röra. Kombinera det med en kass bookie med dålig support vars pokernätverk dessutom använder sig av en sämre klient, så får du den här sortens utfall.

Lycka till OP, hoppas det löser sig.

Permalänk
Skrivet av VA77E:

Lycka till OP, hoppas det löser sig.

❤️❤️❤️

Jag skulle dock tippa på att det här är ganska unikt bet365. Bytte till konkurrent som sagt inom samma nätverk och samma mjukvara och det är som natt och dag. 20 timmar och jätteenkelt att följa upp tiden, vilket är helt omöjligt på 365.

Varför är den där delvis gömda Maximal inaktivietstid 3 timmar som standard från början ens? Det är väl en säkerhetsgrej som ska vara så kort som möjligt. Och att de timmarna räknas in efter man stängt ner pokerklienten är ju helt från vettet. Jag frågade supporten: Hur ska jag veta att ni lägger på 3 timmar efter att jag loggat ut pokerklienten? Dem svarar: Du har inte loggat ut pokerklienten, du har bara kryssat ner den. Du loggar in, men du loggar inte ut. Jag: Hur loggar jag ut? Bet365: det går inte.

Delar borttagna enligt §11 /Vzano, Mod
Permalänk
Skrivet av dakke:

gör lite ont att läsa detta, tror inte mycket på detta long term, det är ett svart hål att gräva ner sig i att bli spelberoende för sin inkomst

Kan du inte utveckla lite, nu när mod vägrar ta bort ditt inlägg? 🙂

Permalänk
Medlem

Räknar sajterna 12h speltid per dag mellan 00-24, eller 12h speltid inom 24h oavsett tid? kan ju råka komma upp i 12h speltid inom 24h om den räknar med förra dagen. Har aldrig spelat om pengar så ingen aning, bara en idé varför de flaggar ditt konto.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Skrivet av Vinolik:

Räknar sajterna 12h speltid per dag mellan 00-24, eller 12h speltid inom 24h oavsett tid? kan ju råka komma upp i 12h speltid inom 24h om den räknar med förra dagen. Har aldrig spelat om pengar så ingen aning, bara en idé varför de flaggar ditt konto.

Nix, det är 00-24. Det är nog redan förklarat hur jag kommit upp i timmarna. Jag har loggat in flertalet gånger för att stämma av/planera spelschemat vilket har lett till att bet365:s system registrerat tid "inloggad" i klienten+3 timmar efter jag stängt ner klienten, en tidsperiod som regleras under Maximal inaktivitetstid på hemsidan, helt ologiskt och efterblivet. Det går över huvudtaget inte att följa sin speltid hos B365 som hos ALLA konkurrenter, även under samma nätverk/mjukvara.

Så, det aktuella dygnet andra kvällen jag blev utloggad såg det ut såhär:

Loggade in efter midnatt för att kolla kontot efter första fadäsen så att allt var okej, kanske hade igång klienten en halvtimma medan jag spelade klart det sista på andra siter. Så där blev det 3h30min. Loggade sen in runt lunch och spelade några turneringar, ca 1h30min, så 4h30min totalt. Sedan förberedde jag för kvällsgrinden och loggade in runt 16.30, och blev utkickad runt 20.

Så det stämmer rätt bra, 6h vid klienten och 6h spöktimmar.

Nu känns det bättre, när man iaf har en förklaring till hur det är möjligt, även om jag inte känner att det borde hålla nånstans om nån såndär Shejkarabi eller nån granskade bet365's pokerverksamhet.

Tack ändå alla som tagit sig tiden, kommit med ideér och visat förståelse. Har begärt ut en del data och de skulle återkomma, hoppas kunna driva vidare det här mot ARN, även om jag inte har några förhoppningar. Tills dess, välj inte B365. Spelar på PAF och det funkar kanon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelly007x:

Kan du inte utveckla lite, nu när mod vägrar ta bort ditt inlägg? 🙂

Ett "yrke" där inkomsten inte är garanterad och till och med kan bli negativ är aldrig sunt enligt mig. Men har själv en kompis som spelade massa på pokerstars och satt inne på typ 7 bord samtidigt och spelade och försörjde sig rätt bra på det. Är man duktig så kan det gå bra men hade själv inte velat sätta mig i.

