PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

Alltså hahaha. Nu fick jag detta

-Jag kan se här att vi har packat ihop ditt PS nu, men att det ännu inte har skickats. Du får ett kollinummer så fort det skickas! Kan ske idag då eller imorgon

Det svänger fort haha?

Men vad har du för leverans datumet i digital kvittot?
Edit: Oh,såg att du skrev 7/12.

Permalänk
Medlem

Sitter i kö till chatten, beräknad väntetid 2min, har väntat 20min nu 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

Jag har ” Postal Services : 20.12.08” när jag söker på unikt ID. Order bekräftelse 12:06 DE.

Pratade precis med kundtjänst. Han sa att han har märkt att digital har satts att skicka ut denna vecka. Varför vet han inte. Fick tillbaka pengar på expressfrakt då han förstod att det är irrelevant.

Frågade även: ”Är det säkert att min konsol finns hos er? Så att allt går som det är sagt. Kan du se detta?”

Svar: ”Ja konsolen finns inne, den kommer skickas tisdag. Den är reserverad i ditt namn. Ingen annan kan få den. Hade den inte funnits hade den stått som restad”

Var svaret jag fick.

Ok nice svar ändå. Jag har Postal servicd 20.12.07 men verkar som att min ska skickas imorgon.

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

Ok nice svar ändå. Jag har Postal servicd 20.12.07 men verkar som att min ska skickas imorgon.

Får sitta lugn i båten. Men du höll på att skrämma slag på mig 😓

Permalänk
Medlem

Får sitta lugn i båten. Men du höll på att skrämma slag på mig 😓

Frågade kundtjänst varför de svarade så.. fick detta till svars.

-Jag blev själv lite förvirrad då vi inte har fått in dem i lager till försäljning ännu, men vi har i lager för de som har förbeställt. Så det ska skickas till dig idag eller imorgon!

haha wtf....

Permalänk
Medlem

Jag har ” Postal Services : 20.12.08” när jag söker på unikt ID. Order bekräftelse 12:06 DE.

Pratade precis med kundtjänst. Han sa att han har märkt att digital har satts att skicka ut denna vecka. Varför vet han inte. Fick tillbaka pengar på expressfrakt då han förstod att det är irrelevant.

Frågade även: ”Är det säkert att min konsol finns hos er? Så att allt går som det är sagt. Kan du se detta?”

Svar: ”Ja konsolen finns inne, den kommer skickas tisdag. Den är reserverad i ditt namn. Ingen annan kan få den. Hade den inte funnits hade den stått som restad”

Var svaret jag fick.

Ska nog be om min expressfrakt tillbaks med isånnafall, de sa att de skulle skicka den den 9e dec

Permalänk

Svar från Brings chatt angående Jönköpingstatus sedan i fredags. Skriver ut svaret här då kanske fler sitter i samma sits.

"Detta paket skannades i Jönköping i fredags och skickades norrut, det har ännu inte fått någon vidare skanning. Dock ligger det lite förseningar just nu så det är bara avvakta ny skanning. Alla terminalen arbetar inte under helgen så det bör komma en ny skanning inom kort."

Permalänk
Skrivet av iTox:

Ska nog be om min expressfrakt tillbaks med isånnafall, de sa att de skulle skicka den den 9e dec

Ja det är nog klokt. Pengarna är en struntsumma. Men gör tillräckligt många detta så når den infon högre upp. Så de kan se över detta kommande releaser.

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

Frågade kundtjänst varför de svarade så.. fick detta till svars.

-Jag blev själv lite förvirrad då vi inte har fått in dem i lager till försäljning ännu, men vi har i lager för de som har förbeställt. Så det ska skickas till dig idag eller imorgon!

haha wtf....

Ny på jobbet 😶

Permalänk
Medlem

Så efter lite snokande så verkar det som EG har helt enkelt delat upp sina leveranser till olika regioner - Sthlm, Gbg, Skåne, Norrland, och gett alla en del av det totala. Vilket resulterat i att vissa som beställt efter andra får sin tidigare pga sin region och nummer i kön i den regionen.

Sen kan man tycka vad man vill om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Vad ville du ha sagt med den länken?

Eftersom du verkar veta hur EG arbetar så får du ju gärna förklara varför folk som betalt extra för att få sina paket tidigt inte ens fått sin order packad medan folk med standardfrakt just nu sitter å spelar?

Jag är i stort sett mkt nöjd med EG, jag får nog mitt paket i tid men jag undrar fortfarande varför express erbjuds om det inte betyder något. Pengarna skiter jag i, det är principen.

