Prisjakt är helt förstörd?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Och den dagen är Här!
R.I.P Prisjakt = https://classic.prisjakt.nu/tema/dagens-deals

Nu har dem slutat med classic för att man ska transcendera till den "nya"
Tack för en fin tid men nu har jag valt att gå vidare! Lycka till i framtiden mot google och CO mfl osv etc!

https://classic.prisjakt.nu

Den finns fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Och den dagen är Här!
R.I.P Prisjakt = https://classic.prisjakt.nu/tema/dagens-deals

Nu har dem slutat med classic för att man ska transcendera till den "nya"
Tack för en fin tid men nu har jag valt att gå vidare! Lycka till i framtiden mot google och CO mfl osv etc!

verkar ju dock bara vara dagens deals som inte funkar i classic men det bådar inte gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:
Skrivet av merdique:

verkar ju dock bara vara dagens deals som inte funkar i classic men det bådar inte gott.

Just a matter of time! Tror jag nu när indexering verkar vara avstängd

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av TKD_1337:

Tack. Jag älskar dig.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Hade knappt märkt att prisjakt hade ny-ny design, har tydligen haft classic automatiskt, vilket jag nu inser har varit väldigt skönt.
Men när en kompis nämnde hur fult nya Prisjakt är så tog jag en koll och kan bara säga att jag är överraskad hur dålig den nya sidan är, det finns nog inget som är bättre jämfört med den gamla? Kanske Prishistoriken i så fall...

Tänkte ge feedback på vad som är dåligt men det är helt ärligt så många saker att de borde insett det själva.
Ber till prisjakt att göra ett rätt och att aldrig göra sig av med classic.prisjakt.nu

Permalänk
Medlem

De har blivit mycket sämre på att lägga till nya produkter också.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Och den dagen är Här!
R.I.P Prisjakt = https://classic.prisjakt.nu/tema/dagens-deals

Nu har dem slutat med classic för att man ska transcendera till den "nya"
Tack för en fin tid men nu har jag valt att gå vidare! Lycka till i framtiden mot google och CO mfl osv etc!

Nu fungerar den igen. I alla fall för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Nu fungerar den igen. I alla fall för mig.

Hoppet är det sista som överger en!

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

De verkar vilja "verkligen vilja" överge classic. Min lista är borta i nya versionen. Najs va Shitstedt har sabbat detta. Tack o Gott Nytt År!

Permalänk
Medlem

Är det fler än jag som har problem med att det inte går att scrolla ner så att man ser alla sökresultat? På mobilen.

Oerhört störande. Varje gång jag söker manuellt är jag tvungen att vara extremt specifik så att det jag söker kommer fram som nån av de två översta träffarna.
Det är bara de två översta som är synliga på min mobil utan att behöva scrolla neråt.

Permalänk

Prisjakt har blivit så fruktansvärt dåligt... Dagens Deals! Inte varit en bra deal på senaste 2 åren. Pinsamt!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Klart blivit sämre, börjat gå tillbaka en del till Pricerunner. Ibland hittar man billigare på Amazon än billigaste på prisjakt också.

Permalänk

Nya prisjakt är inge vidare.... Inge problem med upplägget men märkt att många filteralternativ försvann ihop med den nya layouten.

Minns inte exakt vad det var jag sökte på men nåra alternativ som fanns på gamla sidan saknades vilket gjorde sökningen mer eller mindre värdelös.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv

Trodde Prisjakt skulle återinföra möjlighet att bevaka butiker man gillar men nope. Tycker det är så sjukt störigt och bevakningsfunktionen är princip meningslös för mig.

Någon som testat Pricerunner? Hur fungerar det där? Kan jag bevaka där och välja vilka butiker jag vill bevaka?

Permalänk
Medlem

Katastrof alltså, den dagen Classic Prisjakt dör är det verkligen bara bomma igen "butiken" helt. 😫

Permalänk
Medlem

Jag minns att någon skrivit tidigare i tråden att man kunde lägga till en cookie eller något liknande lokalt på sin burk, så att man automatiskt blir omdirigerad till classic prisjakt.

Skulle någon snäll människa kunna förklara hur man går tillväga för att göra detta igen?

(Får panik på den nya sidan)

Tack!

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Jag minns att någon skrivit tidigare i tråden att man kunde lägga till en cookie eller något liknande lokalt på sin burk, så att man automatiskt blir omdirigerad till classic prisjakt.

Skulle någon snäll människa kunna förklara hur man går tillväga för att göra detta igen?

(Får panik på den nya sidan)

Tack!