Om jag även förstår Skatteverket rätt så är detta inkomster du inte skattar i. Det innebär då att de inte är pensionsgrundande samt att du inte kommer ha något kreditvärde för du inte har någon riktig inkomst vilket försvårar om du vill ta lån eller liknande. Kan vara värt att beakta inför framtiden. Nu vet jag inte hur din situation är då jag missat stora delar av tråden men om det skulle vara så att du försörjer dig på spel så kan ovan saker vara att beakta (som jag dock är säker på att du redan känner till )

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Skrivet av Pelegrino:

Det innebär då att de inte är pensionsgrundande samt att du om du vill ta lån

1. Man sparar till sin egen pension med en skattefri inkomst istället
2. Man betalar kontant

Kul att gå runt skuldsatt om möjligheten finns att slippa.

Kan låta lite drygt men det är några av förutsättningarna 😁 Var f.ö. mest intresserad av hans vars inlägg jag citerade utvecklande men tack ändå, alltid intressant att veta hur man ser på pokerspelare idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelly007x:

1. Man sparar till sin egen pension med en skattefri inkomst istället
2. Man betalar kontant

Kul att gå runt skuldsatt om möjligheten finns att slippa.

Kan låta lite drygt men det är några av förutsättningarna 😁 Var f.ö. mest intresserad av hans vars inlägg jag citerade utvecklande men tack ändå, alltid intressant att veta hur man ser på pokerspelare idag.

Givetvis kan man spara till sin egen pension! Och givetvis kan man betala saker kontant men det innebär att du behöver ha väldigt mycket pengar för att klara dig. Det jag försöker säga är att den dagen det går dåligt för dig finns det ingenting som hjälper dig.

Citat:

Kul att gå runt skuldsatt om möjligheten finns att slippa.

Vi är i princip alla skuldsatta idag för det är så svenska samhället ser ut - man köper inte ut sina boenden, man lånar från banken. Du lånar för studier. Vissa lånar för bil osv. Jag själv har en studieskuld på snart 300 000. Jag tycker det är extremt felaktigt att säga som du gör ovan för det är lite som att säga "kul att vara fattig när man kan vara proffsspelare i fotboll". Vad jag försöker summera det hela i är att det är jättekul att det går bra för dig, det är en ynnest (lite som att vara duktig på fotboll) men den dag det väl går dåligt för dig finns det ingenting som räddar dig. Det är alltså ingen kritik öht.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk

Hur mycket pengar man behöver, beror nästan helt på vad man köper.

Tar det inte som kritik alls öht men för att nyansera det lite. Vi är inte alla skuldsatta idag, utan man väljer sin egen väg helt enkelt, i de flesta fallen. Poker är inte heller, för den proffsiga, en från dag till dag-verksamhet utan det är ett jobb där man bygger buffert och följer sig själv under 365 dagar om året.
Den dagen man kommer fram till att edgen inte längre finns där så jobbar man helt enkelt ännu hårdare, eller lägger av. Och den dagen är dagen långt innan sista slanten är förbrukad. Om man inte är en idiot dvs.

Haltande jämförelse med fotboll för övrigt, långt ifrån samma sak, men det förstår du säkert om du tänker efter. 🙂👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelly007x:

Hej, jag känner mig så överkörd så jag lägger ner lite energi på det här i rättvisans tecken, tänkte att det finns så många hjälpsamma och smarta personer på Sweclockers att det är värt ett försök! ❤️

Here we go, jag spelade poker på B365 som jag gjort helt utan problem under flera veckors tid, tills på onsdag kväll förra veckan, då pokerklienten kastade ut mig helt plötsligt. Då jag var inköpt i flera turneringar till ett värde av runt 700kr så infann sig lite panik över att veta vad det var som hände, men också över det faktum att det är ganska jobbigt att bli utkastad mitt i när man sitter och kämpar, tänk er.

Jag fick tag på supporten efter ett tag och de hänvisade då till att jag hade fyllt min spelgräns för dagen, som är 12 timmar. Jag hade väldigt svårt att köpa att det stämde men eftersom det ändå fanns en chans att så var fallet, så accepterade jag förklaringen och det ändå var så "lite" pengar det rörde sig om som gick förlorat, så lade jag det bakom mig.

Dagen efter, på torsdagen, satte jag mig åter att spela. Lite försiktigare den här gången, såg till att absolut inte vara inloggad nära de där tolv timmarna. Lik förbannat, ungefär samma tid klockan 20.00, då hade jag betalat närmare 1000kr i olika turneringar, och det gick dessutom väldigt bra i samtliga, blev jag utkastad på samma sätt.

Då blev jag lite ledsen för jag förstod direkt att både pengarna och turneringarna var att glömma givet hur det såg ut från kvällen innan, men den här gången var det tungt nog så jag försökte ringa in istället för chat, för att få en förklaring. Det tog en halvtimma att komma fram, och de enda de kunde hänvisa till, igen, var att jag hade fyllt spelgränsen 12 timmar för dagen. Det stämde över huvudtaget inte så jag blev väl kanske lite irriterad och med mitt perspektiv på pengar, så förklarade jag att jag kände mig rånad på nästan 2000kr, att pengarna betydde mycket för mig. Då blev han i supporten intresserad helt plötsligt och började fråga ut mig om mina spelvanor och om jag hade problem med mitt spelande, vilket jag lugnt förklarade att jag inte hade men att det av flera olika skäl var ganska tungt att det här hände, andra kvällen i rad dessutom.

Nu är det fredag, och jag loggar in på kontot på Bet365 för att se över mitt saldo, så kom det upp en skylt vid inloggningen, att mitt konto hade blivit avstängt, men att jag kunde ta ut de pengarna jag hade kvar på kontot.

Det här var ju bara för absurrt tänkte jag, och jag hade fortsatt svårt att tro att det stämde att jag hade fyllt spelgränsen på både onsdag och torsdag, dels för att jag spelat både mer och oftare i flera veckor innan det här, utan problem, och för att jag på torsdagen inte ens startade datorn innan klockan 10, och jag blev utkastad klockan 20, vilket inte ens är 12 timmar. Jag får ihop det till att jag satt ungefär maximalt sex timmar, högt räknat.

Så då ringer jag supporten på fredag morgon och får prata med en vettig och tydlig person som faktiskt kändes som han var ute efter att hjälpa mig mer än annat, och han föreslog idéen om att pokerclienten på Bet365 för tillfället har problem och fortsätter logga timmar även efter man har stängt ner den. Okej tänkte jag, det låter iallafall möjligt. Jag frågade vidare om hur jag ska göra med mitt frysta konto, och han bad mig återkomma efter klockan 14:30 då berörd avdelning för ansvarsfullt spelande åter var i tjänst.

Klockan 15:00 ringer jag tillbaka och får återigen dels förklarat för mig att de inte hittar några tecken på att det skulle vara pokerklienten som felat men också att jag är satt i en kö för ett samtal från avdelningen ansvarsfullt spelande för att vidare förklara varför mitt konto är fryst, och jag väntar ännu idag på att de ska ringa.

Ni får ursäkta men jag tycker det här är så konstigt att man mig ännu veterligen inte har någonstans att vända sig till som konsument av de här tjänsterna. Jag har förlorat både de €170 jag var inne för i turneringarna då pokerklienten felaktigt skickade ut mig+ en biljett inne på pokerkontot värd €100 som jag inte kan använda för att kontot HELT UTAN anledning är fryst. Det skulle isånafall vara för att jag på torsdagkvällen efter det andra missödet ringde in och ifrågasatte om det verkligen stämde att jag suttit i tolv timmar, men sånt kan man väl inte stänga av folk för i en rättvis värld.

Tack
Jona

Blev med avstäng utan anledning skulle vara bra om man kan bojkotta spelbolag när nån blir avstängd bara sådär och när dem förlorar stora intäkter så slutar dem troligtvis att behandla folk som dem gör för det ju trots allt vi spelare som försörjer dem dem skulle förlora miljoner om vi höll ihop dem beter sig såhär bara för att dem är stora o kan spelansvar my ass vi har ju alla redskap som krävs ända blockerar dem när dem vill även hört att dem blockar folk som vinner ofta

Permalänk

Case closed, inget intresse från B365 att gottgöra och det är så lite pengar så jag har gjort mitt för det. Tråkigt att det hände två kvällar bara, inte för att jag har några problem med att känna mig som en idiot. Andra kvällen känner jag helt enkelt att ansvaret inte längre var mitt även om jag inte tycker det om första kvällen heller, men kan liksom gå med på det. Supporten hade, om dom brytt sig/vetat hur deras produkt funkar, på onsdagens kontakt kunna förklara för mig hur jag kunde undvika problemet, men det gjorde dom inte.

Välj ett annar bolag om ni väljer att spela, och tack än en gång för alla tips och idéer. 🙂

Poker kan alla bli bra på, på ganska kort tid. Detsamma gäller verkligen inte fotboll.

Permalänk

Haha de ringde mig idag för att ange mina inloggningstider, som jag efterfrågade för nån vecka sedan. Den har loggat från 07 fram till 11, morgonen jag steg upp kl 10.20.... Från mitt IP. Frugan och barnen sov också till 09 något. Jag har dock som sagt ingen ork kvar i banken att lägga ner på det här, men det är lite kul.

Permalänk

Idag söndag 27/12 ringde de och jag var nära på att slänga på luren bara för att, men då hade det inte funnits någon poäng i att svara öht förutom den att få slänga på luren. Räknade snabbt med att konsekvenserna av ett sånt handlande ändå skulle te sig hyfsat tandlöst utåt även om det för mig hade varit ganska stort och skönt, så jag lät samtalet fortgå. Det rör sig om såna pengar så det känner jag ingen tacksamhet över, om jag nu kanske låter lite otacksam. Man har helt enkelt fått röven spräckt i supportärenden förut, omss, kanske för betydligare summor men också garanterat svårare ärenden. På den tiden brydde man sig dock mest bara om pengarna och inte hur supporten bar sig åt, så det fanns inte nog med krut att lägga på saken.

Bet365 erbjöd sig att betala 1342:-. Min spontana reaktion på det var återigen den, hur de kommit fram till just den summan. Man lämnas helt enkelt inte utan frågor när man försöker förstå sig på den här branschen och dess kundvänlighet. Jag förklarade min ståndpunkt och sa, att om de nu är ute efter att ersätta mina förlorade inköp, får de väl betala de 1700:- som det minst rörde sig om, som jag yrkat på. Inte för att jag bryr mig, men för att slippa fundera mer på just den saken.

Det var inga problem och jag har pengarna på kontot nu men skitsamma. Det är ändå sorgligt att det inte funkar bättre än såhär 2020, det borde ju gå bra för dom här bolagen 😕

Permalänk
Skrivet av Gigena:

Det du kan göra är att anmäla till ARN, eftersom det rör sig om en tvist över 1000 kr.
https://www.spelinspektionen.se/fragor--svar/spelsakerhet/vad...

Det är knappast värt att driva en process i domstol för sådana summor. Förhoppningsvis så följer de eventuella beslut från ARN. Begär ut information om vilka tider du har varit inloggad och hur (webbläsare vs klient osv).

Du kan även informera Spelinspektionen om att Bet365 har dåliga rutiner för tidsbegränsning och att det drabbar spelare negativt. Spelinspektionen lär inte göra någonting, men det kan få fart på Bet365 om du meddelar att du kommer ta ärendet vidare.

Förmodligen det här som hjälpte till min fördel så tack ska du ha 🙂 Började förmodligen röra på sig när ARN hörde av sig åt de.