Ska vi prata om rättvisa så borde inte folk som beställde 19 november få sina konsoler innan folk som beställde månader innan, men så har det blivit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessfat_81:

Har nån utav er som beställde den 20/11 fått något besked från Amazon?
Jag beställde ganska sent, kl 2354 så hoppet är i princip ute att få någon konsol i närtid då det är tyst som graven från Amazon(samt ifrån Dustin där jag också har en sen bokning inne)

Inte heller hört nåt från Amazon, beställde 20.07

Permalänk
Medlem

Ja det är nog klokt. Pengarna är en struntsumma. Men gör tillräckligt många detta så når den infon högre upp. Så de kan se över detta kommande releaser.

Ja de verkar ju vara rövhattar har fått olika information varje gång...
ska testa en gång till när man får chatta igen, de är väl belastade av alla som vill ha sina PS5or

Permalänk

Pratade nyss med kundtjänst på EG och min order ska vara under packning och med stor sannolikhet komma till mig idag, vet inte riktigt om jag litar på det men senaste imorgon sa dom. Nu blev man lite lugnare men efter detta kommer jag vara helt slut mentalt. Aldrig uppdaterat mail, EG sida så mycket som dessa veckor haha

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Sändningen har lastats för utkörning.
7 december 07:21 - 382 92 NYBRO
Sändningen har ankommit terminalen och skickas vidare.
7 december 06:06 - 382 92 NYBRO
Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
6 december 17:35 - 556 52 JÖNKÖPING
Meddelande om försändelse på väg via e-post
6 december 14:32

Beställd 19/11 från EG, SE med orderbekräftelse kl.12:12.

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att höra vem som får sin först levererad

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Pratade nyss med kundtjänst på EG och min order ska vara under packning och med stor sannolikhet komma till mig idag, vet inte riktigt om jag litar på det men senaste imorgon sa dom. Nu blev man lite lugnare men efter detta kommer jag vara helt slut mentalt. Aldrig uppdaterat mail, EG sida så mycket som dessa veckor haha

Då får dom jobba på bra om den ska packas och levereras samma dag ^^

Permalänk
Medlem

Sändningen har ankommit terminalen och skickas vidare.
7 december 10:10 - 126 30 HÄGERSTEN
Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
6 december 18:16 - 556 52 JÖNKÖPING

Fick precis sms av Bring, leverans imorgon ser det ut som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Mitt fönster är 10-16, och med tanke på hur senaste veckans leveranser gått gissar jag på att jag får den runt 19.

Permalänk

Mitt ps5 med leverans till Stockholm uppdaterades 10.29 med info: Sändningen har ankommit terminalen och skickas vidare.
7 december 10:29 - 126 30 HÄGERSTEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Fick SMS om att Bring ska köra ut min mellan 17-22

Permalänk

Sändningen har lastats för utkörning.
7 december 10:38 - 126 30 HÄGERSTEN

Okej,betyder det att det kommer nu till postombudet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Ska vi prata om rättvisa så borde inte folk som beställde 19 november få sina konsoler innan folk som beställde månader innan, men så har det blivit.

Ja men inte hos EG.

Bäst vore ju såklart om man kunde köpa direkt av Sony, turordning på riktigt.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

Telefonkö i 30min och när jag ska kopplas fram läggs det på 😭

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkskal:

Telefonkö i 30min och när jag ska kopplas fram läggs det på 😭

De kanske såg att det var du

Permalänk

Min är i Hägerstens terminal och när jag pratade med Bring supporten sade hon att jag kunde kontakta deras hemleverans avdelning och fråga ifall jag kan hämta i terminalen direkt. Annars kommer den onsdag!?

Hade express leverans. Men först ska höra med EG

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Ja men inte hos EG.

Bäst vore ju såklart om man kunde köpa direkt av Sony, turordning på riktigt.

Tydligen har webhallens butiker en egen kö.
Bokade du för upphämtning i Göteborg 2010-11-01 och nån bokade 2020-09-01 i Falkenberg, så kunde göteborgaren få sin förre.

Du gick före i kön om du hade butiksbokningar, före många som hade på postorder. Då vissa butiker hade extra stora leveranser by default.

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag bli lite irriterad. Händer inte ett skit med min konsol. Varför valde jag ens expressfrakt? Suck

Jag pratade med EG idag, det är samma för mig, killen på kundtjänst sa att de kommer att packa den idag och därför kommer han ta bort express kostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweClockersUser:

Min är i Hägerstens terminal och när jag pratade med Bring supporten sade hon att jag kunde kontakta deras hemleverans avdelning och fråga ifall jag kan hämta i terminalen direkt. Annars kommer den onsdag!?

Hade express leverans. Men först ska höra med EG

Ok så för oss som inte fått något kolli eller liknande, så känns det helt omöjligt att de ska dyka upp imorgon.. mer troligt är ju torsdag alt. fredag.

Permalänk
Medlem

Amazon 19:52 20/11. Inte hört ett ljud.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW