Permalänk
Medlem

komplett eller db?

okej, har nu byggt ihop det dator jag tänkt köpa på både komplett.se och datorbutiken.com. på komplett är exakt samma dator nästan 3000:- dyrare. har aldrig tidigare handlat från db utan jämt köpt av komplett. jag har aldrig haft några problem med komplett, har alltid vart snabba leveranser och bra bemötande vid reklamationer.
nu undrar jag vad ni anser om db. samma dator är ju trots allt nästan 3000 billigare där. ska man våga beställa från dom? har läst massa inlägg om sena leveranser, felaktiga produkter och dåligt bemötande från db. så...komplett eller db? vill helst beställa från komplett men db lockar lite pga rpsiet

Visa signatur

MUFC ONE LOVE - REPUBLIC OF MANCUNIA - RED ARMY

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

§6 Signaturer och avatarer
Avatarer får inte vara animerade och får inte föreställa eller likna något som kan uppfattas kränkande eller förnedrande på något sätt.

Signaturer får maximalt vara tre rader i textstorlek ett ([size="1"]), två rader i normal textstorlek ([size="2"]) eller en rad i textstorlek tre ([size="3"]). De får maximalt bestå av två olika färger (svart är en färg). Ett radbyte räknas som en rad och den största textstorleken som används i signaturen gäller för hela signaturen oavsett textstorlek på övrig text. Undvik alternativa typsnitt.

Använd inte någon annan användares signatur eller avatar utan tillåtelse.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Avstängd

skräckhistorier jovisst, men nu är det 3000kr billigare kör på db + en fylla

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk

Boo, syftar du på min avatar som kan väcka uppröda känslor? Förargelseväckande utseende?

Kanske inte det nej utan mer på nitrams sign

Permalänk
Medlem

För att återgå till topic kan jag säga att du bör beställa från db. Jag har köpt produkter från komplett och db. Även jag måste säga att komplett är bättre. Men skiljer det 3000 kr är det inte värt att köpa på komplett.

Db har faktiskt också bra service, det är pga smutskastningen de har fått dåligt rykte. Rättivst? Vet inte. Det handlar säkert om fall till fall.
Du kan lugnt handla från db.

Permalänk
Avstängd

Ännu en som inte nöjer sig med att posta i ett forum (NH).

Det är ju hur man än tänker inte värt 3000 kr för lite snabbare service. Beställ från db.com.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Boo, syftar du på min avatar som kan väcka uppröda känslor? Förargelseväckande utseende?

Kanske inte det nej utan mer på nitrams sign

Tänkte ju mer på nitram00's signatur, men nu när du säger det så...

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Beställ från db, om nu något skulle gå sönder och dom skule krångla (vilket dom inte gjorde när jag reklamerade ett nätagg och ett moderkort) så har du ju i teorin 3000:- att köpa nya saker för

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mahiasss
Ännu en som inte nöjer sig med att posta i ett forum (NH).

Det är ju hur man än tänker inte värt 3000 kr för lite snabbare service. Beställ från db.com.

Varför inte posta i flera forum?

OnTopic: Köp bättre grejer på Datorbutiken istället.

Permalänk
Medlem

Klart att man inte skall tveka när det är sådan stor skillnad som 3000:-
Men sen så måste du ju kolla upp så att inte hälften av varorna inte finns i lager.. db (antagligen deras leverantörer) kan vara väldigt sega ibland..
detsamma gäller kanske för komplett.. men komplett har om inte jag minns fel ett mindre sortiment och mer antal av varorna de har..

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem

har ändrar min signatur nu..hoppas alla är nöjda

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
Varför inte posta i flera forum?

ja kanske det....har du nåt fler forum att rekomendera?

Visa signatur

MUFC ONE LOVE - REPUBLIC OF MANCUNIA - RED ARMY

Permalänk

DB är asbra

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem

Gör som vettiga gör
Maila butiker nära dig, om samma/likvärdiga delar, får du samma eller typ 300-600 spänn dyrare av din internetbutik nära dig eller butiken nära - handla där, du slippe mängde av krångel, och att komplett är 3000 dyare - betyder att det finns många som är billigare .

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mahiasss
Ännu en som inte nöjer sig med att posta i ett forum (NH).

Det är ju hur man än tänker inte värt 3000 kr för lite snabbare service. Beställ från db.com.

Permalänk
Medlem

Beställde en Iriver i lördagskväll från komplett, den anlände nu

Man får dock vara lite jobbig med kollinummet, om man ska få ut den

Visa signatur

Introx e snell

Permalänk
Medlem

Får jag fråga hur den kan komma nu? Posten jobbar ju knappast Lördag / Söndag..

Visa signatur

AMD 2100+ @ 1730Mhz | MSI KT3 Ultra2 | 512Mb DDR 1 256 TwinMos 1 256 NoName | 1 120Gb Maxtor Fluid 1 40Gb Seagate |

Permalänk
Medlem

Klart de jobbar på helgerna...
De jobbar dygnet runt i skift...

Vad är det för dator som skulle vara hela 3000 kr dyrare på Komplett?

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.

Permalänk
Medlem

Riksdata.... i Stockholm ett annat alternativ http:\\www.riksdata.se

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

också känt som riskdata..........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bimpus
Klart de jobbar på helgerna...
De jobbar dygnet runt i skift...

Vad är det för dator som skulle vara hela 3000 kr dyrare på Komplett?

Jo, men du kan väl inte skicka ett paket på LÖRDAGEN och det är framme på Måndagen? Det har inte jag lyckats med iallafall..

Visa signatur

AMD 2100+ @ 1730Mhz | MSI KT3 Ultra2 | 512Mb DDR 1 256 TwinMos 1 256 NoName | 1 120Gb Maxtor Fluid 1 40Gb Seagate |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidE
Jo, men du kan väl inte skicka ett paket på LÖRDAGEN och det är framme på Måndagen? Det har inte jag lyckats med iallafall..

lämnade komplett på söndagen, var vid tomeboda kl: 05:30 på mån... klockan 11:30 var det hos "mig".

Visa signatur

Introx e snell

Permalänk
Medlem

Får man veta vad för dator som skulle vara 3000 kr dyrare på Komplett ?

Tycker det låter lite i överkant.
Om du tex tittar på "datortoppen" PC FÖR ALLA så kostar de flesta olika modeller med nästan identiska spec lika mycket.

Sedan utav de fem-fyra företag som brukar vara med i "datortoppen" så har DB sämst support och garanti av de de fem. På pappret alltså, sedan vet man ju inte.

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bimpus
Får man veta vad för dator som skulle vara 3000 kr dyrare på Komplett ?

abit ic7-g, 1024 corsair xms3200, hercules radeon 9800pro, 2st 160gb seagate barracuda SATA, pentium 4c 3.0ghz, nec-1300 dvd + lite annat....var ca 2700 dyrare när jag kollade senast...iofs ett tag sen nu...men men

Visa signatur

MUFC ONE LOVE - REPUBLIC OF MANCUNIA - RED ARMY

Permalänk
Medlem

Återupptar diskussionen i den här tråden.

Beställde precis en dator åt en god vän. De flesta produkter vi valde fanns inte i lager hos datorbutiken. Se större delen av komponenterna fick beställas från komplett.se