FZ recenserar Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Tycker nog den här recensionen är för positiv. Även siter som brukar vara överdrivet positiva (för att inte tappa förhandsex) verkar tycka att buggarna i dagsläget mer eller mindre gör spelet ospelbart.

Det är säkert ett bra spel. Men att rekommendera nått annat än "vänta tills det gått ett par månader med patchar" är dålig konsumentupplysning.

"Några tekniska skavanker". Är ni goa elle.

Så här säger andra:

"To be honest, it is a mess right now. Characters frozen in default, static animations throughout cutscenes/scripted conversations/scenes; floating weapons after you kill the enemy holding them (this was supposed to be fixed but is still happening); stuff just... not appearing in characters hands when they're supposed to be holding something; one where smashing a window that I needed to smash for a quest sent me flying 150 yards backwards, repeatedly. All immersion-breaking stuff, over "game-breaking", but in a game that's built around the altar of immersiveness, it's an issue..."

"I played the game for 20-odd hours on the review build ("content complete but not final") and then the next 20 with "a part of the day zero patch", and there's a list of things that aim to be fixed in the rest of that "day zero" patch - but importantly, even if the rest of this patch is successful, lots of bugs I suffered from weren't on that list of what it plans to fix, which has me worried."

Alla kommer inte se samma mängd buggar, och alla kommer inte reagera lika kraftigt på samma bugg. Så att vifta bort någons åsikt som "för positiv" innebär ju att man kanske inte känner till recensentens smak, eller vet hur man kan använda dennes kritik för att informera sitt egna köp--vilket är vad recensioner är ämnade att göra.

Sen var ju detta också vanligt förekommande i CD Projekt Reds Witcher-serie. Samma med Bethesdas spel som nästan är sanslöst buggiga vid release. Samma med andra enorma äventyr av liknande kaliber, om nu någon kan mäta sig med det djup som verkar finnas här. Men det kan ju vara så att man inte hör så mycket från de andra, för de är inte på radarn lika mycket som Cyberpunk 2077 varit under rätt många år nu.

Permalänk
Medlem

Blir säkert bra. Hoppas de löser att ens karaktär inte syns vid RT ON bara 😅

( bildkälla )

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Blir säkert bra. Hoppas de löser att ens karaktär inte syns vid RT ON bara 😅
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XDBXzeiCJKvagx7mzxjCSM-970-80.jpg

( bildkälla )

ser ju riktigt dåligt ut jue, fy satan... next gen...

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Äh, många av recensenterna som klagar är ju fett blasé när jag läser kritiken de kommer med. Gamespot, en 20-årig brud, som tycker att spelet är fast i 80-talets världsbild, typ som att klaga på fantasy för att det är fantasy och utspelar sig utifrån någon medeltida representation.

Någon annan gnäller över att man inte kan köpa korv och att man inte kan göra vad man vill. En tredje säger att spelet borde ha varit ett sandbox spel... Någon gubbe som vill ha något revolutionerande och nyskapande men tycker det är ett klassiskt RPG... nåja.

Buggarna är ju ett återkommande tema och sånt kan ju vara störande som fan. Men Yong Yeas recension och den här https://www.youtube.com/watch?v=E7vvQLKIbvc har definitivt fångat mitt intresse. FZ:s också.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

ser ju riktigt dåligt ut jue, fy satan... next gen...

Detta är ett spel som var tänkt att släppas för flera pr sedan och alltså inte var tänkt till de nya konsolerna i första hand, så nej inte next gen

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Jag är mest intresserad av hur många timmar dom spelat av spelet. Kotaku har nämligen bara hunnit med 30 timmar, då kopian av spelet anlände så pass sent. Har dom verkligen spelat hela spelet och kan ge ett fullständigt betyg baserat på det?

Edit: Tydligen spelade IGN igenom hela storyn på 20 timmar. Så det va inte speciellt lång story...

Skyrim har bara 30h main story...

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Har förladsat kommer väll småspela men ska nog hålla mig nån patch och tills man får sitt 3080.
Men ni som klagar på att vissa sprungit genom mainstoryn på 20timmar har missförstått vad cyberpunk är för och vad cdproject gör för rollspel.
Man har helt missat Sido Questen som vävs in i mainstoryn om man bara springer genom så där.
Spelet kan klaras på 20 timmar kanske men räkna med 200timmar om du ska uppleva allt.
Sen finns det ju omspelningsvärde också när man kan välja mellan 3 bakgrunder och sen olika spelstilar

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd

Tragiskt, 7 års väntan för den här buggiga röran. Betänk att alla recensioner är på PC, konsolversionerna kommer vara horribla

Permalänk
Medlem

Jag gillade kotakus "first impressions". Kändes som en hyggligt balanserad bild även om jag initialt stördes av skribentens sätt att negga på prerelease hypen och lite allmänt dåliga vibbar runt marknadsföring och crunch. Men samtidigt, det är ju inte direkt missvisande.

Förväntar mig inte något slags underverk utan vill ha en stor cyberpunk-sandlåda att leka i. Som gammal rollspelare, som obv körde en del cyberpunk back in the day, ska det bli kul att kasta sig in i.

Att det lär vara buggugt till att börja med orkar jag inte bry mig om så länge vi inte snackar hårda kraschar. Av de 3 recensioner jag läst verkar man slippa det.

Ahja, det är bara ett spel men blev rätt pepp nu ikväll

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Jag gillade kotakus "first impressions". Kändes som en hyggligt balanserad bild även om jag initialt stördes av skribentens sätt att negga på prerelease hypen och lite allmänt dåliga vibbar runt marknadsföring och crunch. Men samtidigt, det är ju inte direkt missvisande.

Förväntar mig inte något slags underverk utan vill ha en stor cyberpunk-sandlåda att leka i. Som gammal rollspelare, som obv körde en del cyberpunk back in the day, ska det bli kul att kasta sig in i.

Att det lär vara buggugt till att börja med orkar jag inte bry mig om så länge vi inte snackar hårda kraschar. Av de 3 recensioner jag läst verkar man slippa det.

Ahja, det är bara ett spel men blev rätt pepp nu ikväll

Rent subjektivt tycker jag det där har blivit lite av ett signum för amerikansk tv-spelsjournalistik på senare år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Buggarna är ju ett återkommande tema och sånt kan ju vara störande som fan. Men Yong Yeas recension och den här https://www.youtube.com/watch?v=E7vvQLKIbvc har definitivt fångat mitt intresse. FZ:s också.

Who is this reviewer? He speaks perfect English!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Rent subjektivt tycker jag det där har blivit lite av ett signum för amerikansk tv-spelsjournalistik på senare år.

Mmm, på sätt och vis. Samtidigt ska en del sajter ha lite beröm för att de sätter tummen på annat än bara "wow, nytt spel!!" som jag känner att var väldigt mycket av under första delen av 2000-talet.

Vad gäller kotaku gillar jag hur de gick ifrån att sätta betyg på spel och istället låta recensionen tala för sig självt. Bara tråkigt att jason schreier och kirk hamilton lämnat siten, var främst de två jag gillade att läsa. Och till viss del maddy myers.

Tur de firtf kör sin podcast

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Skyrim har bara 30h main story...

Vem spelar Skyrim för storyn? Eller rättare sagt, vem slutar spela bara för att storyn (som är rätt trist och stel) är slut? Det finns ju massvis att göra!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Var inte en av dom saker en del klagade på för Witcher att storyn var för lång vilket påverkande längden på main story i 2077, och nu klagar man åt andra hållet istället att storyn är för kort. Svårt att göra folk nöjda.

Sen kan man fråga sig, om någon stressar sig igenom spelet för en review och skippar allt annat content så ger man en ganska halvdan inblick i vad spelet har att erbjuda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cyklonen:

Vem spelar Skyrim för storyn? Eller rättare sagt, vem slutar spela bara för att storyn (som är rätt trist och stel) är slut? Det finns ju massvis att göra!

Japp, det verkar ju vara att det är designat så att man ska bli sidetracked och börja göra massa annat istället.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Jag och mitt 3080 är redo! Bring on Night city!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Hmm är själv fullständigt ointresserad av spelet men beställde det till ps4 för att ge brorsan i julklapp. Får nog bli en avbokning 🤔

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Med ett snitt på 91 (https://www.metacritic.com/game/pc/cyberpunk-2077) redan nu, så lär upplevelsen bli magisk senare när de väl fixat alla buggar.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Storyn är säkert superb, men sådana glitchar skulle jag störa mig enormt på.
Bättre att vänta ett år med köp.