Chrome minns adresser jag besökt för mig så kommer alltid fram till classic

https://classic.prisjakt.nu/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Chrome minns adresser jag besökt för mig så kommer alltid fram till classic

https://classic.prisjakt.nu/

Funkar det även när du klickar på länkar som andra människor lagt upp, eller är det bara i din historik det funkar? Kör FF och det funkar bar för historiken för mig.

Vill minnas att det andra knepet funkade även när man klickar på nya länkar.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Funkar det även när du klickar på länkar som andra människor lagt upp, eller är det bara i din historik det funkar? Kör FF och det funkar bar för historiken för mig.

Vill minnas att det andra knepet funkade även när man klickar på nya länkar.

Ja, länken överst på sidan (14) leder mig till classic och inte nya om det är vad du menar.

Permalänk
Medlem

Jag avskyr den nya designen. Filtreringsfunktionerna är helt åt skogen.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Verkar fortfarande inte som att dom har Pris/GB på hårddiskar och SSDer med för sortering. Finns på classic dock. Riktigt dåligt.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnisch:

Verkar fortfarande inte som att dom har Pris/GB på hårddiskar och SSDer med för sortering. Finns på classic dock. Riktigt dåligt.

Lämna feedback till dem om det. Jag anmärkte tidigare på att det inte gick söka på ett spann när det gäller uppdateringsfrekvenser på skärmar, vilket det gjorde på gamla, utan enbart specifika frekvenser. Dagen efter hade de fixat det.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnisch:

Verkar fortfarande inte som att dom har Pris/GB på hårddiskar och SSDer med för sortering. Finns på classic dock. Riktigt dåligt.

Finns i den nya designen (som jag faktiskt föredrar). Fäll ut filtret på vänsterkanten och klicka på plus för det alternativ du vill lägga till som kolumn. Du kan på motsvarande sätt även ta bort befintliga kolumner. Se min bild:

Dold text

Sedan tycker jag att de gjort det onödigt svårt att hitta denna funktion...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Finns i den nya designen (som jag faktiskt föredrar). Fäll ut filtret på vänsterkanten och klicka på plus för det alternativ du vill lägga till som kolumn. Du kan på motsvarande sätt även ta bort befintliga kolumner. Se min bild:

Sedan tycker jag att de gjort det onödigt svårt att hitta denna funktion...

De va som sjutton. Jag satt o letade länge innan jag gav upp. Tack!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem

Jag söker väldigt ofta på "Senast tillagda produkt" men det är väldigt konstigt att de tog bort det.
Har retat mig på det sedan nya gränssnittet infördes.

Permalänk
Medlem

Säger som många andra, Prisjakt har ju tappat grundläggande funktionalitet och känns inte längre som en tjänst fokuserad på att finna produkter och bästa priserna på dessa utan att sälja varor. Med det inte sagt att allt har blivit sämre, men vissa saker som hur sidan handskas med högre upplösningar måste verkligen åtgärdas. Just nu använder listan över produkter och filtret ungefär 50 procent av bredden på min webbläsare samtidigt som de väljer att minska ner bredden på kolonnerna för att spara plats även om det leder till att man inte ser hela texten, vilket är ganska vitalt om allt man kan läsa under grafikprocessor är "Geforce ...".

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hakro807:

Säger som många andra, Prisjakt har ju tappat grundläggande funktionalitet och känns inte längre som en tjänst fokuserad på att finna produkter och bästa priserna på dessa utan att sälja varor. Med det inte sagt att allt har blivit sämre, men vissa saker som hur sidan handskas med högre upplösningar måste verkligen åtgärdas. Just nu använder listan över produkter och filtret ungefär 50 procent av bredden på min webbläsare samtidigt som de väljer att minska ner bredden på kolonnerna för att spara plats även om det leder till att man inte ser hela texten, vilket är ganska vitalt om allt man kan läsa under grafikprocessor är "Geforce ...".

Skickade in feedback om det här förra året, verkar inte rättats då. Kändes sjukt när man jämförde produkter och de pressades ihop på halva skärmen.

Permalänk
Medlem

Det verkar som butiker kan köpa sig till omdömen nu förtiden. Jättetråkigt då prisjakt var väldigt bra. Men de vill väl tjäna mer pengar antar jag...

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Det verkar som butiker kan köpa sig till omdömen nu förtiden. Jättetråkigt då prisjakt var väldigt bra. Men de vill väl tjäna mer pengar antar jag...

Jaså? Hur då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Det verkar som butiker kan köpa sig till omdömen nu förtiden. Jättetråkigt då prisjakt var väldigt bra. Men de vill väl tjäna mer pengar antar jag...

Har du ett exempel? Eller menar du de omdömen för butikerna mailar en länk till dig efter ett köp och ner om ett omdöme? Fast de omdömena får man inte ge ersättning för att få.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]