Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

webhallen har fått in 50+ st! BESTÄLLT SNABBT https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

felstavning
Permalänk
Medlem

Lyckades beställa innan bevakningsmailen gick ut (till min box iaf). Kanske blir det som gör att man får en innan jul

Permalänk
Skrivet av teejee:

Märkligt om de inte skickar dom till oss som redan är i kö på WH...

Ja verkligen, när ja kikade stod det iaf i lager 31st när ja skrev det, så sjukt märkligt

Permalänk
Medlem

Ska avboka min på Elgiganten iaf, får min nästa vecka

Permalänk
Medlem

Beställde på WebbHallen också! Ska få den på Tisdag 2020-12-08 enligt beställningen, blir att avboka på Elgiganten för mig också.
Ser att det finns 31 stycken kvar på Webbhallen nu.
SKYNDA!!

Permalänk
Medlem

Nu var det slut. Då folk fortfarande uppenbarligen står i kö så skulle jag vänta på en skeppning innan jag avbeställer från annan leverantör. Det finns ju en risk för att detta är felkommunikation i lagret eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av geuken:

Nu var det slut. Då folk fortfarande uppenbarligen står i kö så skulle jag vänta på en skeppning innan jag avbeställer från annan leverantör. Det finns ju en risk för att detta är felkommunikation i lagret eller liknande.

Hoppas de skickar först till oss som är i kö, allt annat vore väldigt dålig stil av @webhallen.

Jag har till och med expresshantering vilket var nu så här i efterhand en dålig idé 😑

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Webhallen

Hoppar in här (har ingenting med TV-spel att göra)

Men alla som har sedan länge orders liggande kan vara lugna. Det landade ett stort lass idag och inga flyttar till butiker görs så här sent på dagen och med den belastning som är på lagret nu så går allt inte på en handvändning. Ha tålamod och ha en trevlig helg!

/Datorkomponentsinköparen Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hoppar in här (har ingenting med TV-spel att göra)

Men alla som har sedan länge orders liggande kan vara lugna. Det landade ett stort lass idag och inga flyttar till butiker görs så här sent på dagen och med den belastning som är på lagret nu så går allt inte på en handvändning. Ha tålamod och ha en trevlig helg!

/Datorkomponentsinköparen Patrik

Tack för ett snabbt svar Patrik! 😁

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Hade redan en XsX men beställde en XsS från Webhallen idag, den får ersätta XoX

Nu till frågan, igen, XoX med en handkontroll och några få gamla spel, vad kan man få för en sådan?

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastiannystrom:

Ja verkligen, när ja kikade stod det iaf i lager 31st när ja skrev det, så sjukt märkligt

Nu har min ändrat status till transport till butik och beräknat leveransdatum på måndag

Permalänk
Skrivet av teejee:

Nu har min ändrat status till transport till butik och beräknat leveransdatum på måndag

Gött!! Fick hem mitt för ca 1 vecka sedan och är sjukt nöjd!

Permalänk
Medlem

Hoppas att det snart finns nya. Äldste sonen har sparat i ett halvår och får resterande pengar för ett XSX i julklapp:) Så jäkla synd att inte XSS inte har diskläsare. Köper bara X för att hans xone spel ska kunna spelas:)

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hoppar in här (har ingenting med TV-spel att göra)

Men alla som har sedan länge orders liggande kan vara lugna. Det landade ett stort lass idag och inga flyttar till butiker görs så här sent på dagen och med den belastning som är på lagret nu så går allt inte på en handvändning. Ha tålamod och ha en trevlig helg!

/Datorkomponentsinköparen Patrik

Hej Patrik! Kompisen och jag beställde var sin Xbox series x igår när ni hade 12 kvar i lager (fanns även kvar efter vi beställt) men sedan fick vi båda ett mail där det stod att "varan ännu inte finns i lager". Missade vi denna påfyllnadens chans tror du? 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Hade redan en XsX men beställde en XsS från Webhallen idag, den får ersätta XoX

Nu till frågan, igen, XoX med en handkontroll och några få gamla spel, vad kan man få för en sådan?

Sålde min One X några dagar efter jag fick hem Series X för 1800 kr, så någonstans runt 1500-2000 kr.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Webhallen
Skrivet av GroKKen:

Hej Patrik! Kompisen och jag beställde var sin Xbox series x igår när ni hade 12 kvar i lager (fanns även kvar efter vi beställt) men sedan fick vi båda ett mail där det stod att "varan ännu inte finns i lager". Missade vi denna påfyllnadens chans tror du? 😊

Döma av den "rusning" som blev så kan det mycket möjligt ha laggat i lagersaldo-visaren dessvärre, sedan tar det även ett tag för butiksflyttar att registrera sig så det dras från centrallagers saldo.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Nu har min ändrat status till transport till butik och beräknat leveransdatum på måndag

I helgen flyttade Webhallen leveransen till onsdag. Och idag ändrade de status till ej i lager och okänt leveransdatum
Så lite rörigt är det allt tyvärr även på Webhallen.

Permalänk
Medlem

Har en fråga angående Quick Resume i FH4, alternativt om någon annan har samma problem/erfarenheter som mig.
Forza Horizon 4 är spelet som krånglar för mig.