Permalänk
Medlem

Ett prestandatest vore trevligt

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Nu är jag inte intresserad av Cyberpunk (varken spelet eller genren), men kul att se att det verkar vara riktigt bra, då jag verkligen gillar CD Projekt Red. Ju bättre det går för dem, desto större sannolikhet för mer Witcher.

Kommer med all säkerhet att köpa det någon gång framöver.

Tumme ner !

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Vem spelar Skyrim för storyn? Eller rättare sagt, vem slutar spela bara för att storyn (som är rätt trist och stel) är slut? Det finns ju massvis att göra!

Yes. Exakt min poäng.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Garanterat något att vänta på lite mer. En del jämförelser har jag sett mot 'bethesda-buggar' och är det i ett sådant stadie vid release så känns det inte riktigt värt, hur bra main story osv än är.

Reviewern för PC Gamer nämnde även på twitter att de spelade med patchen som släpps iom release på 49GB, så det bådar väl för att det inte kommer vara stor skillnad på vad de har lämnat sina reviews för mot vad vi får i händerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Yes. Exakt min poäng.

Aha! Jag tolkade det tvärt om...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Spelade 600tim+ i fallout 4 utan att välja sida, 2077 = 20tim för main story? Bara ett problem om side quest saknas.

Dock, så ska man tydligen inte kunna påverka sitt utseende som man vill, har du ett utseende du trivs med och sedan plockar upp en ny del, som har bättre värden, så ersätter den per automatik din nuvarande del/klädsel.

Så man springer runt och ser ut som my little pony ;p rainbow. Hoppas detta är felaktigt info.

Permalänk
Skrivet av Aja82:

Jag och mitt 3080 är redo! Bring on Night city!

I 30 FPS!!11£@@321

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Skrivet av dlq84:

Ett prestandatest vore trevligt

https://www.tomshardware.com/news/cyberpunk-2077-performance-...

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Tycker nog den här recensionen är för positiv. Även siter som brukar vara överdrivet positiva (för att inte tappa förhandsex) verkar tycka att buggarna i dagsläget mer eller mindre gör spelet ospelbart.

Det är säkert ett bra spel. Men att rekommendera nått annat än "vänta tills det gått ett par månader med patchar" är dålig konsumentupplysning.

"Några tekniska skavanker". Är ni goa elle.

Så här säger andra:

"To be honest, it is a mess right now. Characters frozen in default, static animations throughout cutscenes/scripted conversations/scenes; floating weapons after you kill the enemy holding them (this was supposed to be fixed but is still happening); stuff just... not appearing in characters hands when they're supposed to be holding something; one where smashing a window that I needed to smash for a quest sent me flying 150 yards backwards, repeatedly. All immersion-breaking stuff, over "game-breaking", but in a game that's built around the altar of immersiveness, it's an issue..."

"I played the game for 20-odd hours on the review build ("content complete but not final") and then the next 20 with "a part of the day zero patch", and there's a list of things that aim to be fixed in the rest of that "day zero" patch - but importantly, even if the rest of this patch is successful, lots of bugs I suffered from weren't on that list of what it plans to fix, which has me worried."

Nu överdriver du rätt mycket också. Alla verkar fokusera på just den du länkar som är väldigt kritisk. Går du in på Metacritic och tittar så är den överväldigande majortiteten väldigt postiiva till det även då det finns många buggar. Av någon anledning så verkar alla fokusera på den recensenten som är mest negativ bara.

CDPR har också bekräftat att den "Day-1" patchen som kommer på torsdag kommer lösa en hel del av problemen och inte är samma patch som kom i förra veckan för recensenterna.

Permalänk
Medlem

Så när får vi benchmarks?

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/GamersNexus/status/1336066826233651202

"FYI: Cyberpunk currently has DRM that is only active for reviewers and is known to reduce performance. Will not be active on launch day, therefore any testing published today will not accurately reflect launch performance. CDPR warned us of this, so we are waiting for launch day."