Om jag startar FH4 och sedan växlar spel, exempelvis till Fallen Order och sedan växlar tillbaka till FH4.
Så fungerar QR, jag hamnar precis där jag slutade.
Men om jag startar FH4 och sedan stänger av XsX, så startar spelet från början nästa gång jag startar xboxen.

Medans i andra spel så hamnar jag där jag var.

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SilenceLotto:

Har en fråga angående Quick Resume i FH4, alternativt om någon annan har samma problem/erfarenheter som mig.
Forza Horizon 4 är spelet som krånglar för mig.

Om jag startar FH4 och sedan växlar spel, exempelvis till Fallen Order och sedan växlar tillbaka till FH4.
Så fungerar QR, jag hamnar precis där jag slutade.
Men om jag startar FH4 och sedan stänger av XsX, så startar spelet från början nästa gång jag startar xboxen.

Medans i andra spel så hamnar jag där jag var.

Jag har inte märkt av det i just det spelet, men jag spelar inte det jättemycket, däremot är det ju lite svajigt i allmänhet. I vissa spel verkar det funka väldigt bra, i andra så funkar det då och då och i en del inte alls. Det jobbigaste är ju när det är spel som inte använder autosave så ofta eller smart där det är svajuigt, ska jag hoppas på att QR funkar eller ska jag stänga av (och därmed spara) spelet? Även om det funkar som det ska så vet man ju inte riktigt om QR kommer att fungera nästa gång ändå då det är beroende av hur många andra spel man spelar emellan.

I ett spel där man måste spara manuellt, typ Nier Automata, så hade ju detta varit helt grymt om man hade kunnat lita på det, men då man inte kan det så ger det ju inget extra mer än möjligtvis något snabbare uppstart när de råkar fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Döma av den "rusning" som blev så kan det mycket möjligt ha laggat i lagersaldo-visaren dessvärre, sedan tar det även ett tag för butiksflyttar att registrera sig så det dras från centrallagers saldo.

/Patrik

För kännedom beställde jag en bredbandsswitch i fredags kväll på Webhallen. Fick också mejlet att prylen var slut efter en stund trots elva i lager en stund innan. På lördag fm visade hemsidan att varorna fortfarande fanns kvar. Körde ut till Bredden och lagershoppen där för att chansa. Tänkte att ASUS-switchen inte kan ha sålt slut bara så där. Mycket riktigt fanns den fortfarande i lager. Elva stycken, minsann.

Tror därför Webhallen har en bugg i sin webbutik just nu... Hoppas att det även gäller era XsX.

Permalänk
Medlem

Kollar på min xsx beställning från webhallen och den har ändrat från grön bock till gul... nu blir man orolig :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

Kollar på min xsx beställning från webhallen och den har ändrat från grön bock till gul... nu blir man orolig :/

Beställde också från webhallen strax efter att mejlet skickades ut och det fanns kvar i lager även efter min order. I orderbekräftelsen står det 2-4 dagar leverans men under orderstatus står det ”Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum”. För övrigt valde jag hämta i butik....

Står att det är 50st+ ”på väg” på webhallens sida. Håller tummarna för att den kommer i veckan.

Visa signatur

be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450-A PRO | Ryzen 5 2600 | Corsair 16GB DDR4 3000MHz | Asus GTX1660 | Corsair HX850 | Samsung 840 EVO

Permalänk
Medlem

Återigen EG flyttat leveransdatum. Beställt Series X 10/10. Skulle hämtat den i butiken 4/12. Sedan flyttats det till 9/12. Idag flyttats igen till den 11/12. 😡😡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hibos:

Beställde också från webhallen strax efter att mejlet skickades ut och det fanns kvar i lager även efter min order. I orderbekräftelsen står det 2-4 dagar leverans men under orderstatus står det ”Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum”. För övrigt valde jag hämta i butik....

Står att det är 50st+ ”på väg” på webhallens sida. Håller tummarna för att den kommer i veckan.

Ah såg det nu, ja hoppas på lite tur iaf! 🍀

Permalänk
Medlem

Även min order som gjordes innan det var slut i lager ändrades idag till "saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.". De hade lika gärna kunnat skita i att lägga upp varan öht om de inte verkligen hade några.

Permalänk
Medlem
Skrivet av geuken:

Även min order som gjordes innan det var slut i lager ändrades idag till "saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.". De hade lika gärna kunnat skita i att lägga upp varan öht om de inte verkligen hade några.

Tror WH skickade till de som hade beställt innan dom kom in i lager igen. Min förbereddes i helgen och skickades idag med leverans imorgon. Beställde 26/11. Så de går ändå efter någon form av kösystem.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Har ba en känsla att XsX kommer att komma snart, det står att de har 50+ på gång så man får allt hoppas på lite tur iaf😋

Permalänk
Medlem

Jag märkte att min Xbox Series X producerar en del värme när den är av.
Är det så för er andra?

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

När den är i standby menar du? Ja, då är min lite ljummen.

Edit: Kollade nu igen och det verkar som om den inte längre håller sig ljummen i standby förutsatt att den inte håller på att ladda uppdateringar osv. Kanske har med att göra med att senaste uppdateringen har sänkt strömåtgången rätt rejält.

https://www.reddit.com/r/XboxSeriesX/comments/k5b175/update_t...

Permalänk
Medlem

Ah ok det beror på Instant On.
Jag stänger nog av det ikväll, tror inte det behövs.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2